MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR T ÁJÉKOZTATÓ A DUÁLIS KÉPZÉS NYÚJTOTTA LEHETŐSÉGEKRŐL ÉS ENNEK A M ŰSZAKI A NYAGTUDOMÁNYI K AR, J ÁRMŰIPARI Ö NTÉSZETI T ANSZÉKÉN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
„DUÁLGÉP” PROJEKT TÁMOP F-14/1/KONV Nyugat-magyarországi Egyetem Természettudományi és Műszaki Kar.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Duális képzéseink Dr. habil. Vass László CSc. Rektor, főiskolai tanár
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
2017. Szeptemberében induló képzések
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
SZAKMAI GYAKORLAT 2017 Dr. Török Erika.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Kereskedelmi szerződések joga
Monostoriné Hörcsik Renáta
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
A projektek jelentősége a Műegyetemen
„Út a munkához”program
HHR.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
Hallgatói juttatási rendszer
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
„Veszprémben a jövőd” mentorprogram
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR T ÁJÉKOZTATÓ A DUÁLIS KÉPZÉS NYÚJTOTTA LEHETŐSÉGEKRŐL ÉS ENNEK A M ŰSZAKI A NYAGTUDOMÁNYI K AR, J ÁRMŰIPARI Ö NTÉSZETI T ANSZÉKÉN TÖRTÉNŐ BEVEZETÉSÉRŐL Dr. Varga László Öntészeti Intézet

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS KÉPZÉS CÉLJA  Gyakorlatorientált mérnökképzés  A képzés egy része ipari környezetben történjen  A képzés során valós ipari feladatok megoldása  A foglalkoztató cég minél magasabb fokú megismertetése a hallgatóval  Ipari tapasztalatokkal rendelkező mérnökök kibocsátása  Céges kötődés felépítése  Ipari szakemberek bevonása a képzésbe  Az elmélet és a gyakorlat összhangjának a megteremtése 2

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS KÉPZÉS FELÉPÍTÉSE  A képzés 7 féléven keresztül tart  26 hét / év szorgalmi időszak  22 hét / év szakmai képzés a partnercégnél  A hallgatónak 20 nap szabadság áll a rendelkezésére (4 hét)  Elméleti képzés a Miskolci Egyetemen  Folyamatosan nehezedő szakmai feladatok a partnercégnél  Utolsó félévben szakdolgozat elkészítése  A végzést követően a cég szerződést köthet a legjobb hallgatókkal 3

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A KÉPZÉSHEZ ELINDULÁSÁT MEGELŐZŐ LÉPÉSEK  Megállapodás a vállalat és az egyetem között  A beiskolázás során az érdeklődők tájékoztatása a duális képzés nyújtotta lehetőségekről  Jelentkezés a céghez  Felvételi a cégnél  Jelentkezés a szakra  Felvételi az egyetemen  Ha a jelentkező mindkét felvételin megfelelt, akkor felvételt nyert a duális képzésre  Beiratkozás  Hallgatói munkavállalói szerződés megkötése a céggel (cégspecifikus)  Képzés megkezdése 4

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM M IÉRT JÓ A HALLGATÓNAK  Gyakorlati tapasztalatot szerez  Ipari szakemberektől tanulhat  Rendszeres jövedelmet kap (járulék- és adómentes kb Ft/hó)  Előny a munkaerőpiacon  Munkalehetőség a vállalatnál  Valós ipari feladatokon keresztül tanulhat 5

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM M IÉRT JÓ A CÉGEKNEK ?  Szakmai utánpótlás biztosítása  Továbbképzés/átképzés csökkenése  Tartalmában és minőségében jobb képzést kap a hallgató, mint a normál nappali vagy a levelező képzésben  A hallgató nem a cég alkalmazottja  Jobb a hallgatók minősége és hozzáállása  A hallgatói juttatás egy része elszámolható a szakképzési hozzájárulás terhére (2014 / Ft/fő)  A juttatás járulék és adómentes  A képzést követően a szerződéskötés a hallgatóval nem kötelező.  A legjobb hallgatók kiválogatása  A hallgató nem megfelelő teljesítménye esetén a szerződés felbontható  Kisebb a rizikó, mint egy új, külsős munkatárs felvétele esetén 6

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS KÉPZÉSHEZ CSATLAKOZOTT ÖNTVÉNYGYÁRTÓ VÁLLALKOZÁSOK ( ) 7

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS JÁRMŰIPARI Ö NTÉSZETI KÉPZÉS BEVEZETÉSE

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS JÁRMŰIPARI ÖNTÉSZETI KÉPZÉS BEVEZETÉSE  A duális képzés bevezetése és működetése jelentős többletfeladattal jár mind az egyetem, mind a csatlakozott vállalkozások számára.  A megnövekedett feladatok személyi, szervezeti és tárgyi fejlesztéseket tesznek szükségessé.  Cél, hogy az Öntészeti Intézetben folyó oktatási tevékenység magas színvonalú, nemzetközileg is versenyképes legyen.  Az Egyetem az akkreditációs keretek között megújított tartalommal végzi az öntészet oktatását, valamint kialakítja és megszervezi a duális járműipari öntészeti szakirányos képzést.  A duális képzés sokszereplős szakmai üzemi háttérrel lényegesen több szervezési, kapcsolattartási és beiskolázási feladattal jár.  A megnövekedett feladatok és fejlesztések jelenetős többletforrást igényelnek. 9

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS JÁRMŰIPARI ÖNTÉSZETI KÉPZÉS BEVEZETÉSE  Országosan egyedülálló módon több vállalkozás példaértékű összefogása, valamint anyagi- és szakmai támogatása teszi lehetővé a duális járműipari öntészeti képzés személyi és tárgyi feltételeinek a biztosítását!  2014 szeptemberében a Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. elsőként írt alá a Miskolc Egyetemmel együttműködési és támogatási szerződést.  2015 február 5-én azok a hazai járműipari öntvénygyártó vállalkozások írtak alá együttműködési megállapodást a Miskolci Egyetemmel, akik jelentős hozzájárulással támogatják a duális járműipari szakirányos anyagmérnök képzés kialakítását és bevezetését. 10

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM A DUÁLIS JÁRMŰIPARI ÖNTÉSZETI KÉPZÉS BEVEZETÉSE A 2015 február 5-én együttműködési és támogatási szerződést aláíró vállalkozások:  FÉMALK Fémöntészeti Alkatrészgyártó Zrt. (Budapest),  PREC-CAST Öntödei Kft. (Sátoraljaújhely),  CSABA METÁL Zrt. (Békéscsaba),  BUSCH-HUNGÁRIA Kft. (Győr),  CSABAcast Könnyűfémöntöde Kft. (Apc),  ECSERI Kft. (Cegléd),  CERTA Zárgyártó, Présöntő és Szerszámkészítő Kft. (Sátoraljaújhely),  Magyarmet Bt. (Bicske). A támogató vállalkozások száma várhatóan bővülni fog! 11

MŰSZAKI ANYAGTUDOMÁNYI KAR MISKOLCI EGYETEM K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET Jó szerencsét! 12