1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt előnyei? 6. kampány tervezése? 7.Online címlisták 8.Edm és hírlevél minták Agenda
" Azt mondják, hogy egy év az internet businessben olyan, mint a kutya év... 7 évvel egyenlő.„ Vinton Cerf, online specialista "Ne azt számold, hogy hány embert érsz el - azokat érd el, akik számítanak." David Ogilvy, reklám szakember
Célcsoport 1.vényköteles termékeknél – orvosok, patikusok 2.OTC termékeknél – lakosság, patikusok, orvosok
Direkt mail és mérési lehetőségei Mérési lehetőségek: címzett ismeretlen – adatbázis minősége Direkt response: kérdőív kitöltésének kérése esetén a válaszarányok mérése levélben található kupon beváltásának az aránya direkt telefonszám kommunikálása esetén a hívások száma alapján egyedi webcím megadása esetén az oldal látogatásának mérése Direkt mail után a rendelés intenzitásának a változása A direkt mail a direkt marketing legnagyobb hagyományokkal rendelkező eszköze. A hirdető, a termék/ szolgáltatás gyártója/forgalmazója közvetlen (direkt) ajánlatot tesz potenciális fogyasztói/megrendelői számára - ehhez a klasszikus postai küldemény formáját választva.
marketing Az marketing egy olyan direkt marketing megoldás, amelynek során a hirdető az üzenetét formában juttatja el célközönsége számára, a megcélzott személyekkel történő közvetlen (direkt) kapcsolatfelvételre és (marketing)kommunikációra törekszik. Az marketingnek több eszköze is van, ide tartozik például a elektronikus hírlevél vagy az e-DM (elektronikus direkt mail). Alapfogalmak eDM, elektronikus hírlevél Permission – az adatbázisban lévő személy engedélyt adott, hogy reklámtartalmú üzenetet küldjön neki az adott cég Kéretlen üzenetek – spam Opt-in, double opt-in Targetálás Offline (beépített képek) Onine (képek egy szerveren) Direkt és alapfogalmak
1. megnyitásának mérése csak saját rendszeren belül pontos 1x1 pixeles kód, ami a netre megy vissza Spam és vírusellenőrzők miatt nem pontos 2.CT szám vagy % Kattintás Egyedi vagy összes 3.Regisztrációs szám vagy % 4.Egyedi microsite-on a látogatási szám 5.Válaszadási arány 6.Visszapattanó ek - adatbázis minősége Hard bounce Soft bounce Direkt mérési lehetőségei
Direkt előnyei Online statisztika - könnyen nyomon lehet követni az eredményeket Gyors Költséghatékony Előre időzíthető Több link egy levélen belül Utolsó pillanatban is módosítható Változatos felhasználási lehetőségek Körülbelül 3,3 millió aktív ező Magyarországon
kampány tervezése Előkészítés 1.Címlista: permission alapú friss adatok taggyűjtés módja 2.Időzítés: időszak megvizsgálása nap és időpont kiválasztása 3.Célcsoport: kiket akarok elérni? tervezése 1.Tartalom: üzenet tartalma, hossza megfogalmazás feladó és tárgy Html és text verzió 6.Programozás programozási szabályok folyamatos nyomon követése 7. Jogi szöveg 8. Technikai háttér, statisztika: mit mér a rendszer mérőkódok 9. Tesztelés Kiküldést követően 10. Statisztikai rendszer nyomon követése 11. Saját címlista esetén a leiratkozók és visszapattanók kezelése 12. Reakciók nyomon követése, kezelése
Online címlisták OTC termékek esetén – közvetlen fogyasztókat is meg lehet célozni Célozható permission alapú edm adatbázisok, mint például Maxima, Optimusz, Optimail, Citromail, Ego média Tematikus hírlevelek, mint például Egyperces hírlevelek (egészség fitnesz), Házipatika, Webbeteg Vényköteles termékeknél – kizárólag orvosokat és patikusokat lehet célozni Medical online adatbázisai MO hírlevél: Gyermekgyógyász hírlevél: Kardiológus hírlevél: 938 MO orvosi hírlevél: Pharma-klub hírlevél: Orvosi kamara adatbázisa Gyógyszerész kamara adatbázisa
Minták Végén még egy gomb First view-ban gomb! Tartalom
Minták
Könnyen fogyok edm:Könnyen fogyok tematikus hírlevél:
Minták