A civil szektor helye a szakképzésben Apró Antal Zoltán Nonprofit Szövetség Pécs, 2011 március 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
Civil szerepek és civil szereplők
Felnőttképzés.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A munkaügyi kirendeltség szolgáltatási tevékenysége.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
A felnőttképzések rendszere és gyakorlata az Esőemberekért Egyesület képzéseiben.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Készítette: Farkasné Veres Edina
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Lorem ipsum.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
Előadás másolata:

A civil szektor helye a szakképzésben Apró Antal Zoltán Nonprofit Szövetség Pécs, 2011 március 24.

Mi a civil szektor? A civil szervezetek kifejezés alatt a statisztikai definíció szerinti nonprofit szervezeteket értjük: alapítványokat, közalapítványokat, egyesületeket, köztestületeket, érdekképviseleteket, nonprofit Kft (korábban Kht) és a nonprofit intézményeket. Nem tartoznak ide a politikai pártok, az egyházak és a szerzetesrendek, sem az önkéntes kölcsönös biztosítópénztárak.

A nonprofit szervezetek száma 1862 és 2008 között* (KSH 2008) ÉvAlapítványTársas nonprofit szervezetÖsszesen 1862 a) b) – – c)

Eltérő nyilvántartások KSH APEH Bíróság Okok: Alvó szervezetek, megszűntetési nehézségek

Állami irányítás Civil szakmai terület központi kérdés, ezért nem lehet ágazati minisztérium része! Új tárca: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Irányítási szerkezet, állami vezetők: Dr. Navracsics Tibor – társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter Szászfalvi László - egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár Dr. Latorcai Csaba - nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár Szervezeti struktúra: Társadalmi és Civil Kapcsolatok Főosztálya Társadalmi Konzultáció és Hálózatfejlesztés Osztály Civil Hatósági és Koordinációs Osztály Civil Támogatásstratégiai Osztály Önkéntesség témája: NEFMI (kivéve: ÖEÉ2011)

Az igazgatás kiemelt feladatai 2011-re STRATÉGIAI PARTNERSÉGI PAKTUMOK: a 2010.évi CXXXI. Törvény végrehajtásának szellemében CIVILJOG: egységes jogi keret kialakítása, civil hálózati működés törvényi szintű szabályozása - civil részvétellel működő munkabizottságok készítik elő – adatbázis: kiépül – honlap: integrálódik a -bawww.kormány.hu – képzés: a jogi környezet változásával párhuzamosan

SWOT-analizis Sok civil kezdeményezés, társadalmi felelősségtudat Sok ügyeskedés, féllegális és szabálytalan megoldás Viszonylag magas adományozási hajlandóság „Szegény” adományozók, alacsony adókedvezmények A kormányzat támogató attitűdje Bizalomhiány a kormányzati/civil együttműködésben A jogi szabályozás alapjai kialakultak A szabályozás nem konzisztens, sok a kiskapu Erőteljes szolgáltatói szerep Kevés minőségi és finanszírozási garancia Leleményesség és sikerek a forrásteremtésben Gyakori és egyoldalú forrásfüggőség Sok kiváló szakember Gyenge gazdasági vezetés és menedzsment Kiterjedt, egyre bővülő képzés Kevés munkahely, alacsony bérek Erős kutatás, gazdag szakirodalom Gyenge gyakorlati hasznosulás Erős szakmai identitás és elkötelezettség Gyenge szektortudat, megosztottság Szaporodó civil házak, információs központok Megoldatlan szektorális érdekképviselet

A felnőttoktatás célcsoportjai analfabéták funkcionális analfabéták munkanélküliek idősek szegények nők fiatal felnőttek képzetlenek elítéltek fogyatékossággal élők romák bevándorlók vándorló életmódot folytatók

A felnőttoktatás szakágazatai 2. ISKOLA- RENDSZERŰ ISKOLA- RENDSZEREN KÍVÜLI SZAKÁGAZATOK ÁLLAMILAG NEVESÍTETT ISKOLARENDSZERBEN, TANULÓI/HALLGATÓI JOGVISZONNYAL

A felnőttoktatás szakágazatai SZAKÁGAZATOK FORMÁLIS NONFORMÁLIS INFORMÁLIS

A felnőttoktatás szakágazatai 1. FORMÁLIS (iskolarendszerű) didaktikai tervszerűség jellemzi céltudatos, rendszeres általában tantárgy/modulrendszerben az ellenőrzés kiemelt szerepet kap

A felnőttoktatás szakágazatai 2. NONFORMÁLIS (felnőttképzés) oldottabb forma jellemzően állandó a hallgatóság életösszefüggések vizsgálata, praktikus tudás közvetítése nem tantárgyak szerint strukturálódik tudomány, művészetek, mindennapi tudás állandó ösztönzés az önművelésre

A felnőttoktatás szakágazatai 3. INFORMÁLIS (önképzés) a leggyakoribb tanulási forma általában szabadidőben mindig tervezetlenül történik tudomány, politika, művészetek, mindennapi ismeretek

A második esély (lemorzsolódás – drop out –, és a piackonformitás miatt is) felnőttkorban rendeskorban első esély második esély

A felnőttoktatás társadalmi funkciói 1. SZOCIALIZÁCIÓS 2. EGYÉNI SZÜKSÉGLETEKET KIELÉGÍTŐ

Civilek a felnőttképzésben 1531 akkreditált szervezet  ebből 129 civil/nonprofit ≈ 9%, (+18 T I T) 6908 programakkreditált képzés 2054 egyéb akkreditált képzés (forrás: nive.hu)

Civil szolgáltatások (TÁMOP ) 01_Információnyújtás_munkáltatóknak 02_ Információnyújtás _munkát_keresőknek 03 Munkatanácsadás 04_Reintegráló_csop._fogl. 05_Újraorientaló fogl. 06_Kulcsképességek_vizsgálata_ 07_Csoportos motivációs fogl. 09_Pályaválasztási tanácsadás_ 10_Palymódosítási tanácsadás 11_Igényfeltáró_csop._fogl_ 12 Pályaorientációs csop fogl._ 13_Pályamód.csop.fogl._ 15_Álláskeresési tanácsadás_ 16 Állkeresési technikák átadása_ 17_Álláskereső_Klub_ 18_Rehab_tanácsadás_ 19_Pszichológiai_tanácsadás_ 20_Helyi_térségi_tanácsadás_ 21_Mentorálás_ 22_Rehab._mentor_ 23_Munkaközvetítés_ 24_FIT_ 25_RIC_ 26 Állás és képzési börze 27 Palyaválasztási_kiállítás 28_Egyéni szükségletek felmérése 29_Munkavállalói képességek felmérése 30 A munkavállalást közvetlenül és közvetve akadályozó vagy támogató tényezők feltárása 31 Egyéni Fejleszési Terv 32 Beilleszkedést és önálló életvitelt segítő tréning 33 Munkahelyi beilleszkedés segítése 34 Utókövetés 35 Szociális infonyújtás 39 Önsegítő csoport 40 Képzésben résztvevők benntartásának segítése 41 Képzésre történő fejlesztő felkészítés 26 Állás és képzési börze 27 Palyaválasztási_kiállítás 31 Egyéni Fejleszési Terv 42 Tanulási képességek vizsgálata 43 Mikro- Kis-, és Közepes Vállalkozásoknak információnyújtás 44 Álláshelyfeltárás 45 Munkakörelemzés 46 Egyenlőhozzáférés

Köszönöm a figyelmet! Apró Antal Zoltán egyetemi oktató programvezető Nonprofit Szövetség 1136, Budapest, Balzac u.21. Tel/Fax.: Web: Mobil: