„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia 2004. november 10. Hotel Mercure Buda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Harazin Piroska - Kollár László A MI KÜLDETÉSÜNK, HOGY FELKÉSZÍTSÜNK A KÜLDETÉSEDRE A Boldogság Közgazdaságtana Konferencia; Budapest, március 28.
Etikai Kódex.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
A Kiválóság Útja ‪ „Ha kis változást akarsz elérni, változtass a cselekedeteiden, ha ugrásszerű változásra vágysz, változtass a paradigmáidon!” ‪ /Stephen.
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Legjobb Munkahely-felmérés 2004
3. előadás.
VÁLLALATOK TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁSA, REGIONÁLIS VIZSGÁLAT AZ ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓBAN BME Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola Budapest,
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
CSR.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A Grundfos Vállalatcsoport
Minőségdíjak.
Javaslat az ÁVF számára Etikai Kódex elkészítésének szempontjai
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Európai Üzemi Tanács tevékenysége a magyar szakszervezetek szemszögéből november 16. Északdunántúli Villamosenergia-ipari Szakszervezet.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
A változások támogatása Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Némethné Eszenyi Judit HR törzskari szakértő.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
2002. Július 10. HR CLUB. I.Alapítás:1977, North Carolina II.központ: Tampa, Florida III.5 kontinens, 15 ország, 42 call center IV.közel munkatárs.
A munkával való elégedettség
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
DEDICATED TO MAKING A DIFFERENCE A válság létrejöttének okai NFFT konferencia május 14. Kriza Máté igazgató.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
 A munka, az egyik alapvető szükségletünk.  Munkájuk alapján becsülik meg az embereket. A munka biztosítja a megélhetést.  A családi munkamegosztásban.
Rugalmas munkavégzési lehetőségek a Grundfosnál
CSR.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
GYES-menedzsment a tapasztalatok tükrében
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Operátor (betanított szerelő) munkatársakat.
Árazási és árképzési elemző Dolgozz velünk az Élet habos oldalán
Országos nagykereskedelmi menedzser
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Országos tanácsadási konferencia
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Marketing koordinátor Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Employer Branding - gyakornokok
Fenntarthatósági Fórum
Vállalati felelősségvállalás
Rugalmas foglalkoztatási formák elterjedtsége a
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda

Hewitt Inside Felelősségvállalás a dolgozók iránt 2004 „

FELELŐS VÁLLALAT és FELELŐS VÁLLALATI MAGATARTÁS CSR területei Alkalmazottakkal hogyan bánik a vállalat? Vállalat gyakorlatai Dolgozók véleménye

A WORKSHOP MENETE 1. Globális/Hazai elégedettség és elkötelezettség mérés trendje 2. KKV-k és nagyvállalatok közötti főbb különbségek 3. Legjobb Gyakorlatok

1. Dolgozói elkötelezettség és elégedettség mérés Országos kutatás : 270 vállalat 2004: munkavállaló Minden eddiginél nagyobb részvétel iparágakat és vállalati méretet tekintve Európai kutatás 196 vállalat, 13 ország Magyarok az európai rangsorban

Legfontosabb tanulságok 2004 Közeledik a Nyugat Elhelyezkedési esélyek Magyaros munkakedv Az „Új Világ” küszöbén

A helyzet változatlan Munkakörnyezet 66 % Kapcsolat a kollégákkal 61% Közvetlen felettes 57 % Karrier 25 % Fizetés 25% Szabályozások 30 %

2. Mi a különbség a KKV-k és nagyvállalatok között a dolgozók szerint?

LEGNAGYOBB ELTÉRÉSEK KKV-k elégedettebbek mint a nagyvállalatok: Tisztességes bánásmód +23% Felsővezetés iránti bizalom +19% Figyelembe veszik a munkatársak ötleteit +18,9% Felsővezetés jól irányít +18,6% Ügyfélközpontúság +18,5% Rugalmas alkalmazkodás a változásokhoz. +17,6% Elégedettség: 45,5%, Elkötelezettség: 53,3%

3. Mivel tudja egy KKV növelni dolgozóinak elégedettségét, elkötelezettségét? Mik azok a konkrét akciók, amivel felelős vállalatként tud működni?

KKV-k legjobb gyakorlatai Egészséges Munkakörnyezet Környezetvédelem Munka/élet egyensúly támogatása Etikai szabályok Társadalmi felelősség

Felelős vállalati magatartás „Törekszik a vállalat a jogszabályban foglalt követelményeken felülteljesíteni?” Igen: 88% „Felelős vállalati magatartás területe” (társadalmi felelősség, fenntartható növekedési programok): Hazai átlag: 70% A Legjobb Munkahelyek: 100%-a TOP 5 KKV: 100%-a

Köszönöm a figyelmet! Pesti Kata Hewitt Inside Consulting Kft. Üzleti eredmények elkötelezett emberekkel