SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben
Az andragógia funkciói BV AND Speciális andragógia (Feketéné, 2014)
Célok A börtönlét elviselhetőbbé tétele ÉLETSEGÍTŐ ANDRAGÓGIA MENTÁLANDRAGÓGIA Felkészítés a szabad életre RESZOCIALIZÁCIÓ REINTEGRÁCIÓ
Andragógusok feladata a börtönökben Fogvatartottak feladata a börtönökben
oktatás, képzés reszocializáció reintegráció az önfejlesztés segítése Andragógusok feladata
oktatás, képzés reszocializáció reintegráció az önfejlesztés segítése tanulás felkészülés a szabad életre társadalmi beilleszkedés önfejlesztés Fogvatartottak feladata
JELEN FOLYÓ ANDRAGÓGIAI PROGRAM A BALASSAGYARMATI FEGYHÁZ ÉS BÖRTÖNBEN A meditáció alapjainak tanítása
Terminológia a FELNŐTT autonómiája nevelés reintegráció nevelő tiszt reintegrációs tiszt (Kraiciné és Csoma, 2012; Maróti, 2014) (2013. évi CCXL. törvény)
Meditáció tudatszintek pozitív gondolkodásmód a stressz kezelése a szokások kontrollálása a memóriafejlesztés a gyorsabb és hatékonyabb tanulás elősegítése a helyes döntésekre való készség fejlesztése a tudatalattival való kapcsolat kialakítása (Schlosser, 2012) (Silva és Miele, 1990)
5 hónap - 10 alkalom a fogvatartottak mentális energiáinak mozgósítása a szabadulásra történő felkészítés csoportmunka a tréning módszereivel naplózás publikáció
FORRÁSOK Balogh Béla (2010): A tudatalatti tízparancsolata. Budapest, Bioenergetic Berényi Ildikó (2013): Időskorúak tanulási lehetősége tréning módszerrel a Márianosztrai Fegyház és Börtönben. Andragógia És Művelődéselmélet sz. 32–48. Feketéné Szakos Éva (2014): Innovatív irányok az ezredforduló utáni andragógiában. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest Kraiciné Szokoly Mária és Csoma Gyula (2012): Bevezetés az andragógia elméletébe és módszertanába. Budapest, ELTE (letöltve: :18) Maróti Andor (2014): A pedagógiától távolodó andragógia. Felnőttképzési Szemle, VIII. 1. sz. 5–13. (letöltve: :10) Molnár Attila Károly (2015): Résztvevő-központú eszközökkel a fogvatartottak reintegrációjáért. Felnőttképzési Szemle, IX. 1. sz. 70–80. (letöltve: :03) Schlosser Károly (2012): Mindfulness, meditáció és klinikai hatékonyság – áttekintés. In: Mikonya, György (szerk.): Vallásos mozgalmak nézetei a családi életről és az oktatásról. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 143– (letöltve: :16) Silva, José és Miele, Philip (1990): Agykontroll Silva módszerével. h. n, Magánkiadás Szarka Emese (2012): Az agykontroll mozgalom tanfolyamainak üzenete – nevelési és oktatási koncepciók. In: Mikonya, György (szerk.): Vallásos mozgalmak nézetei a családi életről és az oktatásról. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 115– (letöltve: :16) Sz. Molnár Anna (2009): A tanuló felnőtt. Pedagógusképzés, 7. 2–3. sz. 199– (letöltve: :25) évi CCXL. törvény a büntetések, az intézkedések, egyes kényszerintézkedések és a szabálysértési elzárás végrehajtásáról (letöltve: :20) KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Várom a résztvevők megtisztelő kérdéseit