ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
A Társadalmi Megújulás Operatív Program a TÁMOP B-12 kódszámú „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása hátrányos helyzetű kistérségekben” című pályázati felhívásához elkészült a pályázati dokumentáció Előzmény Iránytű az esélyhez TÁMOP B
„Minden ember szeretné a maga útját járni… aki nem akar eltévedni, iránytűt visz magával a felfedezőútra, hogy segítse a ájékozódásban. Az iránytű persze csak a továbbhaladás helyes irányát mutatja. Az útra kinek-kinek magának kell rátalálnia.” (Mohás Lívia) Iránytű az esélyhez TÁMOP B
A pályázat címe: Iránytű az esélyhez Projektszám: TÁMOP B A projekt Iránytű az esélyhez TÁMOP B
A projekt megvalósítása Iránytű az esélyhez TÁMOP B Közreműködő szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Projekt megvalósításának kezdete: Projekt megvalósításának vége: Kedvezményezett: Klebersberg Intézményfenntartó Központ A projekt megvalósításának helyszíne: Püspökladányi Általános Iskola és Speciális Szakiskola, Alapfokú Művészeti Iskola
A projekt elszámolható költségei: Ft Az igényelt támogatás összege: Ft A támogatás mértéke: 100 % A projekt költségvetése Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Megnyertük a pályázatot! De hogyan tovább? Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Projektmenedzsment ProjektmenedzserTörösné Turányi Borbála Pénzügyi vezetőZics Tamás Szakmai vezetőPató Józsefné Iránytű az esélyhez TÁMOP B
a gyakorlatban jól alkalmazható, működtethető struktúra kiépítése az esélyegyenlőségért, a heterogén tanulásszervezésért egyéni mentorálással a gyermekek képességeinek kibontakoztatása, felzárkóztatása a tanulói/diákközösségek befogadó szemléletformálása módszertani megújulás a tanulók képességeinek maximális kibontakoztatásához szükséges korszerű pedagógiai, pszichológiai ismeretek elsajátítása iskolánk alkalmassá váljon egész napos tevékenységek végzésére Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt célkitűzései Közvetlen célunk
Közvetlen célunk Iránytű az esélyhez TÁMOP B zökkenőmentes átmenetek biztosítása, továbbtanulási mutatók javítása, eredményes pályaorientáció a modellértékű program továbbfejlesztése, terjesztése az intézmény környezetével partneri együttműködés kialakítása A szülők és az oktatási intézmények partneri kapcsolatának javítása a példaértékű projektmegvalósítás
a szociális és életviteli kompetenciák megerősítése, az esélyegyenlőség biztosítása a hátránykompenzáció, a felzárkóztatás, a kulturális és szociális hiányosságok pótlása az intézmény HHH tanulóinak legalább 80%-os bevonása a gyermekek személyiségének sokoldalú, harmonikus fejlesztése Hosszú távú célunk Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Iránytű az esélyhez TÁMOP B az oktatási-nevelési intézményeken kívüli társadalmi környezet pozitív irányú szemléletformálása új együttműködő partnerek felkutatása, bevonása a helyi roma kisebbségi önkormányzattal közös programok szervezése tudásmegosztás és a horizontális tanulás, tapasztalatok és eredmények publikálása, megosztása más intézményekkel Hosszú távú célunk
A projekt célcsoportja Iránytű az esélyhez TÁMOP B hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű diákok - köztük roma gyerekek pedagógusok Közvetlen célcsoportunk
A projekt célcsoportja Iránytű az esélyhez TÁMOP B a gyermekek családja a társadalom és annak más szereplői az iskolával együttműködő, a projekt megvalósításába bevont civil szervezetek, helyi támogató intézmények Közvetett célcsoportunk
A AA A projekt szakmai megvalósítása Iránytű az esélyhez TÁMOP B a pedagógiai munkát szabályozó dokumentumok módosítása bemeneti mérések kidolgozása, egyéni fejlesztési terv készítése és mentorálás a továbbtanulást támogató pályaorientációs program kidolgozása a továbbtanulást támogató pályaorientációs tevékenység megvalósítása
Iránytű az esélyhez TÁMOP B kis értékű tárgyi eszközök beszerzése módszertani továbbképzés a gyermekek sikeres szocializációját segítő kulturális program Debrecen Vojtina Bábszínház Szolnok Színház Nyíregyháza Vadaspark Szarvas Arborétum A projekt szakmai megvalósítása
Az Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása Az átmenetek kezelését támogató programok „Beköszöntő” játékos nyílt nap „Gólyanap” „Babszem Jankó” – mesedélelőtt „Bene Gyula Kupa” – sportrendezvény „Balázsolás” „Bocsavató és csibeavató”
Az Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása Az átmenetek kezelését támogató programok BENE GYULA JÁTÉKOS SPOTVETÉLKEDŐ GÓLYATÁBOR
Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása Az intézményen kívüli partneri kapcsolatok erősítése „Petri nap” A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szüleinek bevonása, partneri kapcsolat kialakítása Családi nap Adventi készülődés
Az Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása CSIBEAVATÓ CSALÁDI NAP
Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása Roma gyermekek és családtagjaik bevonását segítő tevékenységek „Roma mesemondó verseny” Hagyományápolás lebonyolítása
Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt szakmai megvalósítása Modell értékű program továbbfejlesztése Birinyiné Girdán Éva – Pató Józsefné Helyünk Európában – hátránykompenzáló program (2005)
A projekt számszerűsíthető eredményei MUTATÓ Kiinduló érték 2015 A kapcsolati háló bővítése érdekében megkötött és aktív együttműködési megállapodások száma 014 A program keretében továbbképzett pedagógusok száma 015 A programba bevont halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók száma 0240 A szülők bevonásával zajló programok száma 014 Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Iránytű az esélyhez TÁMOP B A projekt számszerűsíthető eredményei MUTATÓ Kiinduló érték 2015 A továbbtanulást támogató, továbbá pályaorientációs programok száma 010 Átmenetek kezelését támogató programok száma
„Néha jobb egy iránytű, mint a részletes útvonal.” Paul Wade Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Iránytű az esélyhez TÁMOP B Törösné Turányi Borbála projektmenedzser