Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
integrációs szaktanácsadó
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Fejlesztési koncepció
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Baross Gábor Általános Iskola
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Inklúzív nevelés Magyarországon
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Félévi értekezlet 2014/2015-ös tanév.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
DARUS a gyermekekért.
SZMK Értekezlet május 9..
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Néhány adat a 2016/2017-es tanévről
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Országos Kompetencia Mérés 2011
Szülői választmány 2018.szept. 25.
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő

Várható eredmények /2003. Az oktatási miniszter közleménye III. pont /2003. Az oktatási miniszter közleménye III. pont H.h.h tanulók aránya H.h.h tanulók aránya Évfolyamvesztés Évfolyamvesztés Tankötelezettség Tankötelezettség Továbbtanulás Továbbtanulás Kompetenciamérések Kompetenciamérések

OOIH Önértékelés Eltérő tantervű osztályok Eltérő tantervű osztályok Óvoda-iskola átmenet mérései Óvoda-iskola átmenet mérései Új módszerek alkalmazása tanórán Új módszerek alkalmazása tanórán Tanórán kívüli programok Tanórán kívüli programok Iskolán kívüli segítő programok Iskolán kívüli segítő programok Szülői elégedettség Szülői elégedettség

IPR bevezetése 2003/04 „Bázis iskola”2003/04 „Bázis iskola” „útkeresés” – programelemek kidolgozása „útkeresés” – programelemek kidolgozása 2004/05 HEFOP /05 HEFOP /06 programelemek bevezetése, kipróbálása2005/06 programelemek bevezetése, kipróbálása 2006/07 Programelemek beépülése a tantárgyakba, szabadidős tevékenységekbe2006/07 Programelemek beépülése a tantárgyakba, szabadidős tevékenységekbe

Tanulói létszám alakulása TanévÖsszlétszámH. h. h. tanulók Arány 2003/ ,5 % 2004/ ,7 % 2005/ ,6 % 2006/ ,36 %

Évismétlők számának alakulása 2003/ / /2006 Hhh összes Ebből évismétlők száma 841 Arány1%0,5%0,14%

Kimaradók száma 2003-tól nem maradt ki tanuló az alapfokú oktatásból 2003-tól nem maradt ki tanuló az alapfokú oktatásból

A tankötelezettségi korhatár betöltése miatt felmentésre kerülő roma tanulók száma 1992/931993/941994/951995/961996/971997/98 4. évf. 1 fő 5. évf. 2 fő 1 fő 3 fő 2 fő 6. évf. 2 fő 1 fő 3 fő 1 fő 7. évf. 1 fő

Hiányzások alakulása 2003/042004/052005/06 igazolt 80 óra/fő 55 óra/fő 67 óra/fő igazolatlan 8,8 óra/fő 6,4 óra/fő 6,1 óra/fő

Továbbtanuló diákok Tanévh.h.h.Gimn.Szakköz.Szakisk. 2003/04 4 fő /05 1 fő 2 fő 2005/06 6 fő /07 4 fő 1 fő 2 fő

Kompetencia mérés Iskolaszintű eredmény Iskolaszintű eredmény Matematika 500 Matematika 500 (országos átlag 500 községi iskolák 474) (országos átlag 500 községi iskolák 474) Értő olvasás 482 Értő olvasás 482 (országos átlag 500 községi iskolák 474) (országos átlag 500 községi iskolák 474)

SNI és h.h.h. tanulók Tanév h. h. h. ebből SNI normatív támogatás 2003/ / / /

Integrált osztályok kialakítása Felülvizsgálatminden tanuló integrálható Felülvizsgálatminden tanuló integrálható 2003/04. előtt 2 „kisegítő” osztály 2003/04. előtt 2 „kisegítő” osztály 2003/04.1 „kisegítő” osztály 2003/04.1 „kisegítő” osztály 2004/05. integrált osztályok 2004/05. integrált osztályok Alsó tagozatteljes integráció Alsó tagozatteljes integráció Felső tagozatrészleges integráció Felső tagozatrészleges integráció

Visszahelyezések száma 4 fő 4 fő Jelenleg 1 fő érettségit adó középiskolában tanul eredményesen Jelenleg 1 fő érettségit adó középiskolában tanul eredményesen

Mérések Képesség vizsgálat 1. oszt. szept. Képesség vizsgálat 1. oszt. szept. Szautner Jánosné Szigeti Gizella tesztsor DIFER 1. és 2. osztály felmenő rendszerben DIFER 1. és 2. osztály felmenő rendszerben Óvodából iskolába történő átmenet

Tanulási képességvizsgálat 1.osztályos hhh tanulók és tanév SZEMPONTOK hhh tanulók 1.o szeptember hhh tanulók 2.o szeptember Fejlődés (%) Figyelem 83,19899,2 16,002 Téri pozíció DPT 91,6699,5 7,84 Vizuálisészlelés Mértani formák 80,8480,8 –0,04 Szem–kéz koordináció 81,296,8 15,6 GESTALT rész–egész 77,395,2 17,9 Alakállandóság 81, ,4 Sorritmus 87,798,3 10,6 Alak–háttér 76,598,3 21,8 Térbeli helyzet különb.– azon. 90–100100–100 10–0 Térbeli viszony pontháló 84,899,3 14,5 Hallás (auditív diszkr.) 72,589,5 17 Mozgás 93,6594,9 1,25 Oldaliság Testséma ismeret 87,6594,4 6,75 Átlag 83,5996,07 12,43

DIFER vizsgálati eredmények szeptember 1. osztály

DIFER vizsgálati eredmények szeptember 2. osztály

Új módszerek alkalmazása tanítási órákon 1.oszt.2.oszt.3.oszt.4.oszt kooperatív 20 óra projekt---- Differen- ciált 110 óra

Új módszerek alkalmazása tanítási órákon 5.oszt. 6. oszt 7.oszt.8.oszt. kooperatív 20 óra projekt- 10 óra differen- ciált 10 óra

Tanórán kívüli programok ProgramRésztvevőkH.h.h Alapfokú művészet okt. 70 fő 16 fő Szakkör 42 fő 11 fő Tanulmányi versenyek 21 fő 6 fő Iskolai nyári tábor 35 fő 17 fő Erdei tábor 18 fő 6 fő

Iskolán kívüli segítő programok Útravaló program: 15 fő; ebből 11 fő h.h.h. Útravaló program: 15 fő; ebből 11 fő h.h.h. Cinka Panna ösztöndíj: 5 fő; ebből 5 fő h.h.h. Cinka Panna ösztöndíj: 5 fő; ebből 5 fő h.h.h. Tanulmányi ösztöndíj: 14 fő; ebből 12 h.h.h. Tanulmányi ösztöndíj: 14 fő; ebből 12 h.h.h.

Szülők elégedettsége az IPR alkalmazásával (5 fokozatú skála) A gyermek képességeinek kibontakoztatása 4,31 A különböző adottságú gyermekek egy csoportban történő nevelése, oktatása 4,31 Az iskola és a szülői ház együttműködése 4,23 Közösségépítő programok 4,02 Továbbtanulásra felkészítés 3,9

Szociometriai mérés 2004/ osztály

Szociometriai mérés 2005/ osztály

Ellenőrzések külső szakemberek részéről 2003/ /04. OOIH munkatársai OOIH munkatársai 2004/ / / /06 HEFOP pályázat keretén belül OMAI közvetítésével több alkalommal szakmai monitoring HEFOP pályázat keretén belül OMAI közvetítésével több alkalommal szakmai monitoring 2005/ /06 OOIH szakértői segítés: IPR működésének önellenőrzéséhez és az önértékelés elvégzéséhez OOIH szakértői segítés: IPR működésének önellenőrzéséhez és az önértékelés elvégzéséhez

Tapasztaltak összegzése Az új pedagógiai módszerek alkalmazása indokolt, szükségszerű Az új pedagógiai módszerek alkalmazása indokolt, szükségszerű A patrónusi rendszer működtetése nélkülözhetetlen A patrónusi rendszer működtetése nélkülözhetetlen Az eredményességi mutatók pozitív irányba mozdultak el, jelentősebb eredmények hosszabb távon várhatók Az eredményességi mutatók pozitív irányba mozdultak el, jelentősebb eredmények hosszabb távon várhatók Szülőkkel való kapcsolattartás fontossága Szülőkkel való kapcsolattartás fontossága

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Barcziné Horváth Márta Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Barcziné Horváth Márta