 A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Barabás Katalin november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,
Advertisements

Duális képzéseink Dr. habil. Vass László CSc. Rektor, főiskolai tanár
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

 A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint: a mentor atyai barát, pártfogó, nevelő.  A személyzetfejlesztés egyik módja, melynek célja a beilleszkedés és fejlődés segítése, valamint a felhalmozott tapasztalati tudás átadása.  A mentorálás egy tudatosan létrehozott kapcsolat két személy között, mely mind a két fél fejlődését szolgálja  Olyan folyamat, amelyben a szereplők új készségeket sajátítanak el és a meglévőket továbbfejlesztik a jobb alkalmazkodás érdekében.

 Hazánkban leginkább az On The Job és az Off The Job módszerek terjedtek el.  On The Job: már az első naptól felelősségteljes munkát kap az új dolgozó pl. mentorálás  Off The Job: üzemlátogatás, csapatépítő tréningek, tanfolyamok, képzések  A mentorálás során a szervezet is kap visszajelzést, mivel lehetnek olyan problémák, melyeket csak az új dolgozó lát.  Növeli a szervezeten belüli együttműködést és tudásmegosztást.

 Nagy tapasztalattal rendelkező szakember  Nagy elhivatottsággal rendelkezik  Sok embert ismer a szervezeten belül  Jól ismeri a szervezetet, akár több területen is dolgozott  Szakképzett, munka- környezete elismeri  Képes tudását átadni másoknak  Rendelkezik empatikus készséggel  Megfelelő kommunikációs és konfliktuskezelő készséggel rendelkezik  Interperszonális készségekkel rendelkezik  Megtiszteltetésnek veszi a mentori feladatvállalást!!!

 Új belépők  Fiatal pályakezdők  Fiatal vezetők, akiktől sokat várnak  Női vezetők  Kisebbséghez tartozó dolgozók  Amikor egy dolgozó magasabb pozícióba lép  Tehetségfejlesztés során

 Bevezetés várható ideje: február  Célja kettős: 1. új belépők beillesztése 2. meglévő dolgozók támogatása (vezetők, újonnan kinevezett vezetők, tehetséggondozás, mindenki akinek szüksége van mentori támogatásra, illetve aki igényli)

 Team végzi: Gyene Piroska, Dr. Nagy Éva Eszter, Sikó Judit, Sebán Zoltán  4-6 főből álló mentori csapat kiválasztása  A meglévő dolgozók választhatnak kit szeretnének mentoruknak  Az új dolgozóknak a Team jelöl ki mentort  A nem jól működő mentori páros esetén azonnal szükséges megszakítani a folyamatot és új mentort kijelölni

 Minden mentorjelöltnek megfelelő szakképesítéssel vagy szakképzettséggel kell rendelkeznie, illetve megfelelő gyakorlattal  A team felkéri a kiválasztott dolgozókat a mentori feladatra, melynek elfogadásáról szabadon dönthet a munkavállaló  A szakképzett dolgozók önként is jelentkezhetnek mentornak, melyet a team bírál

 Szerezze meg mentoráltja bizalmát  A kapcsolatnak kölcsönösségen kell alapulnia  A mentorság egyenrangú felek kapcsolata, nem vezető-beosztott viszony  A mentornak nem célja, hogy a maga képére formálja mentoráltját, a lényeg, hogy a mentorált megtalálja helyét az intézményben  Empátia, türelem alapvető  Ne kritizáljon, hanem támogasson

Mentorált feladatai Mentor feladatai  Mentor támogatása melletti munkavégzés  Konzultációkon való részvétel  Mentori értékelés átgondolása, hibák korrigálása  Iránymutatás  Segítés  Értékek közvetítése  Helyi szokások ismertetése  Szervezeti kultúra ismertetése  Munkatársi szerepek ismertetése  Konfliktuskezelés  Mentorált ötleteinek támogatása  Feladatok ismertetése  Karrierlehetőségek ismertetése  Értékelés  Képzés esetén HR-hez való irányítás

 Legfőképp személyesen  Levélben, en, telefonon  Azon mentorok, akiknek nehéz beilleszteni a munkájuk mellé a mentori feladatokat, egy fix időpontot szükséges megszervezniük hetente legalább egyszer  Ad hoc probléma esetén is természetes a mentor megkeresése, támogatás, segítség kérése, melynek egyeztetett időpontban kell megtörténnie.

Új dolgozó beillesztésénél Meglévő dolgozó támogatásánál  A szervezet bemutatás  A szabályok-normák bemutatása  Felelősségek bemutatása  Képzési tanácsadás  A képzés-betanítás megszervezése és nyomon követése  Mentor munkájának értékelése  Mentorált értékelésének elemzése  Döntés a véglegesítésről  Képzési tanácsadás  Képzés (tréning, coach, vezetőképzés, előadás, stb.)megszervezése és nyomon követése  Döntés a dolgozó további kinevezéséről  Döntés a vezetői státusz megtartásáról  Döntés a dolgozó lehetséges áthelyezéséről

 Mentorok kiválasztását segítő kérdőív  Mentorált értékelőlapja  A mentor munkájának értékelőlapja

 A mentorhoz az alábbi esetekben érdemes fordulni: › Szakmai kérdésekkel kapcsolatban › Új intézményi törekvések megvalósításával kapcsolatban (koedukáció, egyéni bánásmód, nyitottság, önálló döntéshozatal) › Egyéb munkával kapcsolatos kérdéssel, problémával