Trendence Graduate Barometer 2016 A felmérésről. Adatok és eredmények Graduate Barometer Európa és a trendence Intézet A trendence Intézetről »Több mint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
E.ON – Versenyben Önökért!
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
TÁMOP /A
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Logisztikai ügyintéző
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
A felmérésről - trendence Graduate Barometer 2015 Partnerkoncept.
Boltvezetői Jelentkezési lap
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Som Zoltán, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Közigazgatás-tudományi D oktori I skola Dr. Krasznay Csaba Nemzeti Közszolgálati.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
folytatott bibliográfia elemzéséről
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
2018/2019 tanév.
Az SZMBK Intézményi Modell
SISU Nyári Tábor 2018 Időpont: július 15 – 28.
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

trendence Graduate Barometer 2016 A felmérésről

Adatok és eredmények Graduate Barometer Európa és a trendence Intézet A trendence Intézetről »Több mint 15 éves kutatási és felmérési tapasztalat »Évente, több mint 500,000 hallgató és fiatal szakember vesz részt a felmérésben és mondja el véleményét tanulmányi, szakmai és karrierelképzelései felől. »A trendence felmérések eredményeinek minőségét munkatársaink ESOMAR tagságával, valamint a DIN ISO 20252, DIN és más elismert piackutatási szabványok feltétlen betartásával biztosítjuk. »Mindezek mellet a trendence intézet megjelentet különböző nyomtatott és online kiadványokat a diákok és a hallgatók számára, hogy elősegítse azok pályaválasztását. »A trendence a GTI csoport tagja, amely a világ egyik legnagyobb Karrier-kiadója számos európai és ázsiai székhellyel. Ügyfeleink közé elsősorban nemzetközi, valamint globális szinten működő vállalatok tartoznak. A legutóbbi kiadás: trendence Graduate Barometer 2015 »Európa legnagyobb, a felsőoktatási intézetek hallgatóinak felmérése több mint hallgató és 950 felsőokatatási intézet részvételével »Felmérési időszak: 2014 Október – 2015 Február »Magyarországon: közel résztvevő »Az ország profilja szerint: »Business: közel résztvevő »Engineering/IT: közel résztvevő »Teljes: közel résztvevő Az együttműködés az Önök számára akkor érdekes, amennyiben… »…Érvényes és empírikus adatokra van szükségük a hallgatók elégedettségi profiljához. »……A főiskolák és egyetemek hivatalos rangsorolása mellett tudni szeretnék, hogy intézetük hol áll németországi és európai viszonylatban. »Tudni szeretnék, hogy hallgatóik számára mely felsőoktatási intézetek jönnek számításba. »…A hallgatók hivatási és karrierrel kapcsolatos véleményének elemzési adatával támogatni szeretnék a Karrier Szolgáltatók munkáját. »A hallagtók válaszadása segíti Önöket a hallgatóknak nyújtandó karrierrel kapcsolatos tanácsadásban »……Az Önök számára érdekelt munkavállalókkal és cégekkel történő együttműködést szeretnék optimalizálni. A hallgatók ösztönzése… »Ingyenes részvétel és számos, az egyéni karriertervezéssel kapcsolatos egyéb információ »A felmérés kitöltése anyanyelven percet vesz igénybe »Értékes nyeremények Felkeltettük az érdeklődését? – Örülnénk, ha csatlakozna a felméréshez! További információért kérem vegye fel a kapcsolatot: Katalin-Lakos Kuzev – University Relations Manager - Magyarország Telefon:

Tartalom és eredmények Minőségmenedzsment, Karrier Szolgáltatás, Marketing A felmérés tartalmazza többek között: A felsőoktatási intézménnyel kapcsolatos visszajelzést: »Tíz különböző vizsgálni kívánt téma az oktatásban résztvevő előadóktól kezdve a könyvtár felszereltségéig »A vizsgálni kívánt témát 28 mérési kritérium alapján mérjük. »A mérési kritériumokat még a felmérés előtt a trendence piackutatási panel és formák alapján kidolgozzuk és ezek pontosan azt mérik, hogy pl. a hallgatók mit értenek a jó tanítás fogalma alatt. »Hallgatói visszajelzés Előnyben részesített felsőoktatási intézményeket Továbbajánlást: továbbajánlaná-e jelenlegi felsőoktatási intézményét? Karrierrel kapcsoltos témákat: Hivatás és Karrier: Milyen elvárásaik vannank a hallgatóknak az első munkahellyel kapcsolatban, a munkaidőt és a fizetést illetően?  Kommunikáció: A karrierrel kapcsolatban az információszerzés milyen módját használják? Melyek a legkedveltebbek – melyeket használják a vállalatok?  Munkáltatói attraktivítás: Mely munkáltatók a legkedveltebbek? Aktivitásuk révén melyek maradnak meg a hallgatók elmlékezetében? Jó tudni: Intézetünk, a trendence, semmilyen, a felsőoktatási intézetek által szolgáltatott visszajelzést nem hoz nyilvánosságra, például a főiskolák és egyetemek rangsorolása formájában. A résztvevő intézetek az elért eredményeket maguk vihetik a piacra. Ennek formájáról és lehetőségéröl kérjük lépjenek kapcsolatba velünk. A felmérés gyakorlati hasznosítása »A feldolgozott adatok alapján átlátható, részletes, érthető eredmények »A válaszok összehasonlítása a többi válaszadók véleményével Európaszerte »Anonim vizsgálatok kulcsfontosságú teljesítménymutatokkal, egy ötpontos értékeléi skálán »A tanulmányok több szempontból is hasznosíthatók: Minőségbiztosítás céljából: Hogyan tudják a hallagtók elégedettségét még jobban és eredményesebben felmérni? Marketing céljából: Hogyan szerepel intézményük a versenypiacon? Mik az intézmény erősségei? Kik a versenytársak? A karrier szolgáltatás és a vállalatokkal történő együttműködés céljából: Milyen karrierrel kapcsolatos elképzelései vannak a hallgatóknak és miként képzelik el, hogy a munkavállalók megszólítsák őket? Hallgatói értekélés az intézményükkel kapcsolatos értékekről és előnyőkről

Melyek a célcsoportok? »Bachelor képzésben résztvevő hallgatók bármely félévből, de a hangsúly az utolsó éves hallgatókra esik, akik közvetlenül a karriertervezés előtt állnak. »Elsősorban nappali tagozatos hallgatók »Szakok/Szakirányok: Minden szakirány. Különös figyelmmel tekintve a gazdaságtudományi, mérnöki, IT és természettudományos képzésben résztvevő hallgatókra A felmérés lebonyolítása A hallgatók felmérésben történő részvételének formája Meghívási módszer Tapasztalatunk alapján azt mondhatjuk, hogy a hallagtóknak küldendő es módszer a legsikeresebb.  A legegyszerűbb és leggyorsabb módszer, amennyiben rendelkezésre áll a hallgatók címe.  Az előre megírt kísérőlevélet továbbítva a hallgatók könnyen megszólíthatók  Egyéb módszerek: logó/ hírlevél/ a link intraneten/internetes weboldalon történő posztálása A felmérési időszakot követően »Miután februárban lezárult a felmérési időszak megkezdjük az adatok rendezését és kiértékelésé, valamint elkészítése a tanulmányokat. »Az elkészült tanulmányokat elküldjük Önöknek, és Önök összevethetik az eredményeket a többi európai ország hallgatóinak eredményeivel. »Minimum 50 hallgató válaszadása szükséges ahhoz, hogy az eredmények értekelhetők legyenek. Ebben az esetben dönthetnek arról, hogy teljeskörő, Business, vagy Mérnöki/IT beszámolót kérnek-e. Mindegyik beszámoló tartalmazza az európai összevetést. »A tanulmányok megküldése ingyenes és amennyiben igénylik információval szolgálunk arra vonatkozólag is, hogy miként, milyen formában használhatják és tehetik közzé a tanulmányokat. Előszészület »A felmérés 2015 október és 2016 február között online elérhető és kitölthető. »A felmérés kitöltéséhez való csatlakozás felhívása ideális esetben en keresztül történik »Amennyiben sikeres a tanulók megszólítása, akkor általában 2-3 hetes időszak elegendő ahhoz, hogy egy informatív visszajelzést kapjunk »A csatlakozás felhívásához minden szükséges anyagot biztosítunk (szövegminta a hallgatóknak küldendő hez, logó, link). Természetesen mindez ingyenes. »A felmérés beindítása előtt megbeszéljük Önökkel: »Legalkalmasabb meghívási módszer »Melyik a legalkalmasabb időpont Önöknek, hogy beindítsák a felmérést (annak elkerülése végett, hogy felmérésünk időpontja ne essen egybe más felmérések időpontjával) »Előreláthatólag hány hallgatónak tudják elküldeni a felhívást tartalmazó t a linkkel együtt A felmérési időszak alatt »Anyanyelvi kapcsolattartónk mindenben segíti Önket en és telefonon keresztül »Rendszeresen ellenőrizzük és frissítjük a visszaérkező adatokat »Problémás adatok esetén tanácsadás és intézkedés