Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Iskolánkról.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
A szaktanácsadás támogató szerepe
A koragyermekkori nevelésről
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A fejlesztés hatása a szervezetre
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Gyermekvilág régen és ma
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
Információs nap szeptember 8..
A szaktanácsadó segítő szerepe
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Iskolai közösségi szolgálat
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Gázelmék. Kecskemét II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
„ Nemzeti parkunk madarai” alkotópályázat - a Föld Napja alkalmából Az orosz-magyar társ nemzeti parkok által meghirdetett alkotópályázatra összesen.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
IV. Debreceni Kiválóság Konferencia
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Miről (nem) lesz szó? V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Sikerkritériumok kíváncsiság megértés tapasztalás jelentőség megerősítés gondolkodás lehetőség bevonódás tudomány felkészülés V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Egyszerű recept? aktív tanulás reflektív szerep sikeres tanítás V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Képessé tétel (empowerment) V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Felfedeztető tanulás (IBL, inquiry based learning) Iskolai közeg: életkori sajátosságok, fejlesztés és ismeretek Tudományos kutatások: társadalmi-gazdasági igények és lehetőségek V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Reflektív pedagógusszerep intézményi értékelés pedagógus (ön-) értékelése tanulók (ön-) értékelése V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Pedagógiai forgatókönyvek Például: 1.Felelős kutatás és innováció 2.Fenntarthatóság 3. IKT-használat 4. Esélyteremtés 5. Nemzetközi kitekintés Müller Mónika: Repülés (Kecskemét) V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Tapasztalatok V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

Köszönetnyilvánítás Czuczor Judit (pedagógiai fejlesztő) Lénárt András (kutató-elemző) Majer Anna (pedagógiai fejlesztő) Vadas Boglárka (szakmai asszisztens) Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium Kincskereső Tagiskolája, Budapest Patrona Hungariae Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Diákotthon, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Budapest Fáy András Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Parád Debreceni Gönczy Pál Általános Iskola, Debrecen Bocskai István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Hajdúnánás Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolája, Kecskemét Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szandaszőlős Kaszap Nagy István Református Általános Iskola és Óvoda, Túrkeve V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,

VÁROM A KÉRDÉSEKET! Bővebben: A program: Kisfilm – Hogyan működik: Kisfilm – Reflexiók pedagógusoktól: „Az iskola feladata, hogy a kérdezést leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” (Örkény István) V. Református Köznevelési Konferencia, Berekfürdő,