Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban"— Előadás másolata:

1 Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban
Kossa György Elnök – Vezérigazgató ITK Holding Zrt.

2 Statisztikai adatok az európai és
magyarországi autóbusz állománnyal kapcsolatban

3 Forrás: http://appsso. eurostat. ec. europa

4 Forrás: http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/index.jsp

5 Forrás: http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp

6 Forrás: http://appsso. eurostat. ec. europa

7 ITK cégcsoport közlekedési üzletága
Egyedi üzleti modell Zöldmezős beruházás 220 db autóbusz fő befogadó képesség 120 millió km 200 millió utas Teljes körű szolgáltatás városi közösségi közlekedésben 10 db elektromos hajó

8 Autóbusz üzemeltetés főbb jellemzői
Termékfelelősség Élettartam költség Fajlagos költségek Másodlagos piac

9 Autóbusz üzemeltetés főbb jellemzői
Felhő alapú adat monitoring Utas és utazási biztonság Utas és vezető komfort

10 Európai szintű kompetenciák megteremtése az autóbuszgyártásban
Humán erőforrás Infrastruktúra Gyártás technológia Ellátási lánc Minősített beszállítói kör kialakítás Folyamatba épített minőség biztosítás

11 Európai szintű kompetenciák megteremtése az autóbuszgyártásban
Folyamatos képzés belső külső Termékek Stratégiai partnerség Értékesítési hálózat és vevőszolgálat országos európai

12

13

14 Műszaki paramétereK

15 Alváz Típusa: Mercedes-Benz OC 500 LE Alacsony belépést biztosító,
önhordó alváz Kép forrása:

16 Motor Típusa: Mercedes-Benz OM 936 Max. teljesítmény: Városi: 220 kW
Helyközi: 260 kW Max. forgató nyomaték: Városi: 1200 Nm Helyközi: 1400 Nm EURO 6 (EGR szelep, SCR-katalizátor) Kép forrása:

17 Sebességváltó Típusa: ZF EcoLife AP 6+R Beépített retarderrel
Kép forrása:

18 MÉRETEK Városi/elővárosi Helyközi Hosszúság [mm] 11990 12490 Szélesség [mm] 2250 Magasság [mm] 3070 Tengelytáv [mm] 6030 6530 Nyomtáv elöl [mm] 2103 Nyomtáv hátul [mm] 1802 Mellső kilógás [mm] 2660 Hátsó kilógás [mm] 3300 Terepszög (elöl/hátul) [fok] 7 / 6,8 7,7 / 7,5 Belépőmagasság [mm] 340 380 Járóköz minimális szélessége [mm] 510 Állómagasság a járóközben [mm]

19 Tömegek, befogadó képesség
Városi/Elővárosi Helyközi Menetkész tömeg [kg] 11300 11650 Megengedett terhelés a mellső tengelyen [kg] 6300 7100 Megengedett terhelés a hátsó tengelyen [kg] 11500 Megengedett legnagyobb gördülőtömeg [kg] 17800 18600 Ülőhelyek száma [fő] 35/37 45 Állóhelyek száma [fő] 56/54 25 Szállítható személyek száma [fő] 91/91 70

20 Felépítmény Vázszerkezet: korrózióálló acél
Burkolatok: kompozit és alumínium elemekből Ajtók: Elektromos működtetésűek Ajtóképletek: Városi: 2-2-1 Helyközi: 2-2-0

21 kínált szolgáltatások
Autóbuszunkhoz kínált szolgáltatások

22 Utas komfortot szolgáló jellemzők
Megállóhely on-line fedélzeti kijelzés On-line reklám megjeleníthetőség Kombinált fedélzeti LCD kijelző (1 db, 29”) Univerzális forgalomirányító/ utastájékoztató rendszer Kettős vezérelhetőségű kihangosító rendszer Külső/belső hangszórók Holttérmentes biztonsági fedélzeti kamerarendszer Fedélzeti USB töltők az utasok számára

23 Utas komfortot szolgáló jellemzők
Jármű internet elérési lehetőség Fedélzeti Internet Hot Spot (Wifi) Kombinált redundáns antenna rendszer (GSM 4G, EDR, GPS, URH, WIFI) Elektronikus jegyrendszer kompatibilis kivitel Szélesített ülőlapú ülések Légkondicionált és szellőztetett utastér Mozgássérült rámpa

24 Utas biztonsági felszereltségek
Külső és belső térfigyelő rendszer Automata tűzoltó berendezés a motortérben Célszerű utastér megvilágítás Biztonsági üvegezés Utasajtók záró irányban elektromos érzékelőkkel ellátva (rácsukás-gátlás) Mindhárom ajtó kívülről, belülről egyenként mechanikus úton nyitható

25 Utas biztonsági felszereltségek
Mozgássérült rámpa elektronikus utasbiztonsági reteszekkel ellátva A tolószékes hely menetiránynak háttal, oldaltámasszal, kétpontos biztonsági övvel és leszállásjelző nyomógomb visszajelzéssel kiegészítve Elsősegély felszerelés a gépkocsivezető munkaterében, nyitható rekeszben elhelyezve Menetbiztonsági rendszerek: ABS, ESP

26 Üzemeltető szempontjából fontos megoldások
Távoli fedélzeti diagnosztikai és kontroll rendszer segítségével megjeleníthető üzemelési/működési adatok: Motor üzemállapot Retarder üzemi adatai Diagnosztikai rendszer Kipufogó rendszer állapota Fékrendszer állapota Sebességváltó állapota

27 Üzemeltető szempontjából fontos megoldások
Gumiabroncsok nyomásértékei GPS helymeghatározó rendszer (térképes megjeleníthetőséggel) Utastéri környezet adatai Jármű sebessége Jármű gyorsulás értékei Kontroll rendszer Utasszám adatok

28 Üzemeltető szempontjából fontos megoldások
Hajtóanyag fogyasztás Üzemanyagszintek Biztonsági kamerarendszer (állapotfigyelés) Járat adat Sofőr azonosítás

29 Üzemeltető szempontjából fontos megoldások
A diagnosztikai és kontroll adatokat az autóbusz az üzemeltető által kijelölt számítógépre és/vagy mobiltelefonra képes továbbítani Folyamatos, időkövető állapotfigyelés Akár bekövetkezés előtt megállapítható egy esetleges meghibásodás

30 járműcsalád tervezett modelljei

31 A tervezett járműcsalád
12m LE (alacsony belépésű) Városi 3 ajtós M3/I osztályú autóbusz 12m LE (alacsony belépésű) Városi/Elővárosi 2 ajtós M3/I-II osztályú autóbusz 12,5m LE (alacsony belépésű) Helyközi M3/II osztályú autóbusz 2 tengelyes, közép padlós intercity autóbusz 3 tengelyes, közép padlós intercity autóbusz 3 tengelyes, turista autóbusz

32 A tervezett járműcsalád
8m – 12m Elektromos városi autóbusz 9-21 személyes busz, dízel és elektromos kivitelben 9 személyes kisbusz, dízel és elektromos kivitelben Iskolabusz Egyéb speciális elektromos járművek

33 Köszönöm a megtisztelő figyelmet


Letölteni ppt "Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések