2006.09.12 HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szombathelyi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Folyamatosan emelkedik a lakosság képzettségi szintje – 15 éves a pécsi és a székesfehérvári regionális képző központ október 10.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A TÁMOP munkaügyi központokat érintő kiemelt projektjeinek bemutatása TÁMOP 1-es 2 –es prioritásának keretében megvalósuló programok.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
ZÁRÓ KONFERENCIA március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
„Út a munkához”program
HHR.
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Tatosné Takács Andrea december 18.
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása Kovács Károly Paktummenedzser Zala Megyei Önkormányzat.
címzetes egyetemi docens
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szombathelyi Regionális Képző Központ

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával A képző központok hálózata Nyíregyháza Debrecen Miskolc BékéscsabaKecskemét Pécs Székesfehérvár Szombathely Budapest

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Speciális állami intézményként –céges megrendelőknek, vállalkozásoknak, vállalatoknak, –munkanélkülieknek vagy potenciális munkanélkülieknek, –egyéni megrendelőknek, magánszemélyeknek, kiképzés, átképzés és továbbképzés, majd vizsgáztatás nyújtása, képzési program és tananyagfejlesztés, humán és módszertani szolgáltatások nyújtásával komplex pályázatok menedzselése révén. Munkaerő piaci felnőttképzés

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Cselekvőképes tudás Motiváció Jogosultság Kompetencia létrehozása

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szolgáltatások az egyénnek Képzés megkezdése előtt Előzetes tudásfelmérés és beszámítás Képzési tanácsadás Pályaorientációs tanácsadás Képzés alatt Ismeretek felújítása Tanulásmódszertan Egyéni támogatás Képzés befejezésénél Munkaerő-piac tréning Álláskeresési technikák

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szolgáltatások a munkaadónak Munkakörelemzés Munkakörelemzésre épített tananyagfejlesztés Modulrendszerű képzés Előzetes ismeretekre épített képzés Szakmai anyagok a munkakör kialakításához Közreműködés a személyzet kiválasztásban

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Szak- mai isme- retek Optimális munkahelyi viszonyok Társadalmi presztizs Teljesítmény arányos költség Igények és követelmények a munkaerővel szemben Stabil munka RugalmasságSzociális biztonság Megbízhatóság Minőség Munkaadók Családok Egyén Jó kommunikációs készség Csapatmunka képesség Karrier Jövedelem

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Projektek EU-s támogatással Határmenti kapcsolatok: Ausztria – Magyarország mindennapi szakmai és emberi kapcsolatok kialakítása révén a „ közös régió – közös jövő ” gondolat érdekében kifejtett tevékenység Vendégszolgálati menedzser képzés (PHARE) az osztrák BFI pilotprojekt tananyagának adaptálása az osztrák tapasztalatok felhasználásával GÜFA PANNONIA képzési projekt (BFI – REMEK) a pilotprojekt révén osztrák és magyar munkanélküli / szakképzetlen fiatalok keresett szakmához juttatása,

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával A központi program célja: felkészítés a képzési programban való részvételre, a szakképzés megkezdéséhez szükséges felzárkóztató képzés biztosítása, keresett szakképzettség, szakmai ismeret megszerzésének biztosítása, digitális alapműveltség biztosítása, mentális állapotának javítása, a munkaerő-piaci érvényesülést segítő ismeretek átadása, elhelyezkedésük támogatása. Célcsoport: Halmozottan hátrányos helyzetűek Központi programok I. HHH program

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával A központi program célja: a felnőtt lakosság képzettségi színvonalának növelése, fő kiképzése (elsősorban hiányszakmákban), Célcsoport: iskolai végzettség nélküliek, alacsony iskolai végzettségűek, szakképesítés nélküliek, a ráépülő képzettség MEP szempontból indokolt, A képzés támogatása: ingyenes sikeres vizsga esetén a mindenkori minimálbér összegének megfelelő támogatás utólag. Központi programok II. „Lépj egyet előre” program

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Pályázati tevékenység: HEFOP 3.5.1:Korszerű felnőttképzési módszerek kifejlesztése és alkalmazása (Felnőttképzési szakmai programok, tananyagok és nyelvi programok fejlesztése ) HEFOP 2.3.1:Segítő kezek (Varrómunkás képzés és foglalkoztatás) HEFOP 2.3.2: –Hátrányos helyzetűek, közöttük romák foglalkoztathatóságának javítása (Értelmi fogyatékosokkal foglalkozó szakemberek speciális képzése) –Esélyteremtés a foglalkoztatásban (Megváltozott munkaképességű dolgozók képzése az elsődleges munkaerőpiacra) PÁLYÁZATOK I.

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával FMM – NFI: Felnőttképzési bázisközpontok és hálózatok fejlesztése (lezárult) (Közös elvek és gyakorlat kialakítása 5 területen: PLA, felnőttképzési szolgáltatás, minőségfejlesztés, személyzettanúsítás, vizsgáztatás) FMM: Információs akadálymentesítés (lezárult) (Rádióhullámú összeköttetés tanár és nagyothalló készülékű hallgatók között) EQUAL: –Integrált munkaerőpiaci szolgáltató rendszer („Foglalkoztatási távügyintéző„ képzés és működtetés) – Foglalkozási rehabilitációs szolgálat (Csökkent munkaképességűek foglalkoztatása) PÁLYÁZATOK II.

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával HEFOP I. Konzorciumi tagok: Humán-Tár-Ház - a felnőttképzés hozzáfé-résének javítása Vas megyében (Szombathely) Munkaerő-piaci igényekre építő felnőtt-képzési projekt indítása (Zalaegerszeg) Répcementi Kistérség felnőttképzési lehetőségeinek fejlesztése (Bük) Innovatív Képzési Partnerség Nyugat-Dunántúlon (Tét) Felnőttek szövetsége a tanulásért - térségi Felnőttképzési Centrum (Beled)

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával HEFOP II. A program célkitűzése: mind szélesebb körben váljanak hozzáférhetővé a felnőttek tanulását segítő szolgáltatások, (különös tekintettel a hátrányos helyzetű térségekre, társadalmi csoportokra és a kistelepülésekre) a közművelődési intézmények és szervezetek képessé és alkalmassá váljanak a munkaerő-piaci irányultságú, általános célú, nyelvi és szakmai felnőttképzést segítő szolgáltatások kínálatára, képzések szervezésére Közvetlen célcsoport: az intézményekben foglalkoztatott, a felnőttek tanulási folyamatát szervező, irányító szakemberek Közvetett célcsoport: a program keretében tanulásra vállalkozó felnőttek (hátrányos helyzetűek) Alaptevékenységek az intézmények számára: konzultációs helyek kialakítása

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával HEFOP III. e-learning támogató munkatársak (ki)képzése módszer - és képzési program-fejlesztés, tananyag adaptálás általános célú, nyelvi illetve szakmai kísérleti képzések szervezése munkaerő-piaci kompetencia-változások vizsgálata Alaptevékenységek az RKK számára: a régió illetve a kistérségek képzettségi és munkaerő-piaci helyzetértékelésének elkészítése módszer - és képzési program-fejlesztés, tananyag adaptálás a konzorciumi tagok munkatársainak ki- és továbbképzése a HEFOP/2005/3.5.1 központi program keretében kifejlesztett, vagy egyéb, a térség munkaerő-piaci igényeihez illeszkedő tananyagok tanítására / továbbadására

HEFOP 3.5.4: A felnőttképzés hozzáférésének Javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! TAKÁCS GYÖRGY