1 Tanévnyitó, 2007. szept. 3. Kari tájékoztató tanterv szabályzatok tanulmányi ügyek intézése hasznos tanácsok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
A felsőoktatási felvételi eljárás Dr. Bakos Károly.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pannon Egyetem Gépészmérnöki szak Az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet idegen nyelvet ismerő és megfelelő számítástechnikai alapokkal rendelkező.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
SZAKMAI GYAKORLATI TÁJÉKOZTATÓ 2016/2017-es tanév Nemzetközi Gazdálkodás szak.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
ERASMUS+ Pályázat 2016/2017. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Dalnoki Brigitta Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra:
A év értékelése és a év újdonságai
Továbbtanulás
Új kihívások a pályaválasztásban 2017
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
2017. Szeptemberében induló képzések
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Tájékoztató NGB_ak012.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Venczel Gábor tanársegéd
A szakképzési rendszer modellje
A projektek jelentősége a Műegyetemen
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
Tájékoztató NGB_ak012.
középfokú felvételi eljárás
Környezettan alapszak (BSc)
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
ERASMUS+ Pályázat 2018/2019.
Merre tovább a középiskola után?
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2018/2019.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató KGNB_NETM004.
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
A tehetséggondozás kihívásai
A statisztikus elemző specializió
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

1 Tanévnyitó, szept. 3. Kari tájékoztató tanterv szabályzatok tanulmányi ügyek intézése hasznos tanácsok

2 Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar Dékán: Dr. Pokol György egyetemi tanár Gazdasági dékánhelyettes: Dr. Faigl Ferenc egyetemi tanár Tudományos és nemzetközi kapcs. dékánhelyettes: Dr. Nyulászi László egyetemi tanár Oktatási dékánhelyettes: Dr. Deák András egyetemi docens

3 Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar Vegyészmérnök alapszak Biomérnök alapszak Környezetmérnök alapszak

4 Vegyészmérnök alapszak Analitikai és szerkezetvizsgálati szakirány Gyógyszeripari szakirány Műanyag-, textil-, és anyagtudományi szakirány Vegyipari és folyamatmérnöki szakirány

5 Biomérnök alapszak Alkalmazott biotechnológiai szakirány Egészségvédelmi szakirány Élelmiszerminősítő és élelmiszertechnológiai szakirány Környezetvédelmi szakirány

6 Környezetmérnök alapszak Környezetmenedzsment szakirány Környezettechnológia szakirány

7 Tanterv 1 kredit = 30 tanulmányi munkaóra Alapdiploma (BSc) Mesterdiploma (MSc) Doktori (PhD) Alapképzés (7 félév, 210 kredit) Mesterképzés (4 félév, 120 kredit) Doktori iskola (6 félév)

8 Gazdasági és humán ismeretek kötelező12 kredit köt. választható 8 kredit Természettudományos ismeretek kredit Szakmai törzsanyag kredit Differenciált szakmai ismeretek (szakirány)40 kredit Szabadon választható tárgyak10 kredit 210 kredit Kritérium követelmények: testnevelés, szigorlat, nyelvvizsga, 4 hét nyári szakmai gyakorlat Záróvizsga ALAPDIPLOMA (BSc)

9 Egy tárgynak maximum három előzetes követelménye (elvégzett tantárgy) lehet, a tárgy csak ezek elvégzése után vehető fel. Előtanulmányi rend Nem adható felmentés az előzetes követelmény teljesítése alól!

10 Mintatanterv A hallgató félévente maga veszi fel a tárgyakat a Neptun.NET rendszer segítségével 7 félév, átlagosan félévente 30 kredit ea / gy / l / sz / kr előadás / gyakorlat / labor / számonkérés / kredit f = félévközi jegy; a = aláírás; v = vizsga A vizsga szóbeli és/vagy írásbeli lehet.

11 Átlagosan 26 tanóra hetente. A tanórák kb. 30%-a laboratóriumi gyakorlat, 10 – 15%-a tantermi gyakorlat. A mintatanterv jellemzői: Félévente 3 – 5 félévközi jegy, a vizsgaidőszakban 4 vizsga. Félévente 30 kredit

A félév időbeosztása Regisztrációs hét 14 oktatási hét 1 hét pótlási időszak 4 hét vizsgaidőszak 4 vizsga Félévközi ellenőrzések Tárgyfelvétel a következő félévre A tárgyfelvétel véglegesítése

13 A tananyag szintjei Alapszint: a tárgy mindenki számára kötelező anyaga Emelt szint: a tárgykörbe tartozó külön ismeretanyag. Ezek a tárgyak „Válogatott fejezetek …” néven vehetők fel. „Nefelejcs” szint: a vegyészmérnöki tudás nélkülözhetetlen elemei, a tanulmányok során mindvégig számonkérhetők bármely tárgy keretében.

14 Szabályzatok Tanulmányi és vizsgaszabályzat (BME TVSZ) Térítések és juttatások szabályzata (BME TJSZ) A szabályzatokat ismerni kell, a határidőket be kell tartani!

15 Államilag finanszírozott képzés A BSc diploma megszerzésére fordított félévek száma max szeptembertől 105 eFt /tanév Költségtérítéses: 600 eFt/tanév9 félév után BSC + MSc összesen max. 12 félév (mintatanterv 11 félév)

16 FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK TANULMÁNYI ESÉLYEGYENLŐSÉGE mozgás-, hallás-, látás-, beszéd és egyéb sérülések (pl. diszlexia) esélyegyenlőség címszó alatt minden megtalálható regisztráció: űrlap a fenti honlapon Akit érint, töltse ki és adja be (regisztrálja magát)

17 Tanulmányi ügyek intézése Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) Vegyészmérnöki Kar Dékáni Hivatal Minden tanulmányokkal kapcsolatos ügyet itt kell intézni. A weboldalon pontos eligazítás található a hallgatói ügyek intézéséhez. Bármilyen probléma esetén célszerű felkeresni a hivatalt a félfogadási időben. HATÁRIDŐK BETARTÁSA!

18 Vegyészmérnöki Kar Dékáni Hivatal K. épület, I. emelet 9/b Hivatalvezető: Lengyel L. Tiborné dr. Tanulmányi ügyekben félfogadás: Dr. Gagyi Pálffy Edit:H, Sz., Cs.: Oktatási dékánhelyettes: H., Cs.:

19 Kiemelten figyelemmel kísérjük az elsőéves hallgatók tanulmányait Osztályfőnökök: Dr. Borsa Judit egy. tan.VE 1.tk. – VE 3. tk. Dr. Sztatisz Janisz egy. doc.VE 4.tk. – VE 6. tk. Dr. Borsa Judit egy. tan.Bio 1.tk. – Bio 2. tk. Dr. Wagner Ödön egy. doc.Bio 3.tk. – Bio 4. tk. Dr. Nagy József egy. doc.Kö 1.tk. – Kö 3. tk. Mentorok, tutorok: Szent-Györgyi Albert Szakkollégium

20 Hasznos tanácsok Folyamatos tanulással lehet követni az előadásokat. Vegyék igénybe a felkínált konzultációkat. Szükség esetén további konzultációt is kérjenek! Sok felsőbb éves diáktársuk nagyon szívesen nyújt önöknek szakmai segítséget, éljenek vele! Segítsék egymást, alakítsanak ki közösséget! Tudományos diákkör (TDK) Nyelvtanulás, nyelvvizsga

21 Jó tanulást, gyors beilleszkedést és tartalmas egyetemi éveket kívánunk