Gyógyturisztikai szekció 2005. április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Turizmus a Dél-alföldi régióban
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
Budapest turisztikai marketingje
Kultúra a turizmus fejlesztésében és promóciójában december 3. Dr. Kovács Miklós szakállamtitkár Önkormányzati Minisztérium.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
A turizmus szerepe és fejlesztési lehetőségei a határmenti területeken INNOAXIS project Pap Ági „Jó szomszédok a közös jövőért” Szabadka, november.
Balaton régió turizmusában
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A mi Velencénk: a turisztikai tér és miliő összefüggésrendszerének változásai a „Velencei tó kapujában” Wirth Gábor Doktorandusz SZIE Enyedi György RTDI,
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
A turizmuspolitika aktuális kérdései
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A határtérség.
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia

Az egészségturizmus fejlesztését célzó támogatások: fürdő-, szálláshely fejlesztés, vízforgató, gyógyintézmények turisztikai infrastruktúrája, egészségturisztikai szakemberek képzése Támogatott projektek száma: 100 (92 fürdő- gyógyintézmény, 8 szálloda) A Turisztikai Célelőirányzat támogatása: 30,9 milliárd Ft A megvalósuló projektek teljes értéke: 81,3 milliárd Ft Az új munkahelyek száma: 2415 Az egészségturizmus fejlesztésének eredményei

Hatástanulmány a decemberéig megvalósult projektekről: 39 beruházás valósult meg a szezonidőszak 221 napról 316 napra nőtt A medencék száma 182-ről 396-ra nőtt A medencék vízfelszíne 47%-kal, víztérfogata 40,7%-kal emelkedett Az éves vízfelhasználás átlagosan 5,2%-kal csökkent, ebből a gyógyvíz 6,6%-kal esett vissza, a termálvíz 7,5%-kal emelkedett. Az egészségturisztikai fejlesztések megvalósulása, az első eredmények 1

Az egészségturisztikai fejlesztések megvalósulása, az első eredmények 2 A fürdők éves kapacitása 19,8 millió főről 29,8 millió főre bővült A vendégforgalom alakulása (17 fürdő adatai alapján) Év Látogató (ezer fő)Változás % % A fürdők éves bevételeinek alakulása (17 fürdő adatai) Év Nettó árbevétel (ezer Ft) Változás % %

Az egészségturisztikai fejlesztések megvalósulása, az első eredmények 3 A fürdők marketing kommunikációjának tapasztalatai Rendezvények szervezése (gasztronómiai hétvégék, szezon nyitó-szezonzáró események, televíziós roadshow-k, éjszakai nyitva tartás, stb) szponzorok bevonásával Szórólapok, kiadványok Kapcsolattartás a Magyar Turizmus Rt-vel Részvétel az Utazás Kiállításon Hirdetés helyi, regionális rendezvényeken Kapcsolatépítés német, osztrák utazási irodákkal A hangsúly továbbra is helyi közönség megnyerésén van, pedig a külföldi vendégeket megcélzó marketing akciókra lenne szükség!

A látogatók száma, költése és a fürdőbevételek összefüggései az új vagy megújult fürdők nyitása a vendégforgalom ugrásszerű növekedését eredményezte az árak emelkedése, valamint a kibővült szolgáltatás kínálat alacsonyabb forgalom mellett is képes a fajlagos költést emelni régió földrajzi fekvése azonban behatárolja a fürdőinek általános lehetőségeit

Műemlék gyógyfürdők fejlesztése Turisztikai versenyképesség növelése és kulturális, építészeti örökség megőrzése Korábbi években több zöldmezős beruházás és vidéki fürdők fejlesztése történt, elmaradt a főváros, mint fürdőváros fejlesztése 14 műemlék gyógyfürdő közül (Gyula, Szeged, Nyíregyháza között megvalósult. A világhírű budapesti gyógyfürdők (Gellért, Széchenyi, Király, Rudas) vannak a legelhanyagoltabb állapotban, fejlesztésük megkezdése nem halasztható tovább Az egészségturizmus fejlesztésének évi feladata

A stratégia célja, hogy hosszú távú iránymutatást nyújtson, meghatározza azokat a kereteket és irányokat, amelyek között a turisztikai ágazat a következő 10 évben fejlődik A stratégiának nem feladata részletesen meghatározni egyes szakmai és földrajzi területeken a szükséges fejlesztéseket, mert ezeket a később elkészítendő rövid távú akciótervekben kell kidolgozni Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia

Az attrakciófejlesztés elemei Termékfejlesztés –Természeti adottságra, hagyományra, örökségre épülő kínálatfejlesztés –Innováción alapuló termékfejlesztés Desztinációk fejlesztése (desztináció menedzsment) –Helyi szint –Regionális szint –Nemzeti szint Kiemelt desztinációk fejlesztése –Budapest –Balaton –További kiemelt desztinációk

Termékfejlesztés nemzeti szintű prioritásai Egészségturizmus –Gyógyturizmus, wellness Örökségturizmus –Kulturális örökségre épülő attrakciók –Kiemelt: világörökségek, nemzeti parkok, lovas, falusi, gasztronómia és borturizmus, kiemelt nagy rendezvények Kongresszusi turizmus –Több ezer fős rendezvények lebonyolítására alkalmas infrastruktúra kialakítása –Kongresszusi központok hatékony nemzetközi értékesítése

Köszönöm a figyelmet! Magyar Turisztikai Hivatal