Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
cím: Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma OM: Telefon: 70/
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A program általános célja
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető

Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképző Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola 1106 Budapest, Maglódi út 4/b Telefon/Fax:

8. általános 9. évfolyam 10. évfolyam 12. évfolyam 11. évfolyam Érettségi Szakmunkásképzés (1és 2 év) Technikusképzés (2 év) Más tanintézetben érettségizettek részére Felsőoktatás KÉPZÉSI SZERKEZET Szakmai előkészítő osztály

8. OSZTÁLYT VÉGZETTEK RÉSZÉRE 2+2 modell A tanulók a 10. évfolyam elvégzése után szakképzésben folytathatják tanulmányaikat 4+2 modell A 12. évfolyamot záró érettségi után technikusképzésben, valamint szakmunkásképzés- ben vehetnek részt NAT szerinti képzés 9-12 évfolyamon A pályaorientáció világbanki képzés szerint történik, vegyi és élelmiszeripari szakcsoportokban

SZAKMUNKÁSKÉPZÉS A 16. Életévét betöltött és a 8. osztályt elvégzettek részére a) 1 éves szakmunkásképzés  Élelmiszeripari laboráns  Élelmiszeripari mikrobiológiai laboráns  Élelmiszerbemutató-asszisztens  Hús-és hentesárú-eladó b) 2 éves szakmunkásképzés  Élelmiszertartósító szakmunkás  Élelmiszeripari menedzserasszisztens  Húsipari szakmunkás  Sörgyártó szakmunkás

TECHNIKUSKÉPZÉS ÉRETTSÉGI UTÁN OKJ szerinti technikusképzés  Élelmiszeranalitikus technikus  Erjedés és üdítőipari technikus  Hús- és baromfiipari technikus  Tartósítóipari technikus  Világbanki képzéseink:  Élelmiszeripari környezetvédelmi technikus  Élelmiszerminősítő technikus

 Érettségi vizsgával záródó intenzív nappali képzést indítunk.  Eredményes érettségi után továbbtanulási lehetőséget biztosítunk SZAKMUNKÁSBIZONYÍTVÁNNYAL RENDELKEZŐK SZÁMÁRA

 Állati fehérje-,takarmány-előállító  Gyümölcspálinka-gyártó  Hentes- és mészáros  Savanyító  Sonkagyártó  Szárazáru készítő  Vágóállat-minősítő  Zöldség-gyümölcs feldolgozó  Élelmiszer-higiénikus TANFOLYAMI KÉPZÉSEK

KOLLÉGIUMUNK 1145 Budapest Róna utca Tel:

TEREMBÉRLET RENDEZVÉNYEK TANFOLYAMOK

SZÁMÍTÓGÉP TEREM és MÉDIATEREM

HÚSIPARI TANMŰHELY

KONZERVIPARI TANMŰHELY Konzervipari termékeink

SÖRIPARI TANMŰHELY

TORNATEREM

Szeretettel várjuk tanboltunkban!

PARTNERKAPCSOLATAINK BELFÖLDI: VHT ZWACK UNICUM DREHER SÖRGYÁR GLOBUS Rt. KÓBOR HÚS Kft. HERZ SZALÁMI Rt. FEJŐS BT. BUSZESZ Rt.

KÜLFÖLDI KAPCSOLATAINK : GLAMBIA MEAT ÜZEMEK: EDENDERRY ROSCREA 10 HETES GYAKORLAT HÚSIPARI SZAKMATERÜLETEN

THE DANISH MEAT TRADE COLLEGE DÁN HÚSIPARI OKTATÓKÖZPONT TÁMOGATÁS: TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY- LEONARDO MOBILITÁS PÁLYÁZAT 10 HETES PROGRAM HÚSIPARI KÉPZÉS ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI ISMERETEK MEGSZERZÉSE

EUROPASS OKLEVÉL ÁTADÁSI ÜNNEPSÉG

HOLLABRUNN PRIVAT HTL FUR LEBENSMITTELTECHNOLOGIE

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

ORSZÁGOS SZAKMAI TANULMÁNYI VERSENY Élelmiszer-analitika verseny Jurácsik Mónika II. helyezés

A SZAKMA KIVÁLÓ TANULÓJA VERSENY Marton András II. helyezés

EUROPEAN SCHOOLNET-SULINET PROJEKTEK: THINKQUEST 2003 ETWINNING 2004 ZORKA 2005 ESZTER 2006

TÁVLATI TERVEINK : 2007-BEN PROGRAMBŐVÍTÉS, ÚJ PÁLYÁZAT: ÉLELMISZERIPARI TECHNIKUS ÉLELMISZER HIGIÉNIKUS ÉS MINŐSÍTŐ KÉPZÉS (10 HÉT)

SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM II. SZAKMAI ELŐKÉSZÍTŐ OSZTÁLY és MÉCS

MÉCS A BERCSÉNYI MIKLÓS ÉLELMISZERIPARI SZAKISKOLÁBAN Megalakultunk: 5 fővel 2006 tavaszán. Tanácsadónk:Gálosné Szűcs Emilia. Tagok: Szekeres Tiborné, Torzsásné Kovács Mária, Csuklich Eszter, Bátky Edit, Balogh Gáborné Bővültünk: Farkas Mihályné, Szekeresné Debreceni Erzsébettel

Szervezeti és működési szabályzat, munkaterv elkészítése megtörtént 2007 szeptemberében. Bemeneti kompetenciát két osztályban mértük fel „ iskolánk értékelését” az átlaghoz viszonyítva a tanári karral és az osztályfőnökökkel megbeszéltük Köszönet az eredmény megküldéséért Dr. Ransburg Ágnesnek.

MÉCS továbbképzésen, „Teszt” feladatok készítése tanfolyamon két fő vett részt: – 05 –ig. A szakmai teszt a 9. évfolyamon, a hallgatóknál kipróbálást nyert, „nyers” illetve a szaktanácsadó által javított formában is. Székesfehérváron az Országos Konferencián négy személy vett részt:

Digitális taneszközök használata iskolánkban, két napos képzést szerveztünk az érdeklődő tanárok részére, szervezését és lebonyolítását Csuklich Eszter és Bátky Edit kollégák végezték –én és 10 –én. Digitális tábla használata az oktatásban egyre szélesebb, amit a közismereti és szakmai tantárgyak tanításánál, és elsajátításánál nagyon szívesen használnak a tanulók. Itt említeném meg, hogy az érdeklődő kollegák részére (egyeztetés után) szívesen szervezünk iskolánkban ezzel kapcsolatos, bemutató órákat.

Szakmánk jövője projektvetélkedőn: Öt csapat indul az iskolánkban, munkájuk elbírálását én végezzük el, hogy a sikeresebbeket a regionális vetélkedőre beküldjük.

SNI, felkészítő osztályban sikeresen használjuk a (1 – 40 ig) „Boxokat”. A tanító tanárok „csapatmunkában” történő felállásban végzik munkájukat. Jó programokkal, jó figyelemfelkeltéssel viszonylag sikeresen használják. Gond: A szükséges eszközök beszerzése, pl. drót, festék, babafej,hólabda stb. Gyakorlati feladatok elvégzésének a helye, még nincsen kijelölve iskolánkban pl. főzés, üdítő készítés stb. Boxokhoz való hozzáférés, minden tanár részére még nincsen megoldva, Nem fér el a tanáriban, valószínű a nyáron megoldást nyer ez a probléma is.

.Életvitel témakörben az idegen nyelv, magyar nyelv és irodalom, média modul (feladatok) igen sikeresen bonyolódott le. Bár biztos, hogy van még csiszolni való. Mozgókép és médiaismeret, média: feladatok élvezhetőek, a tanulókhoz közel áll, de alaptudás,ismeret nélkül nehezen használható, mivel a média ismeret a szakiskolában nem tananyag. Matematikánál a felmérő feladat sokszor, (rendszeresen) nem kapcsolódik a projekthez.

Felkészítő osztályunk Az osztályban tanító tanárok közül többen részt vettek a felkészítő tanfolyamokon. A tanulók tanulási problémáit családi helyzetük és értelmi képességeik együttesen okozzák. Az osztály összetétele az év folyamán többször változott, többen kimaradtak. A felmerülő problémák kezeléséhez az iskola még nem tudta biztosítani, a pszichológust, logopédust, gyógypedagógust, szociálpedagógust csak egy fejlesztő pedagógusunk van. Az osztályban tanító tanárok aránylag együtt működők. A projekt módszerrel való oktatáshoz a tanárok még nem elég gyakorlottak. Ez komoly anyagi és szervezési feladatot kíván, ami még nem áll rendelkezésünkre teljesen.

Mozgóképkultúra és médiaismeret oktatás Iskolánkban a szakközepes osztályokban már 2002 óta van heti két órában ilyen tantárgyunk óta érettségi tantárgyként évente 12 diák választja. Kiválóan fejleszti a tanulók önismeretét, személyiségét, kreativítását. Segíti a tanulók szövegértését, beszédtechnikáját és szóbeli kifejezését. Szelektálni tanul meg a tanuló.

Projekt órák és napok tervezése A kijelölt „boksz” témáját a tanító tanárok egyeztetés után a részfeladatokat órákra lebontva végzik. Projekt napon bemutató órát tartottunk az „életvitel” című témakörből, ahol idegen nyelv, magyar nyelv és média feladatok sikeresen bonyolódtak le. Szaktanácsadónk segítségével a „Minek nevezzelek” című témakörből mozgókép és médiaismereti bemutató órát tartottunk a kollégáknak. A tanulók nagyon élvezték a foglalkozásokat.

Egyéni -csoportos fejlesztési kompetencia kidolgozása a tanító tanárok és az osztályfőnök vezetésével. Minden tanulóra egyéni fejlesztési tervet, kompetenciát dolgozunk ki, amit közös nevezőként az egész osztályra, csoportra kiterjesztünk. Pl: önismeret, -csoport-kohézió, kommunikációs készség, szocializáció, motiváció tanulásra, - iskolánkban jelenlévő szakmák megszerettetése. A tanító tanárok közös megbeszélése a csoport minden egyes tanulójáról.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Balogh Gáborné Mécs vezető