Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Advertisements

TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Valószínűségi kísérletek
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
A mozgás kinematikai jellemzői
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Petőfi Sándor Gépészeti Szakközépiskola és Kollégium
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Kockázat és megbízhatóság
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Levegőszennyezés matematikai modellezése
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Környezeti teljesítményértékelés
Tartalékolás 1.
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.
Pontrendszerek mechanikája
IV.2. Hozam számtani és mértani átlaga
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Az élesség beállítása vagy fókuszálás
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Szerkezetek Dinamikája
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
4. Fénytechnikai mennyiségek mérése
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 5. előadás.
Matematika I. BGRMA1GNNC BGRMA1GNNB 8. előadás.
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
KRÉTA-ESL Bemutató.
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Szállításszervezési módszerek Járattípusok 1
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
ÉVFOLYAM: 1999 TALÁLKOZÓ.
Forgalmi helyzetek. 1. rész
Filmek ISMERTETÉS CÍME ISMERTETÉS CÍME JANUÁR [ÉV] FILMEK
Előadás másolata:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral Alvarez Gil Rafael Pedro, Kovács Tamás Pallasz Athéné Egyetem, GAMF Műszaki és Informatikai Kar, Informatika tanszék, Kecskemét

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral AZ IDM ALAPÚ MIKRO-SZIMULÁTOR Követési modell, ahol A modell paramétereinek értékei (korábbi munkában határoztuk meg): a maximális gyorsulás (a = 1.6 m/s 2 ), a minimális gyorsulás, azaz maximális fékezési lassulás (b = 2 m/s 2 ), a maximális sebesség (v 0 =55 km/h) a követési-idő (T = 0.86 s) járművek egymástól való távolsága álló helyzetben (s 0 = 2m) Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 2

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral SZIMULÁCIÓS MÉRÉSEK 500 m hosszú út az út végén jelzőlámpa van a jelzőlámpa ciklusa két egyenlő ideig tartó szakaszra bomlik 1. szakasz: zöld, 3 mp sárga, 2 mp piros 2. szakasz: végig piros Az autók véletlenszerűen érkeznekKésleltetések táblája késleltetési idő = útidő – lámpa nélküli útidő Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 3 Forgalom (jármű/óra) Lámpa nélküli útidők (mp) 20034, , , , , , , , , ,62 Jelzőlámpaciklus (mp) Forgalom (jármű/óra) ,6314,9017,2324,4231, ,8117,0319,6027,1235, ,2219,6222,3431,5339, ,4526,4527,6235,5845, ,6831,6730,2738,1146, ,8335,2142,0949, ,3356,0647,7652, ,40155,2962,9061, ,98176,02144,2595, ,27177,24162,64153,25

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral SZIMULÁCIÓS MÉRÉSEK Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 4

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral AZ EREDMÉNYEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA MÁS MODELLEK EREDMÉNYEIVEL A 4 modell összehasonlítása (76 mp-es lámpa ciklusidő mellett) Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 5 Webster sztochasztikus modellje: Háromtagú képlettel számítja ki a kisleltetést: Az első tag egy D/D/1 sorbanállási problémához tartozó várakozás, a második figyelembe vesz további késleltetést a gépjárművek véletlenszerű érkezése miatt, a harmadik egy korrekciós tényező. Sorbanállási probléma túltelítettséggel: A késleltetés egy D/D/1 sorbanállási problémához tartozó várakozás, és megengedi, hogy több gépjármű érkezzen a sorba egy ciklus alatt, mint amennyi a jelzőlámpán át tud menni. Az Integration mikroszkopikus közlekedési szimulációs rendszer alkalmazása a késleltetési idők meghatározásához (Dion és munkatársai).

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral AZ OPTIMÁLIS LÁMPACIKLUS Késleltetési idők függése a lámpa ciklusidőtől Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 6

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral AZ OPTIMÁLIS LÁMPACIKLUS A magyarországi előírás által javasolt jelzőlámpa ciklusok és a mért optimálisak összehasonlítása Forgalmi terhelési tényező: ∑ minden irányra (aktuális áram / lámpa nélküli maximális áram) Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 7 Magyar előírás: A jelzőlámpás forgalomirányítás tervezése, telepítése és üzemeletetése, Útügyi műszaki előírás. Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Közlekedési Infrastruktúra Főosztálya

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral AZ OPTIMÁLIS ZÖLD-IDŐ ARÁNY Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 8 Zöld-idő arányKésleltetési idő Összes késleltetés Ny - KD - ÉNy - KD - É 75%25%4,15734, ,00 66%33%6,7139, ,00 50% 10,6312, ,00 33%66%19,007, ,00 25%75%30,204, ,00 Késleltetési idők (mp) a két forgalmi irány különböző zöld-idő arányai mellett. Forgalmi áramok: Ny – K 200 jármű/óra, D – K 400 jármű/óra. Jelzőlámpaciklus: 50 mp

Közlekedési lámpák optimalizálása IDM alapú szimulátorral KÖVETKEZTETÉSEK ÉS TOVÁBBI LEHETŐSÉGEK Meghatároztuk az optimális jelzőlámpaciklust egy úton, amelynek jelzőlámpa van az út végén az általunk fejlesztett IDM alapú mikro-szimulátorral, Az eredményeket összehasonlítottuk korábban ismert modellek eredményeivel. A kapott késleltetési adatok kis terhelésnél a többi modellhez közeli eredményt mutatnak, túlterhelt esetben viszont közelebb állnak a sztochasztikus elméleti modellhez, mint a sorbanállási modell alapú eredményekhez. Bemutattuk, hogy az IDM alapú szimulátor alkalmas lehet kereszteződések jelzőlámpa ciklusának optimális beállításához, amely nem csak a példáként mutatott kereszteződésre alkalmazható, hanem más kereszteződésekre is. Adott forgalmi áramokhoz rövid idő meghatározható lehet az optimális jelzőlámpaciklus és zöld-idő arány, hogy a módszer alkalmazható legyen adaptív jelzőlámpa kontrollerekben, amelyekben szenzorok segítségével megkapjuk folyamatosan, vagy rövid időközönként a forgalmi áramokat. A fejlesztett mikro-szimulátort már alkalmaztuk gyakorlati, valódi problémák modellezésében Kecskeméten, és a további gyakorlati alkalmazások lehetőségeinek a kiaknázását fontosnak tartjuk Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás 9

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Köszönjük a figyelmet! Alvarez Gil Rafael Pedro Kovács Tamás