Az értékesítés két arca
SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás nehézségek árán is „Ugyanolyan esélyek”
Motiváció (Tanulság 1) Átadni a tapasztalatot Segíteni az embereknek Önzetlen módon, anyagi érdek nélkül is
Motiváció (Tanulság 2.) Mit akarnak az emberek elérni? Miért nem akarják hallani az igazságot? Készek-e a változtatásra? Milyen érzés a szembesülés a valósággal?
Az értékesítés 2 arca 1.Tekintély alapú (tekintélyelvű) értékesítés (befolyásolható) 2.Tudatos vásárló (döntőképes, tájékozott, motivált)
Tekintély alapú vásárlók Állandóan panaszkodik (génekben van) Csalódások sorozata, félelmek Nincs felelősségvállalása Mindig „külső oka” van (más) Nem hajlandó áldozatot hozni (idő, energia, tanulás)
Tudatos vásárló Döntőképes Kész a változásra Kitartó, megbízható, bátor Motivált, belső tűz Üzleti Partner és vásárló
Az embereket nem tudjuk megváltoztatni, így a típusok alapján értékesítünk 1. tekintély alapú vásárló Reklám tájékoztatott Amit néz: Végzettség, Beosztás, legyél „valaki” Több tudás, információ szükséges, távolságtartás Ez a vásárló típus nem vállalja fel a saját egészségi állapota iránti felelősséget, ezért az ajánlót teszi felelőssé 2. Tudatos vásárló ÜP. DP. vásárló, Olvasott, előadásokat hallgat, tájékozott, szűri az információt, a legjobb megoldást keresi, bizalom, barátság, A tudatos egészségfejlesztő vállalja a saját egészsége iránti felelősséget.
A kereskedelem Sztori 2. Reich bácsi története A piac a fontos nem ÉN!
Tanulság A bizalmas információt nem szabad továbbadni. Mindenkit meghallgatni, de ne mondjunk véleményt, ítéletet (ha nem kéri) A hosszú üzlet feltétele: mások tiszteletben tartása
Önmotiváció Depresszió – belső egyensúly Egészséges tudat – jó közérzet Fitnesz, Welness, Selfness, Mindness Csoportszellem
Megtérülő befektetés Lelki vagy mozgásprogram Erőforrások:Pénz Energia Idő
Boldogság portfóliók (Biyovis) Ápolják,élvezik az emberi kapcsolatokat Képesek kifejezni a hálájukat Segítőkészek Optimisták Rendszeresen sportolnak (mozognak) A jelenben élnek Céltudatosak Kihívásoknak eleget tesznek
3 komponens a jóléthez (Biyovis) 1.Pozitív érzelmek 2.Tartalmas élet 3.Elmélyült cselekvés >>> FLOW érzés