Bemeneti képességvizsgálat Összeállította: Bumberák Éva Beatrix és Vizer Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Matematika kompetencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
TIMSS 2007.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Szülői értekezlet
A pszichológiai mérés alapjai
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Bemeneti képességvizsgálat Összeállította: Bumberák Éva Beatrix és Vizer Zoltán

Előzmények október 6-án Szakiskolai Fejlesztési program keretében továbbképzésen voltunk Szakiskolás tanulók bemeneti képességvizsgálatára összeállított feladatcsomagot kaptunk kézhez

Előzmények A vizsgálati anyag egyrészt a tanulók – általános tájékozottságának – ismereteinek – felkészültségének szintfelmérésére szolgál másrészt a pedagógus tájékozódhat a tanulók tanulási szokásairól élettervezési és motivációs tényezőiről értékrendjük alakításában szerepet játszó főbb hatásokról

Előzmények A csomag nyolc feladatlapból állt A 9. évfolyamos diákok október 10-én az első két órában válaszoltak a kérdésekre Az öt osztály bontásban, tehát tíz csoportban dolgozott A mérésben 159 tanuló vett részt A mérést az osztályfőnökök koordinálták A javítást a magyar és matematika szakos kollégák végezték

Akik a mérést koordinálták oszt osztályfőnö k magyartanár matematika- tanár 9.A Rácz Ildikó Baglyos Natália Rácz IldikóBaglyos Natália 9.B Smajda Szilvia Áncsánné B GyöngyiKovácsné Koszta Zsófia Áncsánné B GyöngyiVass Gábor 9.C Bartus Sándor Bodzás CsabánéKoczmann Lászlóné Bodzás CsabánéKoczmann Lászlóné 9.D Mucsicska Vladimir Bodzás CsabánéVass Gábor Bodzás CsabánéKoczmann Lászlóné 9.E Sipos Csaba Tóth LászlóBaglyos Natália Tóth LászlóVass Gábor

I. Motivációs kérdőív Az iskolai motiváció mérésére szolgál A válaszok három területre irányulnak: 1.kognitív (megismerő) aktivitás 2.affektív (érzelmi, indulati) elemek 3.morális (erkölcsi) felelősségvállalás

II. Életmód kérdőív a kérdések a tanuló életére, szokásaira vonatkoztak 1.tanulás tanulóink %-a maximum 1 órát 5-10 %-a félóránál kevesebbet 5-10 %-a 2-3 órát jelölt meg naponta 2.kedvenc tantárgy 3.legkevésbé kedvelt tantárgy 4.szabadidő 5.egészségi állapot

III Tanulási szokások és módszerek az órai munkavégzést és az otthoni szokásokat vizsgálja 1.tanítási óra A tanulók többségének problémát okoz, hogy beszélni kell 2.tanulás Ritka az ismétlés, felmondás A tanulók 80-90%-a egyedül tanul 80%-a nem tud odafigyelni

IV Matematikai gondolkodás vizsgálata Az alapműveletekben való jártasság fokát a konkrét számokkal összefüggő logikai és gondolkodási képességet mérte Feladatok: 1.írásbeli összeadás 2.írásbeli kivonás 3.írásbeli szorzás 4.osztás egyjegyűvel 5.osztás kétjegyűvel 6.egyszerű szöveges feladat 7.szöveges logikai feladat

IV Matematikai gondolkodás vizsgálata

VII Verbális emlékezet vizsgálata A hallás utáni rövid távú emlékezeti megtartást a munkamemóriát, az asszociatív stratégiát vizsgálta a feladat Szópár listát hallgattak a tanulók 6 szópárt egyenként hatszor meghallgattak minden szónak emlékezetből kellett a párját megadni 6x2, tehát 12 pont volt elérhető

VII Verbális emlékezet vizsgálata

VIII A figyelem vizsgálata Cél az általános pszichomotoros tempó és a figyelem-koncentráció megítélése tájékoztat a tanulók kitartásáról, a feladat iránti elkötelezettségéről motivációjáról Szóközök nélküli betűrengetegből kellett adott idő alatt bekarikázni egy megadott három betűs szótagot

VIII A figyelem vizsgálata

V A szövegértés vizsgálata A vizsgálat célja az adott szöveg értelmezése az összefüggések alapján A feladat méri a tanuló nyelvi rugalmasságát passzív szókincsének tágasságát az eltérő mondatstruktúrák megértését

V A szövegértés vizsgálata

VI A szövegalkotás vizsgálata „Hogyan képzelitek el életeteket 10 év múlva?” A cél, hogy a tanuló rákényszerül- jön önmaga életének végiggondo- lására, az elérhető célok megfo- galmazására A vizsgálat eredményeit értékelési szempontok szerint összegeztük

VI A szövegalkotás vizsgálata A vizsgálat szempontjai: 1.Tartalom és szöveghossz 2.Kódolás 3.Helyesírás 4.Nyelvhelyesség 5.Kivitelezés

Összegzés Reméljük, hogy mérési eredményeinkre támaszkodva hatékony, egyénre szabott oktató-nevelő munka alakítható ki Segíthetjük a szakiskolai tanulók harmonikus személyiségfejlődését és iskolai előmenetelét Bízunk abban, hogy munkánkkal hozzájárultunk századunk távlati pedagógiai célkitűzéséhez: a tudás alapú társadalom megvalósításához

Köszönjük a figyelmet!