A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP 3.1.1. 21. Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Advertisements

Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
A hálózattá alakulás útján
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Sellyei kistérség közoktatási helyzetkép
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az ÚMVP intézményrendszere
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A Közép-Dunántúli Regionális Napenergia Klaszter tevéknységének bemutatása, értékelése KDOP projekt Hegedűs Viktor Közép-Pannon Terület.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
Forrásfeltárás, pályázatfigyelés a kistérségben Őriszentpéter, április 21. Gerölyné Kölkedi Éva NymE RPSZKK.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció

A fejlesztési lehetőségek alapja Milyen térségi szükségletek kielégítéséhez van szükség hálózati együttműködésre? Példák: - sok HHH család – komplex problémák - egymás melletti, nem ismert eredmények Milyen partnerek, hálózati jellegű előzmények vannak a kistérségben, illetve ezen a térségi szinten? Példák: -oktatási és családtámogatásokat együttesen kezelő civil szervezet -„külső” iskolahálózat tagjainak „belső” szakmai kommunikációja

Hálózati tevékenységek a TÁMOP ben Fejlesztéskoordinációs hálózat: –TÁMOP és 3.2.2: régió –TÁMOP 3.2.2: régió és kistérség, mikrotérség Referenciaintézmények Jó gyakorlatok Mesteróvodák Komprehenzív iskolák Egyéb saját innovációk Térségi, intézményi konzorciumok, közös tevékenységek Intézményi integráció – új horizontális szakmai működések … Cél: 2013 – hálózatok teljes kistérségi lefedettsége

Hálózati partnerek – lehetséges szereplők TÁMOP hálózat régiós koordináló szervezetei Önkormányzatok (kistérség, település), egyéb iskola- fenntartók (alapítvány, egyház) Oktatási intézmények (referenciaiskola, fejlesztésben közreműködő, jó gyakorlat, saját innováció, infrastruktúra- fejlesztésben részesülő, fejlesztésből kimaradt, rászoruló…) Szakszolgálatok, szakmai szolgáltatók (közvetlen, közvetett) Egyéb közszolgáltatási intézmények (eü., szoc.) Hazai és nemzetközi hálózatok tagjai EDUCATIO Nonprofit Kft. (TÁMOP koordináció) Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP K+F)

A kistérség mint hálózati partner Szerep lehetőségeinek spektruma: Megismerés – információátadás – információcsere – szinergiák kiaknázása – koordináció – policy-formálás – hálózatosodás Területek: TÁMOP ben részt vevő intézmények: kistérségi referenciaiskolák, EGYMI, stb. kistérségi „kihasználása” Többcélú Kistérségi Társulásban ellátott feladatok (iskolahálózat alakítása; szakszolgálatok; szolgáltatások) alakítása, fejlesztése Esélyegyenlőségi tervek alkotása, intézkedések összehangolása A kistérségi közoktatásban lévő együttműködések (pl. munkaközösségek, mérés-értékelés, utazó tanárok, stb.) összehangolása, fejlesztése Ágazat-közi kooperáció (TÁMOP kapcsolódó ágazatok, intézmények) Területi jellegű problémák „gazdája”, pl.: - alap-és középfokú iskola közti átmenet - idegennyelv-tanítás (nyelvek, óraszámok, taneszközök) - rehabilitáció - tehetséggondozás …

A hálózatosodás módja: felülről és alulról építkezés Régiós hálózatkoordinációs szervezet szükségletek, igények gyűjtése, továbbítása, szolgáltatások felkutatása, szolgáltatói kosár feltöltése, kommunikációja igénybevétele, stb. Kistérségi szereplők Felkérésre részvétel, pályázás, információszerzés, kommunikáció, proaktivitás, szinergia, szolgáltatás beszrezések összehangolása stb.