A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában

DIOO-csónakban evezni…..

Egy új dimenzió megismerése Ismeretek, tapasztalatok szerzése, Magyarázat, gyakorlás, Készségek, képességek fejlesztése Spontán helyzetben adekvát alkalmazás:  ÚJ DIMENZIÓ – A KÉPESSÉGEK DIGITÁLIS ALKALMAZÁSA

Digitális képességek megalapozása Az óvodapedagógusok felelőssége  Sok (túl sok) kevés (semmi)  Mikor? Versenyképes tudásátadás  Gyorsabb feladatmegoldás  Hatékonyabb, gyorsabb problémamegoldás Mást és máshogyan Felkészíteni gyermekeinket a jövőre A „beavatkozás” eredményei ( általában 10 év)

Képességek fejlesztése A gyermekek életkorának és egyéni képességeinek tiszteletben tartása Egymásra épülés Fokozatosság Gyakorlás Interiorizál (a digitális tájékozottságot/írástudást, annak szabályait elsajátítja a gyermek, belsővé válik) Tudatosság (az alkalmazásban érhető tetten) JÁTÉKOSSÁG

Képességek fejlesztése, fokozatosság Beszédértés, hallási figyelem fejlesztése Koszorú, koszorú, … - Kipp-kopp kopogok … Állathangok utánzása, zörejhangok felismerése Saját hang (anya, társ, stb.) felismerése magnóról Játék a beszédhangokkal Hallási memória fejlesztése Stb. …. DIOO feladatai: Bűvészinas játéka Labirintus játék Szófaló bálnajáték

Képességek fejlesztése, fokozatosság Szerialitás Előkészítés: térben, tapasztalati úton DIOO: pl. Gyöngyfűzés Iskolai hasznosítás: Matematika: Írás-olvasás: 2 betű: A és B AABB vagy BABA

A DIOO által kínált fejlesztési területek Hallási figyelem Számlálás Ok-okozati összefüggések Analóg gondolkodás fejlesztése Becslések, mérések, összehasonlítás Alak-forma megkülönböztetés Azonosság, különbözőség felismerése Szerialitás Finommotorika (szem-kéz koordináció) írás-előkészítés Analízis-szintézis Rész-egész viszonya Téri tájékozódás Stb.

Ütemezés Időben  Az eszköz használatának időtartama  Az eszköz használatának beillesztése a fejlesztő folyamatba Térben  Hol van az eszköz csoportszoba hangzavar Tanulásszervezési mód  Egyéni vagy páros foglalkoztatás és fejlesztés

Tervezés Illeszkedés: Köznevelési törvény elvárásaihoz Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjához Pedagógiai Programhoz Éves munkatervhez Tematikus tervhez Foglalkozástervekhez Egyéni fejlesztési tervekhez

Pedagóguskompetenciák 1.6. A rendelkezésére álló tananyagokat, eszközöket – a digitális anyagokat és eszközöket is – ismeri, kritikusan értékeli és megfelelően használja. Képességek felmérése DIOO Ismeretanyag tervezése

Pedagóguskompetenciák 2.4. Célszerűen használja a digitális, online eszközöket. Megfelelő Előkészítés Eszköz Idő a gyakorlásra Differenciálás: Képességek szerint Érdeklődés szerint Életkor szerint

3.8. Tanítványaiban igyekszik kialakítani az önálló ismeretszerzés kutatás igényét. Ösztönzi a tanulókat az IKT-eszközök hatékony használatára a tanulás folyamatában. Okos tervezés + bizalom + önbizalom + ellenőrzés + segítségnyújtás + önellenőrzés = önállóság, önálló ismeretszerzés Pedagóguskompetenciák

6.3. A szaktárgy ismereteit és speciális kompetenciáit mérőeszközöket (kérdőíveket, tudásszintmérő teszteket) készít. A DIOO eszköz szakszerű támogatást ad a feladat végzésében Pedagóguskompetenciák

6.8. Önállóan képes a tanulói munkák értékeléséből kapott adatokat elemezni, az egyéni, illetve a csoportos fejlesztés alapjaként használni, szükség esetén gyakorlatát módosítani. DIOO A klasszikus óvodai módszerek objektív kiegészítője Pedagóguskompetenciák

8.6. Rendszeresen tájékozódik a digitális tananyagokról, eszközökről, az oktatástámogató digitális technológia legújabb eredményeiről, konstruktívan szemléli felhasználhatóságukat. Együttműködés a fejlesztővel Pedagóguskompetenciák

Felelősség Digitális írás-előkészítés A megfelelően megalapozott képességek új dimenzióba helyezése Digitális tájékozottság Digitális képességek megalapozása A digitális eszközök kínálta lehetőségek kritikus alkalmazása

Köszönöm a figyelmet! Dr. Erdeiné Gergely Emőke 20/