Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nemzeti Pedagógus Kar NPK. Dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tag Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
A magyar LLG Tanács ülése
Működését meghatározó törvények,rendeletek
A matematikatanítás aktuális kérdései február
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szülői választmány 2016.okt.18.
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4..

Köztestületté válás Alapszabály: „I.2. Az NPK-t köztestületként az Nkt. hozta létre szept. 1. napjával.” Szabályzatok megalkotása – Országos Küldöttgyűlések ( , , , ) kellettek a bejegyzéshez Bejegyzés: december 30.

A szervezet fejlesztés lépései V.5.i, „ Az Elnökség a területi szervek és a szakmai tagozatok véleménye alapján véleményt nyilvánít és javaslatot tesz az NPK tagjait érintő jogalkotási és jogalkalmazási kérdésekben.” Területi választások Tagozatok megalakítása

Területi választások 19 megye és Budapest 14 megye teljes létszámban 3 esetben még megalakítható az Elnökség és a tisztségviselők 3 esetben csekély érdeklődés (Békés, Bács-Kiskun, Vas) Választás jövőre minden területen

Tagozatok – kötelező tagozatok Ember és társadalom 16 fő nem alakult meg Ember és természet 57 fő nem alakult meg Életvitel és gyakorlat 1 fő nem alakult meg Földünk, környezetünk 11 fő nem alakult meg Idegen nyelv 35 fő nem alakult meg Informatika 49 fő Bán-Széll Előd Intézményvezető 111 fő Veres Pál Kollégium 57 fő Brahmi Ilona

Tagozatok – kötelező tagozatok Magyar nyelv és irodalom 14 fő nem alakult meg Matematika 25 fő Bíró Bálint Művészetek 23 fő nem alakult meg Nemzetiség 26 fő nem alakult meg Óvoda 419 fő Nagyné Szabó Etelka Fejlesztő- és gyógypedagógia 76 fő Kajáry Ildikó Szakképzés 22 fő Fügedi Beatrix Testnevelés és sport 31 fő Kopeczky Péter

Tagozatok – nem kötelezőek Könyvtár - informatika 20 fő Sipos Mónika Pedagógiai szakszolgálat 179 fő Bódor Andrea Szaktanácsadói 81 fő Jobbágy Miklósné Tanító 43 fő nem alakult meg Tanfelügyelő és minősítő szakértő 62 fő Bánkiné Kiss Anikó Összesen 1358 fő jelentkezett tagozatokba

Véleményezés jogszabályokról november 20. T/2085. számú törvényjavaslat a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. Törvény módosításáról december 9. a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet módosítása december 17. a köznevelési tankönyvek legmagasabb fogyasztói áráról szóló EMMI rendelet február 17. a 2015/2016. tanév rendjéről szóló …/2015. (….) EMMI rendelet

Véleményezés jogszabályokról február 26. a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosítása március 17. a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai- szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet módosítása

Véleményezés jogszabályokról március 19. a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet és a tankönyvvé, pedagógus-kézikönyvvé nyilvánítás, a tankönyvtámogatás, valamint az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló 17/2014. (III. 12.) EMMI rendelet módosításáról szóló.../2015.(...)EMMI rendelet március 23. az Oktatási Hivatalról szóló 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet módosítása április 3. az érettségi vizsga részletes követelményeiről szóló 40/2002. (V. 24.) OM rendelet módosítása

április 24. a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet módosítása május 15. a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet módosítása május 27. a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet módosítása Véleményezés jogszabályokról

Állásfoglalás – közlemény kiadása Minimálbér – vetítési alap Pedagógus munkaidő kérdése

Egyeztetetések – tárgyalások Tankönyvellátásról Érettségi Idegen nyelvű tankönyvek NGM – átszervezés Országgyűlés Oktatási Bizottsága KLIK SZMSZ OFI OH

Egyeztetések - tárgyalások Magyar Diáksport Szövetség Antiszegregációs Kerekasztal Internetkom Egészségfejlesztés

Előadások – bemutatkozás Budapest – Országos Tanévnyitó Rendezvény Miskolc - Országos Tanévnyitó Rendezvény Pécs - Országos Tanévnyitó Rendezvény Budapest Vajszló Szekszárd Pápa Makó Sonkád Debrecen – Nagyvárad

Konferenciák Tagozatok Területi elnökségek Partnereink rendezvényei való részvétel

Eredményeink A legfontosabb eredmény, hogy részt veszünk az egyeztetéseken, kérik a véleményünket Tankönyv ellátásban változott a rendszer (informatikai háttér, kiszállítás, tanári példányok, tankönyvfelelős javadalmazása) KLIK működéséről (bekerült a Kar egyeztetési joga a belső szabályzatokba is, megyeközpontba kerülés még függőben van) KLIK SZMSZ Tanév rendje (181 tanítási nap, téli szünet, 1. félév vége, idegen nyelvi mérés, érettségi) Tanulmányi versenyek (7.-től felfelé tantárgyanként egy-egy) Szakképzés (művészeti iskolák, intézményvezetők helyzete)

További feladataink Munkaerő gazdálkodás Pedagógus munkaidő Tanulói óraszámok Kerettantervek Infrastruktúra Életpályamodell 9 évfolyamos iskola Intézményvezetői pályázatok véleményezése Együttműködési megállapodások kötése Etikai kódex

Munkaerő gazdálkodás Álláshely számítás egységessége Szakos ellátottság problémája Tanár hiány, felesleg? Nyugdíjas munkavállalók helyzete – ágazati megoldás szükségessége

Pedagógus munkaidő Megváltozott számítás – 40 óra – 32 kötött – tanítással kötött Nyilvántartás – nem életszerű Mennyi is igazából a munkaidőnk?

Tanulói óraszámok Minden évfolyamon megnövekedtek Foglakoztatás kontra élményszerű tanulás Egész napos iskola - iskolaközpont Mennyiség vagy minőség?

Kerettantervek NAT Helyi tantervek – 10%-nyi lehetőség Eltérő igények 6-8 évfolyamos képzés problémája

Infrastruktúra Fenntartás - működtetés Épületek állapota Tornatermek – mindennapos testnevelés Informatika Öveges program fenntarthatósága Fejlesztések?

Életpálya modell Nyertesek – vesztesek Egyszeri – részletekben Minimálbér – vetítési alap Pedagógus II. Mester Kutató

Együttműködési megállapodások ÁIIOSZ, GOSZ Egyházak Pedagógiai Intézetei Bolyai Társulat, Eötvös Társulat, Magyar Kémikusok Egyesülete Kollégiumok Országos Szövetsége Testnevelő tanárok Országos Egyesülete Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete

Etikai kódex Adhoc bizottság felállítása Június végéig a mostani anyag alapján az elvek meghatározása Augusztus végéig elkészül az első változat Szeptember végéig országos véleményezés A küldöttgyűlésig ezek alapján elkészül a kódex Az őszi küldöttgyűlés elfogadhatja

Megtisztelő figyelmüket köszönöm! Nemzeti Pedagógus Kar 1085 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. I.em.8. Tel.:(+36-1) Mobil:(+36-30) (+36-30)