Szarvas Szakmai gyakorlat
ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, BölcsődeGyakorlatunk: BÚZAVIRÁG CSOPORT BÚZAVIRÁG CSOPORT C lépcsőház : FREINET FREINET program létszám: 25
Óvónők: - Fabóné Nagy Andrea Óvónők: - Fabóné Nagy Andrea segítőkész segítőkész törődő törődő fegyelmező fegyelmező irányító irányító kedves kedves - Faggyas Jánosné Katalin irányító irányító hangsúly- kötetlen játékok hangsúly- kötetlen játékok rendszerető rendszerető artikulált beszéd artikulált beszéd kedves kedves Dajkák: - Győriné Rónyai Andrea - Maczik Nikolett - Maczik Nikolett
Szívélyes fogadtatás Bekapcsolódtunk az óvoda mindennapjaiba: Szokásrendek megfigyelése - Szokásrendek megfigyelése Sorakozás Gyümölcsevés Önálló öltözködés
- Kinttartózkodás
Játéktevékenységek - Játéktevékenységek Szabad játékok: Szabad játékok: szerepjátékok szerepjátékokBábszínház Büfé/üzlet Büfé/üzlet
didaktikus játékok didaktikus játékok Puzzle Képkiegészítő
konstruktív játékok konstruktív játékok Várépítés
Kötött játékok: Kötött játékok: Autók készítése fából Autóbusz készítése kartondobozból Munkálatok… …végeredmény …végeredmény
- Edukációs tevékenységek VIZUÁLIS NEVELÉS – képzőművészet Gyurmázás Rajzolás
dalos játékok – ZENE NEVELÉS : dalos játékok – János úr készül,Tekeredik a kígyó, Süssünk, süssünk valamit … NYELVI NEVELÉS: Anyák napi műsorra való felkészülés (vershallgatás, -tanulás) TESTNEVELÉSI FOGLALKOZÁS – nagy testnevelés Akadálypálya Gimnasztikai gyakorlatok
Új ismeretekre tettünk szert Sok tapasztalatot gyűjtöttünk Segítettünk az óvónőknek; díszeket készítettünk Anyák napi dekoráció Tavaszi dekoráció Tavaszi ablakdísz Bagoly dísz
A szarvasi óvónőképzés története Ratio Educationis tanítóképzési rendszer Kezdete : 1795 – Tessedik Sámuel tanítói szeminárium; Ratio Educationis tanítóképzési rendszer szerint 1800 – tanítóképzés a gimnáziumban 1906 – önálló evangélikus tanítóképző Tessedik épületében Szarvasi Állami Tanítóképző Intézet 1917 – Szarvasi Állami Tanítóképző Intézet 1948 – államosították 1959 – felsőfokú 3 éves tanítóképzés; 77 hallgató gyakorlóintéz- ményben től – gyakorlati képzés a 10 óvodai csoporttal működő gyakorlóintéz- ményben Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola lévai pedagógusképző intézettel 1990.szept.11-én – Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola, együttműködési szerződés a lévai pedagógusképző intézettel Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Főiskolai Kar testvériskola losonci Pedagógiai és Szociális Akadémia 2001.júl.28-tól – Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Főiskolai Kar óvópedagógus és tanítóképzés, testvériskola: losonci Pedagógiai és Szociális Akadémia Szent István Egyetem (SZIE) 2009.jan.1-én – Szent István Egyetem (SZIE) részévé vált Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar aug.1-től – Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Akkor és most az intézmény és a kollégium
1979 Gyakorlóintézmény : 1979 – óvodának épült – iskola alsó tagozata – felső tagozat Egyházi fennhatóság 3 emelet 3 emelet: 1.e.: óvoda; 2.e.: alsó tagozat; 3.e.: felső tagozat 10 óvónő 6 dajka Alkalmazottak : 10 óvónő és 6 dajka 3 lépcsőház – 3 különböző program : A lépcsőház TESZ (tevékeny együttműködési szemlélet) Gyermekek anatómiájának fejlesztése Tevékenység önállóságának kialakítása Önirányított nevelés biztatása PANDA CSOPORT (vegyes korcsoport) SZAMÓCA CSOPORT (4-5 évesek) B lépcsőház MŰVÉSZETI CSOPORTOK Érzelmekre épít Esztétikai tevékenység, alkotókészség fejlesztése CSERESZNYE CSOPORT (5-6 évesek) ALMA CSOPORT (3-4 évesek) C lépcsőház FREINET Természet- és életközeliség Tevékenység önálló megválasztása Szabad alkotás és önkifejezés Egyéni érdeklődés BÚZAVIRÁG (középcsoportosok) Tehetségműhelyek (zenei, kommunikációs, vizuális és mozgásos)
„Számomra ez a gyakorlat rengeteg tapasztalatot és élményt adott. Az óvodában a kellemes, családias hangulat mellet szívélyes fogadtatásban volt részünk. Az óvónők nagyon közvetlenek és segítőkészek voltak. Nagyon élveztem a gyerekek társaságát és a róluk való gondoskodást. Délutánjaink is tartalmasan teltek. Megismerkedtünk többek között Szarvas város és az óvónőképzés történetével, Tessedik Sámuel életével, valamint ellátogattunk Ópusztaszerre és Szegedre is.” Nagy Nikoletta (I.D)
„Szarvason nagyon jól éreztem magam, sok élménydús, gazdag programban volt részünk. Az óvodai gyakorlat is nagy élmény volt számomra, ahol sok tapasztalatot szereztem, amit majd az elkövetkezendő időben fel tudok használni. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, mindig örömmel gondolok vissza erre a két hétre.” Molnár Krisztina (I.D)
„ Szarvas egy gyönyörű város, ami tele van szebbnél- szebb látnivalókkal. Rengeteg élménnyel gazdagodtam a délutáni programok által, de nekem mégis a délelőtti óvodai gyakorlat tetszett a legjobban. Az óvodában az óvónők nagyon aranyosak és segítőkészek voltak, a gyerekek hamar elfogadtak, mint gyakornokot. Sokat játszottam a gyerekkel, szívesen kértek tőlem segítséget és én is szívesen segítettem, amiben tudtam. Utolsó napon az óvodában a gyerekek sok jókívánsággal búcsúztak tőlünk. Rengeteg tapasztalatot szereztem,amit a későbbiekben remélem fel tudok használni.” Nagy Ágnes (I.D)
Készítették Készítették : Nagy Nikoletta Nagy Ágnes Molnár Krisztina Köszönjük szépen a lehetőséget!