A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Sólyom Andrea Győr, október
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szakképzés, foglalkoztatás, demográfia egyensúlya
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
2017. Szeptemberében induló képzések
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
„Út a munkához”program
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
középfokú felvételi eljárás
szakképzési és felnőttképzési szakértő
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Rendkívüli felvételi eljárás
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési szakértő Nő, Család és Karrier II. - Generációk közötti együttműködés nemzetközi konferencia a Personal Hungary Szakkiállításon Budapest, november 12. 1

A 3 éves gyermek számára kötelező óvodai nevelés bevezetése előnye: Játékos felkészítés a rendszerességre, az iskolára Segíti az egyenlő esélyek kialakulását A végzettség nélküli iskolaelhagyást megelőzi, csökkenti A család napi működését támogatja 2

Egy kis statisztika (KSH 2015) Óvodába 321,5 ezer gyermek jár. Általános iskolába 748,5 ezer gyermek jár. Középfokú oktatásban 471 ezer fiatal tanul. Felsőoktatási intézmények hallgatóinak száma 217 ezer. 3

Pedagógus háttér megerősítése Az óvodai pedagógiai munkát segítő, szakmai szolgáltatás biztosítása Pedagógiai-szakmai szolgáltatási rendszer kiépítése iskolai, gyakorlati alapon Pedagógiai Oktatási Központok (POK) megalakítása Bázis intézmények, módszertani helyek kialakítása Pedagógus előmeneteli rendszer kidolgozása 4

Főbb programok és oktatási elvek kidolgozása és bevezetése a köznevelésbe Fejlesztő programok, logikai programok Mozgás-programok, testmozgását javító Digitális iskola Művészeti programok Nyelvi programok 5

Minőségi tanulás támogatása Tankönyvek digitalizálása Nemzeti Köznevelési portál létrehozása –diáknak –szülőnek –pedagógusnak Tanfelügyelet és a szakfelügyelet rendszerének kifejlesztése és bevezetése 6

Szakképzési változások I. Duális szakképzés kiterjesztése és bevezetése Munka alapú tanulás Tanuló szerződéses gyakorlati képzés Kamarai garanciavállalás 7

Szakképzési változások II. Szakképzés a gazdaság szolgálatában c. koncepció és törvénymódosítás A duális szakképzés további kiterjesztése a tanulószerződések és a képzésbe bekapcsolódó munkaadók számának növelése. A szakképzésbe történő beiskolázás kereteinek növelése, ez előfeltétele az egyén munkaerőpiacra való belépésének és tartós foglakoztatásának. 8

Szakképzési változások III. Szakgimnáziumban az érettségivel megszerezhető szakképesítések: érettségi + 2 szakma =5 év alatt (4+1) Szakközépiskola: szakma + érettségi = 5 év alatt (3+2) 9

Szakképzési változások IV. Két szakképesítés megszerzése ingyenes A második szakképesítés iskolai rendszerű felnőttoktatásban – esti vagy levelező munkarend szerinti formában szerezhető meg ingyenesen. Cél: a munkavállalók munkájuk megtartása mellett vegyenek részt az oktatásban Életkori határ megemelése, a nappali rendszerű szakképzésbe való bekapcsolódás felső életkori határa 21 évről 25 évre nőtt 10

11 Programok a hátrányos helyzetű tanulóknak  A Köznevelési Hídprogramok a Híd I. program  Szakképzési Hídprogram, 2 évfolyamos, legalább 6. osztályos általános iskolai végzettséggel, a Hídprogram elvégzése az alapfokú iskolai végzettség megszerzését is tanúsítja egy rész-szakképesítés mellett

Felsőoktatás Vállalati felvételi eljárás Duális rendszer lehetőségének bevezetése Munkatapasztalattal egybekötött tanulás 12

Magyarországi foglalkoztatás múltja, jelene és az előrejelzés (EUROSTAT) 13

2015. július–szeptemberben a munkanélküliségi ráta 1,0 százalékponttal, 6,4%-ra csökkent (KSH ) 14

Employment rate, age group 15–64, 2014 (%) 15

Employment rates by sex, age group 15–64, 2014 (%) 16

Persons employed part-time, age group 15–64, 2014 (% of total employment) 17

A szakképzés fejlesztéséről és jövőjéről egyeztettek Rigában (2015 június) A Rigai Nyilatkozat szerint öt területet kell, hogy kiemelt figyelemmel kísérjenek az EU tagországai 2020-ig A vállalatoknál történő, munkaalapú gyakorlati képzés további fejlesztése, támogatása A felnőttek és tanköteles korú fiatalok szakképzési rendszerének további minőségi fejlesztése Rugalmasabb rendszerű, könnyebben megkezdhető és folytatható szakképzések kifejlesztése, kiegészítve tanácsadási és az egyéni tudást értékelő szolgáltatási rendszerrel A napi munkavégzéshez szükséges készségek, kompetenciák fejlesztésének megerősítése A szakmákat oktató tanárok, szakoktatók, a segítő mentorok és gyakorlati szakemberek hatékony továbbképzése 18

19 KAPCSOLAT: Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési szakértő a Nemzeti Munkaügyi Hivatal, Szak-és Felnőttképzési Igazgatóság volt főigazgató-helyettese Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetség H-1118 Budapest, Ugron Gábor u. 28 Telefon: , Fax: