Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg Szeptember Köszönti Önöket Szabó Zoltán, a DAKK Zrt. Műszaki igazgatóságáról
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai december hónapban megérkeznek az első hibrid autóbuszok a Mercedes szervizhez.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Soros hibrid autóbusz fő jellemzői ―Diesel motor nem vesz részt a hajtásban, csak áramot fejleszt. ―Az autóbuszt csak villanymotorok hajtják. ―Meghajtó villanymotorok (4 db) a hátsó tengelyeken. ―Meghajtó akkumulátor és a segédberendezések a tetőszerkezeten.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Méretezett jellegrajz üléselrendezéssel.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Diesel motor Teljesítménye: 160 kW ( /min) Maximális nyomaték: 810 Nm ( /min) Hengerűrtartalom: 4,8 liter Generátor Állandó szinkronhajtás Teljesítmény: 160 kW ( /min) Kerékagy motorok Háromfázisú váltakozó áramú aszinkron motorok Tartós teljesítmény: 60 kW Óránkénti teljesítmény: 80 kW Percenkénti teljesítmény: 120 kW Vízhűtés
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Akkumulátor Líthium-Ion akkumulátor Kapacitás: 26 kWh Teljesítmény hirtelen terhelésnél (10 sec): max. 258 kW 416 cella (6 Modul) Minden egyes modul egyenként cserélhető Névleges feszültség: 650 V Önálló folyadékhűtés saját klíma berendezéssel Tömeg : 340 kg
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai január 27-én átvettük az első 5 db-ot.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Az oktatás kiemelt szerepe Az EVOBUS Hungária Kft. oktatásai: ―4 napos üzemeltetői tanfolyam, ―1 napos tanfolyam a városi tűzoltóknak, ―2 napos autóbuszvezetői tanfolyam. Társaságon belüli típusvizsgáztatás.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai február 17. hajnali 4:30-kor indulnak az első próbajáratok.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai március 22. ünnepélyes átadás. A teljes flotta március 24-én hétfőn állt üzembe.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós zóna: „Nagykörúton” belüli terület.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós közlekedés Üzemmód választó kapcsoló: ―Automata üzemmód, ―Zéró emissziós üzemmód, ―Akkumulátor töltés (motor folyamatos járatása). Maximum 10 km-es hatótáv. Maximum 30 km/órás járműsebesség. Zéró emisszió alatt a kályhák sem működnek: ―Motor hőntartását biztosító kályha, ―Utastér fűtését biztosító kályha.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás Az EVOBUS Hungária Kft. a kecskeméti Hovány Kft.-ét bízta meg az autóbuszok szervizelésével és javításával. ―Teljes körű garancia kiterjed a karbantartásra is, mely 3 évig érvényes. ―Szemleciklus km.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Végrehajtott szemle műveletek ig
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Km óra állások augusztus 31-én
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A és Ikarus összehasonlítása
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai
Üzemanyag fogyasztás összehasonlítása – Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A, Ikarus
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Köszönöm a figyelmet!