Szarvas 2016.4.3. - 16. Szakmai gyakorlat. ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
Diplomát adó alapszakjaink:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Gönczy Pál Általános Iskola
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM Egyetemi Könyvtár és partnerei pályázata TÁMOP /1. CONTENTA "24 óra" - A minőségi oktatás és hozzáférés támogatása a szegedi.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN.
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
TERVEZET.
Katica csoport Október Tűz modul
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A kerekasztal résztvevői
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Az óvodai tevékenységterv
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A kompetencia alapú programcsomag bevezetése a Nyárfácska Napköziotthonos Óvodában Változások sodrában.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„GYEREKCENTRIKUS, JÓL KIVITELEZETT. GRATULÁLUNK AZ ELŐADÁSHOZ ÉS A LEBONYOLÍTÁSHOZ IS. A GYEREKEKNEK NAGYON ÉLMÉNYDÚS VOLT. SZÍVESEN LÁTJUK A TÁRSULATOT.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
EKF Comenius Kar, Sárospatak Dr. Kelemen Judit dékán.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Szarvas. Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Bornemisza Óvoda
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Szakmai gyakorlat Szarvas.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Kabar utcai óvoda vasgyár.
Előadás másolata:

Szarvas Szakmai gyakorlat

ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, BölcsődeGyakorlatunk:  BÚZAVIRÁG CSOPORT   BÚZAVIRÁG CSOPORT  C lépcsőház : FREINET FREINET program  létszám: 25

Óvónők: - Fabóné Nagy Andrea  Óvónők: - Fabóné Nagy Andrea segítőkész segítőkész törődő törődő fegyelmező fegyelmező irányító irányító kedves kedves - Faggyas Jánosné Katalin irányító irányító hangsúly- kötetlen játékok hangsúly- kötetlen játékok rendszerető rendszerető artikulált beszéd artikulált beszéd kedves kedves  Dajkák: - Győriné Rónyai Andrea - Maczik Nikolett - Maczik Nikolett

Szívélyes fogadtatás Bekapcsolódtunk az óvoda mindennapjaiba: Szokásrendek megfigyelése - Szokásrendek megfigyelése Sorakozás Gyümölcsevés Önálló öltözködés

- Kinttartózkodás

Játéktevékenységek - Játéktevékenységek Szabad játékok: Szabad játékok: szerepjátékok szerepjátékokBábszínház Büfé/üzlet Büfé/üzlet

didaktikus játékok didaktikus játékok Puzzle Képkiegészítő

konstruktív játékok konstruktív játékok Várépítés

Kötött játékok: Kötött játékok: Autók készítése fából Autóbusz készítése kartondobozból Munkálatok… …végeredmény …végeredmény

- Edukációs tevékenységek VIZUÁLIS NEVELÉS – képzőművészet Gyurmázás Rajzolás

dalos játékok – ZENE NEVELÉS : dalos játékok – János úr készül,Tekeredik a kígyó, Süssünk, süssünk valamit … NYELVI NEVELÉS: Anyák napi műsorra való felkészülés (vershallgatás, -tanulás) TESTNEVELÉSI FOGLALKOZÁS – nagy testnevelés Akadálypálya Gimnasztikai gyakorlatok

Új ismeretekre tettünk szert Sok tapasztalatot gyűjtöttünk Segítettünk az óvónőknek; díszeket készítettünk Anyák napi dekoráció Tavaszi dekoráció Tavaszi ablakdísz Bagoly dísz

A szarvasi óvónőképzés története Ratio Educationis tanítóképzési rendszer Kezdete : 1795 – Tessedik Sámuel  tanítói szeminárium; Ratio Educationis tanítóképzési rendszer szerint 1800 – tanítóképzés a gimnáziumban 1906 – önálló evangélikus tanítóképző Tessedik épületében Szarvasi Állami Tanítóképző Intézet 1917 –  Szarvasi Állami Tanítóképző Intézet 1948 – államosították 1959 – felsőfokú 3 éves tanítóképzés; 77 hallgató gyakorlóintéz- ményben től – gyakorlati képzés a 10 óvodai csoporttal működő gyakorlóintéz- ményben Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola lévai pedagógusképző intézettel 1990.szept.11-én –  Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola, együttműködési szerződés a lévai pedagógusképző intézettel Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Főiskolai Kar testvériskola losonci Pedagógiai és Szociális Akadémia 2001.júl.28-tól – Tessedik Sámuel Főiskola Pedagógiai Főiskolai Kar  óvópedagógus és tanítóképzés, testvériskola: losonci Pedagógiai és Szociális Akadémia Szent István Egyetem (SZIE) 2009.jan.1-én – Szent István Egyetem (SZIE) részévé vált Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar aug.1-től – Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar

Akkor és most az intézmény és a kollégium

1979 Gyakorlóintézmény : 1979 – óvodának épült – iskola alsó tagozata – felső tagozat Egyházi fennhatóság 3 emelet 3 emelet: 1.e.: óvoda; 2.e.: alsó tagozat; 3.e.: felső tagozat 10 óvónő 6 dajka Alkalmazottak : 10 óvónő és 6 dajka 3 lépcsőház – 3 különböző program : A lépcsőház  TESZ (tevékeny együttműködési szemlélet) Gyermekek anatómiájának fejlesztése Tevékenység önállóságának kialakítása Önirányított nevelés biztatása  PANDA CSOPORT (vegyes korcsoport)  SZAMÓCA CSOPORT (4-5 évesek) B lépcsőház  MŰVÉSZETI CSOPORTOK Érzelmekre épít Esztétikai tevékenység, alkotókészség fejlesztése  CSERESZNYE CSOPORT (5-6 évesek)  ALMA CSOPORT (3-4 évesek) C lépcsőház  FREINET Természet- és életközeliség Tevékenység önálló megválasztása Szabad alkotás és önkifejezés Egyéni érdeklődés  BÚZAVIRÁG (középcsoportosok) Tehetségműhelyek (zenei, kommunikációs, vizuális és mozgásos)

„Számomra ez a gyakorlat rengeteg tapasztalatot és élményt adott. Az óvodában a kellemes, családias hangulat mellet szívélyes fogadtatásban volt részünk. Az óvónők nagyon közvetlenek és segítőkészek voltak. Nagyon élveztem a gyerekek társaságát és a róluk való gondoskodást. Délutánjaink is tartalmasan teltek. Megismerkedtünk többek között Szarvas város és az óvónőképzés történetével, Tessedik Sámuel életével, valamint ellátogattunk Ópusztaszerre és Szegedre is.” Nagy Nikoletta (I.D)

„Szarvason nagyon jól éreztem magam, sok élménydús, gazdag programban volt részünk. Az óvodai gyakorlat is nagy élmény volt számomra, ahol sok tapasztalatot szereztem, amit majd az elkövetkezendő időben fel tudok használni. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, mindig örömmel gondolok vissza erre a két hétre.” Molnár Krisztina (I.D)

„ Szarvas egy gyönyörű város, ami tele van szebbnél- szebb látnivalókkal. Rengeteg élménnyel gazdagodtam a délutáni programok által, de nekem mégis a délelőtti óvodai gyakorlat tetszett a legjobban. Az óvodában az óvónők nagyon aranyosak és segítőkészek voltak, a gyerekek hamar elfogadtak, mint gyakornokot. Sokat játszottam a gyerekkel, szívesen kértek tőlem segítséget és én is szívesen segítettem, amiben tudtam. Utolsó napon az óvodában a gyerekek sok jókívánsággal búcsúztak tőlünk. Rengeteg tapasztalatot szereztem,amit a későbbiekben remélem fel tudok használni.” Nagy Ágnes (I.D)

Készítették Készítették : Nagy Nikoletta Nagy Ágnes Molnár Krisztina Köszönjük szépen a lehetőséget!