Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg 2015. Szeptember 17-18. Köszönti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Térinformatika a Soproni Vízmű Rt. - nél Bódis Gábor Varga Ákos Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Rt.
Advertisements

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
4. gyakorlat Készítette: Földváry Árpád
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapaitás- és költségtervezés Megbízhatóság alapú kapaitás- és költségtervezés.
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
2014. október 13. Az MVM OVIT Zrt. szerepe az energetikában Gopcsa Péter vezérigazgató Energiapolitika 2000 Társulat.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
1 Az üzemeltetési tevékenység bővülése MOL Százhalombattai Finomító villamos hálózatának üzemeltetése 2006-tól Sopronkövesd– Nagylózs szélpark üzemeltetése.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat „Első munkahely garancia” programja.
1 A Transz-európai Közlekedési Hálózat (TEN-T) M8-8. sz. főút folyosóján a KÖZOP keretein belül megvalósulandó fejlesztések 2013-ig Hajmáskér, március.
Magyar Lízingszövetség - Eszközfinanszírozás Lízing Reggeli Targoncapiaci áttekintés Horváth Zoltán, március 30.
A tüzelőanyag cellák felhasználása mérnöki szempontból- Dr. Bánó Imre.
AZ ÁLLÁSKERESŐK TÁMOGATÁSA Előadó: Majorné Angyal Erzsébet kirendeltség-vezető
A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Protheus projekt Protheus Smart Grid Project for Urban e-Mobility
Számítógép összeszerelése lépésről lépésre I.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Brikettálás – új innovatív technológia
Energetikai gazdaságtan
JÉG ELLENI VÉDEKEZÉS A DUNÁN 2017.
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Hajók gépészeti berendezései
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Az ipari forradalom.
Kockázat és megbízhatóság
Tesztlap Teszt megkezdése.
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
SZÁMVITEL.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Korszerű gyújtórendszerek
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
A jármű hajtások különböző megoldásai, világtendenciák, előnyök, hátrányok. Dr. Bánó Imre.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
Megújuló energiaforrások 2
Járművillamosság- elektronika I.
Az ASP.ADO szakrendszerhez csatlakozó önkormányzatok adattisztítási, migrációs feladatai dr. Kása Brigitta aljegyző Eger,
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Hárskúti Megújuló Energia Központ
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Kandó Kálmán.
Elektrotechnika – Autóvillamosság
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Comp-Sys Kft főkönyv-folyószámla program bemutató
Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban
KGM Vaskohászati Igazgatóság és az informatika kapcsolata
Élj ökosan – generációkon át II.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
A modern hőközpontok jelentősége a távfűtésben Kovács Lajos ügyvezető
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Járműtelepi rendszermodell 2.
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
A digitális kapcsolástechnika hajnala, 1989
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Állandó és Változó Nyomású tágulási tartályok és méretezésük
Az alábbiak közül mely esetekben működik a homokszóró berendezés?
A társadalmi egyeztetés számokban
Energiahatékonyság frekvenciaváltós hajtásokkal
Szolnoki gyakornoki program dr. Versitz Éva Szolnok, március 01.
Előadás másolata:

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg Szeptember Köszönti Önöket Szabó Zoltán, a DAKK Zrt. Műszaki igazgatóságáról

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai december hónapban megérkeznek az első hibrid autóbuszok a Mercedes szervizhez.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Soros hibrid autóbusz fő jellemzői ―Diesel motor nem vesz részt a hajtásban, csak áramot fejleszt. ―Az autóbuszt csak villanymotorok hajtják. ―Meghajtó villanymotorok (4 db) a hátsó tengelyeken. ―Meghajtó akkumulátor és a segédberendezések a tetőszerkezeten.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Méretezett jellegrajz üléselrendezéssel.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Diesel motor Teljesítménye: 160 kW ( /min) Maximális nyomaték: 810 Nm ( /min) Hengerűrtartalom: 4,8 liter Generátor Állandó szinkronhajtás Teljesítmény: 160 kW ( /min) Kerékagy motorok Háromfázisú váltakozó áramú aszinkron motorok Tartós teljesítmény: 60 kW Óránkénti teljesítmény: 80 kW Percenkénti teljesítmény: 120 kW Vízhűtés

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Műszaki adatok Akkumulátor Líthium-Ion akkumulátor Kapacitás: 26 kWh Teljesítmény hirtelen terhelésnél (10 sec): max. 258 kW 416 cella (6 Modul) Minden egyes modul egyenként cserélhető Névleges feszültség: 650 V Önálló folyadékhűtés saját klíma berendezéssel Tömeg : 340 kg

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai január 27-én átvettük az első 5 db-ot.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Az oktatás kiemelt szerepe Az EVOBUS Hungária Kft. oktatásai: ―4 napos üzemeltetői tanfolyam, ―1 napos tanfolyam a városi tűzoltóknak, ―2 napos autóbuszvezetői tanfolyam. Társaságon belüli típusvizsgáztatás.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai február 17. hajnali 4:30-kor indulnak az első próbajáratok.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai március 22. ünnepélyes átadás. A teljes flotta március 24-én hétfőn állt üzembe.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós zóna: „Nagykörúton” belüli terület.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Zéró emissziós közlekedés Üzemmód választó kapcsoló: ―Automata üzemmód, ―Zéró emissziós üzemmód, ―Akkumulátor töltés (motor folyamatos járatása). Maximum 10 km-es hatótáv. Maximum 30 km/órás járműsebesség. Zéró emisszió alatt a kályhák sem működnek: ―Motor hőntartását biztosító kályha, ―Utastér fűtését biztosító kályha.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Karbantartás, javítás Az EVOBUS Hungária Kft. a kecskeméti Hovány Kft.-ét bízta meg az autóbuszok szervizelésével és javításával. ―Teljes körű garancia kiterjed a karbantartásra is, mely 3 évig érvényes. ―Szemleciklus km.

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Végrehajtott szemle műveletek ig

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Km óra állások augusztus 31-én

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A és Ikarus összehasonlítása

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai

Üzemanyag fogyasztás összehasonlítása – Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, Volvo B9LA/7700A, Ikarus

Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Köszönöm a figyelmet!