ReklámelméletReklámelmélet Kreatív tervezés alapjai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
A május 26-i előadás összefoglalója
Médiapedagógia.
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
6. A reklámeszközök.
Vizuális képességek fejlődése
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Reklámeszközök, reklámhordozók
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
A turizmus rendszer környezete
Forrás: Infografika Forrás:
Megértési értelmezési folyamatok
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Készítette: Szabó Zénó
A vállalkozások környezete
A reklámügynökség Budapest,
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
SZÍNEKRŐL.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mai számítógép perifériák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Vállalati arculat.
Színes világban élünk.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Készítette: Horváth László
Kontrasztok.
SZÍNHARMÓNIA.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
2. tétel.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Színek.
A marketingkommunikáció
Készítette: Szabó Zénó
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Monitorok.
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Tanácsok bemutatók készítéséhez
A fények és színek hatása ....
A színek szerepe a térképészetben
A reklám centruma.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Kommunikációs kampánytervezés 5. Kreatív tervezés és megvalósítás Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610.
Költséghatékony gyártások avagy hogyan és hol gyártsuk le a szükséges marketingkommunikációs anyagokat ár-érték arányban a legjobb megoldást használva.
Stílustanfolyam nőknek
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
2012 November Katalógus.
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
Multimédia.
Képek jelentés-elemei
A fények és színek hatása ....
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

ReklámelméletReklámelmélet Kreatív tervezés alapjai

Kreatív tervezés Reklámtervezés azon folyamata Megfogalmazásra kerül: –A kampány központi gondolata –Alkalmazandó motívumok És elkészülnek a kreatív tervek

A szöveg tartalmi jegyei – a szövegírás A reklámok fajtájától függően változik –Plakát: rövid, –Prospektus, katalógus: részletes, hosszú –Tv reklám: szöveggel vagy szöveg nélkül? Reklámszövegírás: –a marketingkommunikációs üzenet szavakba történő kódolása Várható célcsoport szókincse, milyen jeleket használ Termék jellege

Az argumentális rendszer kialakítása: –Az érvelés stílusa: –Racionális, –Emocionális –Az érvelés menete: Egyoldalú: csak az előnyös oldalt bemutató Kétoldalú (pro-kontra, kontra-pro): mindkét oldalt bemutató Fokozódó: végére hagyjuk az erős érvet Lejtési sorrendű: a fő érv először jelenik meg Lényeges kérdés: Ki mondjuk-e a tanulságot: Vegyen x terméket!

Az argumentális rendszer kialakítása: –A teljes szöveg stiláris elemei: Formailag használhatunk: –Monológ jellegű –Dialógus formájú –Levélformában megfogalmazott stílust –A szöveg tagolása: Sajtó hirdetések, más nyomtatott kommunikációs eszközöknél 3 jól elkülöníthető részből áll!

Sajtóhirdetés tervezése Layout Headline, címsor –Illusztráció –Copy, reklámszöveg –Logo, aláírás –Szlogen

Vizuális tervezés - tipográfia Vizuális médium - csak egy érzékszervre hat! SZEM! Tipográfia:Tipográfia: –A betűk, illetve egyéb vizuális jelek –Hatásos, esztétikus elrendezésének tudománya, művészete

Tipográfia elemei: A szöveg formai jegyei: betű ( Arial ) Kézírást imitáló, régies stílusú, normál álló betű (szilárdság); talpas betűk; Kisbetű, nagybetű, dőlt, félkövér, …; Zsúfolt, kis sortávolság, sor kizár Grafikai elemek: szemléltető funkció; vállalati embléma; számít a vonalak vastagsága vagy iránya (időbeli asszociációk), vertikális (erő, büszkeség) vagy horizontális (nyugalmat); táblázatok, grafikonok (figyelemfelhívó hatás)

Tipográfia elemei: A fotó: valóság hű ábrázolása, figyelem felkeltés; hangulat megjelenítés, termék képe; fontos a nyomtatás minősége; szerepe felértékelődött (nincs idő olvasni). Könnyebben megjegyezhető a termék Színek: –Tónus (a fény hullámhosszától) –Telítettség (a szín tisztaságától) –Világosság (fényerejétől)

Tipográfia elemei: Színek csoportosítása: –Tarka (kromatikus): Alapszínek Kevert színek –Semleges (akromatikus): Fehér Szürke Fekete Színek hatásterületei: –Befolyásolja a hangulatot –Élénkít és ingerel –Azonosulásra és emócionális együttműködésre késztet –Közvetlen asszociációkat kelt –Könnyebben felfogható, mint a forma –Közvetlenül hatol a tudatba –Az általa keltett benyomás tartós

Tipográfia elemei: Legkontrasztosabb színek: –Piros – zöld –Sárga – lila –Kék – narancs –Fekete – fehér Meleg színek - hideg színek: –Piros, sárga, narancs, vörös, –Kék, zöld, világos lila, szürke –Semlegesek: fekete, fehér, szürkék (a sárga vörös vagy narancs környezetben hideg)

Tipográfia elemei: A színek figyelemfelkeltő hatása: –Természetes fénynél a meleg színek sokkal kifejezőbben –Mesterséges fénynél viszont a hideg színek erősebbek Figyelem felkeltési színsorrend: –Narancs – piros – sárga - zöld – kék – lila –A tárgyakat, felületüket optikailag nagyítják vagy kicsinyítik. –A világos színek sötét alapon nagyítanak, és a sötét színek kicsinyítenek, teljesebben hatnak (élesebbek). Meleg színek: izgató hatás (tűz) Hideg színek: nyugtató hatás (víz, tengerpart)

Tipográfia elemei: Szinkombinációk: Vörös és sárga: agresszív, terjeszkedő, életerő Vörös és kék: gyengéd érzelmi hatás, bensőséges kapcsolat, optimizmus Vörös és zöld: találékonyság, életre valóság, tekintély, öntudat Vörös és fekete: veszély, izgalom, kemény, rideg, energia Kék és zöld: passzív, nyugalom Kék és sárga: remény, könnyedség, tér Lila és sárga: komoly, tartós Lila és töld: depressziós hangulat,

Tipográfia elemei: Szín-szimbólika: Történelmi, természeti, társadalmi- gazdasági szimbóluma. Fekete: gyász, elegancia Vörös: harc, nőiesség, szerelem Fehér: tisztaság, ártatlanság, biztonság Kék: férfias hűvösség, racionális gondolkodás

Tipográfia elemei: Szociológiai összefüggése a színeknek: –Pasztell-színek: Magasabb műveltséget sugall (Drágább, magasabb minőségű termékek csomagolása) –Tiszta élénk színek: „egyszerűbb emberek” (tömegáruk) –Színek és az egészségi állapot: Gyógyító hatása a színeknek (kromoterápia)

Tipográfia elemei: Színek és ízészlelés: KÁVÉ: –Fekete: erős –Piros: aromás, zamatos –Sárga: gyenge –Kék: enyhe Csokoládé: –Sárga: citromos, –Barna: kávé ízű –Rózsaszínű: tejcsoki –Fekete: keserű

Üres felület: nem lesz túlzsúfolt a hirdetési felület –Segítségével kiemelhetjük, elválasztjuk a szöveget, a grafikai motívumot Kompozíció: harmónikus egységbe rendezni az elemeket. (szimetria)

Auditív műfaj Egy érzékszervre a hallásra hat! Olyan időbeli műfaj, amelynél –Hangulatot, állapotot kifejezni –Történés érzékeltetésével tudunk. Meghatározó az emberi hang és a zene Erőteljes érzelmi telítettséggel rendelkezik: hangulat, érzelem, azonosulás, ellenérzés Korlátozott információ továbbítás

Auditív műfaj Rádióreklám: Legfontosabb összetevője a szöveg, amely hordozza a reklám által közölt információkat. Tömörnek, célratörőnek, hatásosnak, figyelem felkeltőnek, jól megjegyezhetőnek kell lennie Le kell győznie a háttérrádiózás szokásából adódó nehézségeket. Az emlékezést gyakori ismétléssel lehet elérni.

Auditív műfaj elemei Zenés-ritmusos megfogalmazások: –Emberi hang meggyőző ereje –Zenei effektusok érzelmi hatása Hangeffektusok Dramaturgia: férfi-női hang váltakozása Verbális emlékezet-segítő eszközök: Rím:Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral Ritmus: Útba esik jövet menet – a takarékszövetkezet Dallam: Pannon Géesem – az élvonal Gondolatritmus: minden szinten-szinte minden

Auditív műfaj Rádióreklám-készítés folyamata: 1.Forgatókönyv létrehozása: cél, közlésre szánt információ, reklám állandó elemei, egyéb igények tisztázása. 2.Kivitelezés, meghallgatás 3.Vállalat elfogadása 4.Sugárzás

Auditív műfaj Rádióreklám fajtái: Blokkműsor Egyedi műsor Spot Szponzorált műsor

Auditív műfaj Hangos bemondás és egyéb auditív reklámeszközök Hangosbemondók: Mobil: Szorosan kapcsolódhatnak az adott kereskedelmi egységhez Nem mobil: árműre is felszerelhetők Jelentős részük rögzített módon működik: előre felvett hirdetések információk időnkénti közlése

Auditív műfaj Telefon: Ingyenesen hívható számok Telefonon keresztüli értékesítés (csak idő és türelem szükséges )

Audiovizuális műfaj Összetettebb: jóval több érzelmi elemet tartalmaz, közvetlen valóságot sugallja, az emberek a kamera szemével látnak A valóság azonban fiktív: tömörít, sűrít, asszociációkat bont fel vagy összeköt Komplex hatás elemei: kép, hang, mozgás, trükk, vágás, montázs Ezek egymás hatását erősítik!

Audiovizuális műfaj Marketingkommunikációs filmek: Reklámfilmek Árubemutatók, termékismertetők Referenciafilmek Good-will filmek PR filmek

Audiovizuális műfaj Reklám filmek témájuk szerint (alkalmazott elemek): Problémamegoldás: foltos ruha, „buksi kiszökött!” Demonstráció: tökéletesen működő termék Analógiák: Párhuzam ismert történetek, hősök valamint az adott termék között Összehasonlítás: konkurens termékkel Narratív reklámok (talking heads): az összehasonlítást végző személy megjelenik a képernyőn

Audiovizuális műfaj Igazolás, hitelesítés: a megjelenő személyről tudjuk kicsoda, különleges adottságokkal rendelkezik Állandó motívumra építő reklámok: újra és újra átdolgozzák a megismert ötletet, de visszatérő motívumokat alkalmaznak - történet, szereplő Nosztalgia, tradíció: a bemutatott termék gazdag hagyományokkal rendelkezik

Audiovizuális műfaj Életérzés, életstílus: önfeledt, vidám hangulat Életből elesett képek (slice of life): szereplők minden napjai Történetek: kitalált sztorit mesélnek el, több részes is lehet Érzelmek Érzékek gerjesztése: ízlésesen elkészített étel

Audiovizuális műfaj Megszemélyesítés: terméket emberi tulajdonsággal ruházzák fel! (autó reklámok) Vizuális megjelenítés: a termék központi elemet tölt be (szemléletes felvételek) Animáció: számítógépes figurák (csoki) Szexualitás: ez a téma kimeríthetetlen! Humor, zene: zenéről azonosítható a reklám

Audiovizuális műfaj Különleges elemek: gyerekek, állatok alkalmazása a reklámokban!

A jövő útjai Trendek ellentrendek: Az idő: gyorsul és lassul A mobilitás: határtalanság vagy a „fészek melege” Mozgás: wellness vagy „nullness” Alapértékek: High tech vagy bio Ethosz (sors): örökké fiatal vagy vállald a korod Egészség: korszerű terápia vagy gyengéd orvoslás Távol és közel: egzotikumok vagy a megszokott öröme Elvárások: élmény, izgalom vagy béke nyugalom

Globalizáció a reklámban A világ egységes piac: globális reklámstratégiát alkalmaznak: Azonos értékek, gondolatok fogalmazódnak meg a reklámban Globális reklám feltételei: Nemzetközi vállalatok elterjedése Globális márkák Globális fogyasztó Globális ügynökségek, reklámipar: egységes megvalósítás

Globalizáció a reklámban Globális reklámmal szembeni érvek: Nyelvi problémák Kulturális különbségek Versenyhelyzet Jogi és önszabályozás Médiapiac

Globalizáció - lokalizáció „Think global, act local” = Gondolkodj globálisan cselekedj lokálisan! Egységes stratégia, országonként más kivitelezés –Szöveg fordítása –Újra forgatás –Helyi adottságok beillesztése Azonos stratégia, helyi koncepció: –Az üzenet tartalma és a megvalósítás módja más.