Az Oktatási Hivatal hatósági és közoktatási feladatai Székesfehérvár, 2008. aug. 27. Marekné dr. Pintér Aranka regionális igazgató Oktatási Hivatal Közép-dunántúli.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról Fodor Istvánné mb. főigazgató-helyettes.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont feladatai
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Merre tovább a középiskola után?
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Kétszintű érettségi vizsga
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A szakképzés aktualitásai
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Szakmai vizsgaelnöki pályáztatás, vizsgabizottsági jelentések
Előadás másolata:

Az Oktatási Hivatal hatósági és közoktatási feladatai Székesfehérvár, aug. 27. Marekné dr. Pintér Aranka regionális igazgató Oktatási Hivatal Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság

2 307/2006. (XII. 23.) Korm.rendelet Az Oktatási Hivatal létrejötte: január 1. - az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont, - a Felsőoktatási Regisztrációs Központ, - a Magyar Ekvivalencia és Információs Központ, - a Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ, - a „Suli-Nova” Közoktatási Fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht. általános jogutódaként. Országos központ és hét regionális igazgatóság: közoktatás – felsőoktatás – hatósági – szervezési – tanügy-igazgatási, ellenőrzési feladatok

3 A hatósági ellenőrzés területei: A Közoktatási törv. 95/A (4) bekezdés alapján vizsgáljuk: a) az egyenlő bánásmód követelményére, b) a kötelező felvételre vonatkozó feladatok ellátására, c) az osztály-, csoportlétszámra, a gyermek- és tanulói balesetvédelemre, a tanulói óraterhelésre, d) az állami vizsgák megszervezésére, lebonyolítására, e) az alkalmazási feltételekre, a kötelező tanügyi dokumentumok vezetésére és valódiságára, a költségvetési támogatás igénylésére, f) a minimális (kötelező) eszközök és felszerelések meglétére, g) az e törvényben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésére, az adatok nyilvánosságra hozatalára, h) az oktatás ingyenességére, a tankönyvek és más tanulói felszerelések biztosítására vonatkozó rendelkezések megtartását.

4 A hatósági ellenőrzést megalapozó jogszabályok  évi LXXIX. törvény a közoktatásról; a végrehajtásáról rendelkező 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet  évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól;  11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről;  13/2007. (XII. 29.) OKM rendelet a képzési kötelezettségről és pedagógiai szakszolgálatról;  277/1997. (XII. 22.) Kormányrendelet a pedagógus- továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről;  17/2008. (V.9.) OKM rendelet a 2008/2009. tanév rendjéről

5 A hatósági ellenőrzést megalapozó jogszabályok 2. A Magyar Köztársaság költségvetéséről szóló törvények; évi XXII. törvény a Munka Törvénykönyvéről; évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról; évi LXIX. törvény a szabálysértésekről

6 A hatósági ellenőrzések tapasztalatai régiónkban A közoktatási intézmények döntő hányada – a kisebb hiányosságoktól eltekintve – jogszerűen működik, igyekszik megfelelni a gyakran változó jogszabályi feltételeknek Cél: - a jogsértések kiszűrése, az ellenőrzött intézmény jogszerű működésének elősegítése - hatósági kontroll a közoktatás rendszerében, - preventív hatás Módja: - dokumentumelemzés, - helyszíni ellenőrzés

7 A hatósági ellenőrzés eredményeként tett intézkedések fajtái A.Figyelemfelhívás (intézmény, fenntartó) B.Felügyeleti bírság (max. egymillió Ft) C.Szabálysértési eljárás D.Megkeresés Oktatási és kulturális miniszter Magyar Államkincstár Területi Igazgatósága Hatáskörrel, illetékességgel rendelkező más hatóság

alapfokú művészetoktatási intézmény ellenőrzése: 14 esetben MÁK megkeresés 11 esetben figyelemfelhívás 6 alapfokú művészetoktatási intézmény ellenőrzése: 1 esetben figyelemfelhívás 5 esetben felügyeleti bírság ( Ft-ig terjedő) 10 óvoda ellenőrzése mind a 10 esetben felügyeleti bírság ( Ft-ig terjedő) UTÓELLENŐRZÉS az év elején: 4 óvoda 1 művészetoktatási intézmény 1 kollégium Mindegyik rendben! 10 kollégium ellenőrzése: 4 figyelemfelhívás 3 esetben felügyeleti bírság kiszabása 2 esetben lezárás értesítő levéllel 1 esetben más régió megkeresésére indult az ellenőrzés UTÓELLENŐRZÉS: 9 kollégium (3 esetben felügyeleti bírság, 6 esetben lezárás) 6 alapfokú művészetoktatási intézmény (5 esetben felügyeleti bírság, egy esetben figyelemfelhívás) 10 óvoda (1 felügyeleti bírság) 10 szakképző iskola ellenőrzése: mind a 10 felügyeleti bírság ( Ft-ig terjedően) UTÓELLENŐRZÉS: 7 alapfokú művészetoktatási intézmény: 3 lezárása értesítőlevéllel 4 esetben Ft-os felügyeleti bírság 10 nem önkormányzati fenntartású gimnázium ellenőrzése: Rába Gimnázium 5 tagintézménye 5 gimnáziumban felügyeleti bírság kiszabására került sor ( Ft-ig) TERVEZETT UTÓELLENŐRZÉS az őszi időszakra: 2 alapfokú művészetokt. int. 5 nem önkormányzati gimnázium 10 szakképző iskola

9 A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 7. § (3): a nevelési-oktatási intézményben végzett hagyományos (papír alapú), valamint az elektronikus ügyintézés, továbbá az iratkezelés általános szabályait és a nevelési-oktatási intézményben vezetett tanügyi nyilvántartásokat és a kötelező nyomtatványokat a 4. sz. melléklet határozza meg

10  a házirendben nem szabályozták a térítési díj, tandíj befizetésére, visszafizetésére vonatkozó rendelkezéseket  a beírási naplóban gyakran nem került bejegyzésre a tanulói jogviszony kezdete, vége  az intézmények nem a jogszabályban előírt törzslapokat használták (előfordultak fénymásolt törzslapok)  a beírási napló, a törzslap és az osztálynapló kötelező záradékai hiányoztak, a javításokat nem a jogszabályi előírásoknak megfelelően végezték  a tanulók oktatási azonosító számait nem tüntették fel a tanügyi nyilvántartásokon A kötelező tanügyi dokumentumok vezetésére vonatkozó rendelkezések ellenőrzése során a leggyakrabban tapasztalt problémák:

11  sajátos nevelési igényű tanuló oktatását is ellátó intézményben a törzslapokon, illetve a beírási naplóban nem tüntették fel a a szakvéleményt kiállító szakértő és rehabilitációs bizottság nevét, címét, a szakvélemény számát, a szakvélemény kiállításának keltét, a felülvizsgálat időpontját  a törzslapok nem tartalmazták a tanulók ügyeivel kapcsolatos döntéseket, a tanulók azonosító számát  a hibás bejegyzések érvénytelenítése és helyesbítése a jogszabályi előírásoknak nem felelt meg

12 A foglalkoztatottak ellenőrzéséről: A közoktatásról szóló évi LXXIX: törvény 16. § (2) bekezdése alapján: a közoktatásban az alkalmazás feltétele, hogy az alkalmazott: –rendelkezzen az előírt iskolai végzettséggel, szakképesítéssel; –büntetlen előéletű és cselekvőképes legyen. A nevelési-oktatási intézményekben a pedagógus foglalkoztatása a 17.§-ban meghatározott feltételek szerint történik. –A 17. § (1) bekezdésének kiegészített k) pontja értelmében az alapfokú művészetoktatási intézmény előképző és alapfokú évfolyamain – a művészeti tárgynak megfelelő szakirányú tanári vagy művész szakképzettség mellett –megfelelő végzettségnek és szakképzettségnek minősül a szakirányú tanítói szakképzettség is.

13 Adatnyilvántartás, adatszolgáltatás évi LXXIX. közoktatásról szóló törvény 40. §-a, ill. a 2. számú melléklete alapján nyilvántartott adatok A Kt. 40. §-ának (5) bekezdésében leírtak szerint a közoktatási intézmény, továbbá a közoktatás feladatainak ellátásában közreműködő nem közoktatási intézmény köteles a közoktatási információs rendszer (a továbbiakban: KIR) adatbázisába bejelentkezni, és adatokat szolgáltatni. Az adatszolgáltatás elmulasztása az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet 142. §-ának (6) bekezdése alapján szabálysértési tényállást valósít meg. A szabálysértési eljárást az OH folytatja le.

14 a) a jogsértés súlyosságát, b) a jogsértésnek a közoktatási intézmény működésére gyakorolt hatását, c) a gyermekek, a tanulók, a szülők érdekeinek sérelmét és az érintettek számát, d) a jogsértéssel okozott kárt, e) az intézkedése alapjául szolgáló adatok, tények, információk eltitkolását, illetve az arra irányuló szándékot, f) a jogsértő állapot fennállásának időtartamát, illetve a jogsértés ismétlődését, gyakoriságát, g) a jogsértés feltárásában való közreműködést, a jogsértés következményeinek felszámolása érdekében tett intézkedéseket és az elért eredményeket, illetve a kárenyhítés mértékét, h) a vizsgált időszak alatt több különböző jogsértés elkövetése esetén azok számát és hatását, az a)-g) pontok szerinti feltételeket egyenként és összességükben mérlegelve. Bírság megállapításakor az OH-nak figyelembe kell vennie:

A 2008/2009. tanév hatósági feladatai -utóellenőrzés -hatósági ellenőrzés -szakmai ellenőrzés -egyéb ellenőrzések

16 Hatósági ellenőrzés a tanév rendje előírása szerint: november 1. és december 31. között az OH vizsgálja: az óvodai felvételeket, különös tekintettel a kistelepülésen élő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek felvételére

17 Szakmai ellenőrzés: február 1. és április 30. között: reprezentatív mintavétel útján a nem szakrendszerű oktatásra való felkészülés, továbbá a nem szakrendszerű oktatás megszervezésének a vizsgálata az általános iskolákban március 1. és május 31. között: a szakiskola évfolyamán a gyakorlati oktatás és a szakmai alapozó elméleti oktatás tantárgyainak, a szakközépiskola évfolyamain a szakmai orientáció és a szakmacsoportos alapozó oktatás elméleti tantárgyainak, valamint a közismereti tantárgyaknak az oktatási folyamatba való beépülésének vizsgálata.

18 95/C. § (1) Ha a közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal a hatósági ellenőrzés során feltárja, hogy a nevelési- oktatási intézmény a felvételi, átvételi kérelem elbírálása során megsértette az egyenlő bánásmód követelményét, az érintett szülő kérelmére megállapítja az óvodai felvétel, a tanulói jogviszony, a kollégiumi tagsági jogviszony létrejöttét. A közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal akkor hozhat határozatot a felvételi, átvételi kérelem tárgyában, ha a kérelem benyújtásától számítva kevesebb, mint százötven nap telt el. Az eljáró oktatási hivatal eljárása során - az ellenkező bizonyításáig - vélelmezni kell az egyenlő bánásmód sérelmét, ha a halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló felvételi, átvételi kérelmének elbírálása során nem tartották meg a felvételi eljárás szabályait. Egyenlő bánásmód követelményének megsértése:

19 Egyenlő bánásmód követelményének megsértése: A közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal határozatát az osztály, csoport maximális létszámhatárokat megállapító rendelkezésekre és az iskolai felvételi arányokra vonatkozó rendelkezésekre tekintet nélkül végre kell hajtani. Az OH mindaddig, amíg az érintett gyermek, tanuló az adott nevelési-oktatási intézménnyel óvodai felvételi jogviszonyban, tanulói jogviszonyban, kollégiumi tagsági jogviszonyban áll, szükség szerint, de minden nevelési évben, illetve tanítási évben legalább egy alkalommal meggyőződik arról, hogy sérült-e az egyenlő bánásmód követelménye a nevelési-oktatási intézményben.

20 Kötelező felvétel biztosítása: Ha a közoktatási feladatkörében eljáró oktatási hivatal a hatósági ellenőrzés során megállapítja, hogy a településen vagy a település meghatározott részében nincs kötelező felvételt biztosító óvoda, illetve kötelező felvételt biztosító iskola, vagy az iskolai körzethatár meghatározására vonatkozó rendelkezéseket nem tartották meg, kijelöli azt az önkormányzati feladatellátásban részt vevő óvodát, illetve általános iskolát, amely nem tagadhatja meg a gyermek óvodai felvételét, iskolai felvételét. A kijelölés egy nevelési, illetve tanítási évre szólhat, de több alkalommal is meghosszabbítható. A kijelölés megszűnése nem érinti a kijelölés alapján létesített óvodai felvételi jogviszonyt, illetve tanulói jogviszonyt.

21 Intézkedések, szankciók: ÚJ! Az OH beavatkozhat! –Kötelező felvételt biztosító iskola kijelölése –Tanulói jogviszony létesítése

22 Változás a KIFIR rendszerében 16/2008.(IV.30.) OKM rendelettel módosult a 11/1994.(VI.8.) MKM rendelet, ennek 8. sz. melléklete Feladatok ütemezése: tanév rendje (17/2008. OKM rend.) 3.sz. melléklete Egységes írásbeli felvételik az általános felvételi időszakában a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban (I.23.), a 8. évfolyamos, általános tantervű képzésre jelentkezők (I.24.), valamint a tehetséggondozó képzésre jelentkezők számára (I.31.) Szóbeli meghallgatások: II. 23 – III. 13. között (Kivéve: 6 és 8 évfoly. gimn.)

23 Változás a KIFIR rendszerében(2.) 9. évfolyamnál alacsonyabb évfolyamra való felvételről vagy a tanulmányi eredmények, vagy a tanulmányi eredmények és a központilag egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszerzett írásbeli vizsga eredményei alapján dönthet az iskola Írásbeli vizsgához: fenntartói hozzájárulás és jelentkezők magas száma (másfélszeres túljelentkezés az előző 3 év átlagában)

24 Változás a KIFIR rendszerében(3.) 9. évfolyamra való felvétel: –Kizárólag a tanulmányi eredmények, vagy –a tanulmányi eredmények és a központilag egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszerzett írásbeli vizsga eredménye, vagy –a tanulmányi eredmények és a központilag egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszerzett írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredménye alapján

25 Változás a KIFIR rendszerében(4.) A központilag szervezett írásbeli vizsgához anyanyelvi és matematikai kompetenciákat mérő külön-külön feladatlapok készülnek: –A nyolc évfolyamos gimnáziumba –A hat évfolyamos gimnáziumba –Az általános tanterv alapján folyó felkészítést nyújtó középiskola 9. évfolyamára, –A kiemelkedő tehetséget kibontakoztató felkészítést nyújtó (tehetséggondozó) középiskola 9. évfolyamára

26 Felsőoktatási felvételi Az OKM közleménye alapján (a „Szakok és érettségi vizsgatárgyak, többletpontok a 2010-es felsőoktatási felvételi eljárás során”) 2010-től az állatorvos, az általános orvos, fogorvos és gyógyszerész szakokra jelentkezőknek legalább egy emelt szintű érettségit kell tenniük. Állatorvos-tudományi képzési ágon az érettségi vizsgatárgy biológia és kémia - az egyiket emelt szinten kell teljesíteni -, orvostudományi képzési ágban az érettségi vizsgatárgyak közül a biológia kötelező, emellett a diákok még a kémia és a fizika között választhatnak. (Oktatási Közlöny LII. évfolyam, 22. szám, augusztus 14.) Legközelebb 2008 őszén határoznak arról, hogy lesznek-e még olyan szakok, ahova 2011-től csak emelt szintű érettségivel lehet majd bejutni.

27 Közoktatási, szakképzési feladataink az érettségi vizsgák és a szakmai vizsgák lebonyolításával kapcsolatos feladatok; érettségi elnökök képzése –nem kell szakvizsga! a független vizsgabizottságok működtetése; országos mérések szervezése; közoktatási versenyek szervezése, lebonyolítása oktatási információs szolgálat működtetése; szakértők ajánlása, képzése Jogszabályváltozás:19/2008.(VII.19.)OKM r.; regionális közoktatási egyeztető fórum működtetése; regionális fejlesztési és képzési bizottság működtetése – SZMM (pályaorientáció) részvétel a regionális fejlesztési tanács által kiírt pályázatok elbírálásában (pl. iskola-felújítási pályázatok)

28 Javaslat-kérelmek független szakértőre (fenntartó, db) Év Megye Veszprém Fejér Komárom-Esztergom Összesen Javasolt szakértők száma összesen (fő)

29 RFKB 26 fős, tagjait a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter bízza meg 3 évre: Elnök + Társelnök (kamarák javaslata alapján) Dönt a regionális szakképzésfejlesztés céljairól, a képzési alaprész decentralizált keretéből nyújtandó fejlesztési támogatásokról, a forrásfelhasználás hatékonyságáról Dönt a szakképzés regionális szükségleteiről, meghatározza a TISZK és a szakképzés-szervezési társaság által folytatandó szakképzés irányait és beiskolázási arányait Együttműködik a regionális fejlesztési tanáccsal a szakképzési feladatok és a fejlesztés tervezésében

30 RFKB dec. pályázatai Beérkezett pályázatokTámogatott pályázatok Össze- sen (db) Gazdálko- dók (db) Intézmé- nyek (db) Igényelt támo gatás (eFt) Össze- sen (db) Gazdálko- dók (db) Intézmé- nyek (db) Megítélt tá- mo- gatás (eFt)

31 Aktuális pályázatok Szakképzés-fejlesztési dec. pályázat –Határidő: aug. 31. –Postára adható szept. 1. a regionális igazgatóságunknak címezve „Kiváló érettségiztető vizsgahely” cím –Határidő: szept. 30. –Kizárólag postán a regionális igazgatóságnak címezve Szakmai és informatikai eszközök támogatása –Határidő: szept. 10.

32 Köszönöm a figyelmet! Sikeres tanévet mindenkinek!