TÁMOP-6.1.2.A-14/1-2014-0001 „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
dr. Paller Judit, dr. Oroszi Beatrix Országos Tisztifőorvosi Hivatal
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Tematika, bemutatkozás
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
JNSZM PSZ Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával” ZALAEGERSZEG SZAKMAI HÁLÓZATOK ÁTTEKINTÉSE Készítette: Csányi Zsófia

SZAKMAI KAPCSOLATI HÁLÓZAT OEFIOTH NÉPEGÉSZSÉGÜGYI SZAKIGAZGATÁSI SZERV SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT EGÉSZSÉG FEJLESZTÉSI IRODÁK HELYI KOMMUNIKÁTOROK ISKOLAI VÉDŐNŐK MEGYEI KOORDINÁTOROK TIE ÁLLAMI INTÉZMÉNYEK (NYERTES PÁLYÁZÓK) MEGYEI VÉDŐNŐK RÉGIÓS KOORDINÁTOROK KLIK PEDAGÓGUSOK NEM ÁLLAMI INTÉZMÉNYEK (NYERTES PÁLYÁZÓK)

NÉPEGÉSZSÉGÜGYI SZAKIGAZGATÁSI SZERV (NSZSZ) Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) szakmai irányítása alatt áll Megyei szint: Megyei tisztifőorvos vezeti Koordinálja és irányítja az egészségfejlesztést, a különböző szűrővizsgálatok népszerűsítését, a nép egészségügyi programok végrehajtását. A megyei NSZSZ az illetékességi területükön működő kistérségi NSZSZ szakmai tevékenységének koordinálását, irányítását is ellátják Járási szint (3-4 járás összevonva) A járási népegészségügyi intézetek illetékességi területükön ellátják az egészségügyi államigazgatási szerv mindazon népegészségügyi, hatósági, szakmai felügyeleti feladatait, amelyet a jogszabály nem utal a Szolgálat más szerve, vagy a megyei népegészségügyi szakigazgatási szerv feladatkörébe.

FEJÉR MEGYE (NSZSZ) A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl Járási (fővárosi kerületi) népegészségügyi intézetek Vezető neveBeosztás Fejér Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve Dr. Müller Cecilia Györgyi megyei tisztifőorvos Dunaújvárosi Járási Népegészségügyi Intézet Dózsáné Dr. Sasvári Ildikójárási tisztifőorvos Dunaújvárosi Járási Népegészségügyi Intézet Sárbogárdi Telephely Dózsáné Dr. Sasvári Ildikójárási tisztifőorvos Móri Járási Népegészségügyi Intézet Dr. Almási Ferenc helyettesítő járási tisztifőorvos Móri Járási Népegészségügyi Intézet Bicskei Telephely Dr. Almási Ferenc helyettesítő járási tisztifőorvos Székesfehérvári Járási Népegészségügyi Intézet Dr. Almási Ferencjárási tisztifőorvos

SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT (SZTH) Népegészségügyi Hálózati Központ „kinyújtott karja” 96 fővel működik 3 színtéren működnek: iskolai, közösségi, munkahelyi Helyi szinten tanácsadással, programok koordinálásával támogatják a területi egészségfejlesztést TÁMOP /12/1 „Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt keretében jött létre

SZTH tag neveTerületi egység cím Jenes Mária Soproni-Kapuvári Keresztfalvi Andrea Vámosi-Zics ÉvaMosonmagyaróvári Miklósyné Bertalanfy Mária Győri-Pannonhalmi Wenhard Andrea GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYE (SZTH) A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl

EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI IRODÁK (EFI) TÁMOP 6.1.2/11/3 „Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a kistérségekben” és a TÁMOP 6.1.2/11/LHH/B „Egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben” felhívások nyomán jöttek létre 59 EFI működik Egyéni kliens állapotfelmérés és kockázatbecslés, illetve ehhez kapcsolódó tanácsadás iskolai, munkahelyi, közösségi színtér Az egészségfejlesztéssel foglalkozó szervezetek közötti együttműködés javítása, a szervezetek hálózatba szervezése, a helyi erőforrások mobilizálása Egészségfejlesztési programok, egészségfejlesztéssel kapcsolatos kommunikációk lebonyolítása EFI-k építenek munkájukban a helyi egészségtervekre, céljuk a lakossági egészség- egyenlőtlenségek kiegyenlítése, kompenzálása Feladatai:

EFI Balatonalmádi Tapolca Veszprém VESZPRÉM MEGYE (EFI) A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl

HELYI KOMMUNIKÁTOROK (HK) TÁMOP /B/12/1 projekten belül Az egészséges és aktív időskort elősegítő tevékenységek népszerűsítése és támogatása Egészségvédelmet és betegség-megelőzést célzó szűrések népszerűsítése „Jó Gyakorlatok” gyűjtése A területen zajló lakosság egészségi állapotának javítását célzó, egészségfejlesztési tevékenységet támogató rendezvények összefogása és kommunikációjának segítése

NévTelepülésElérhetőség Borsos László Szombathely Gábriel Andor Milisitsné Tátrai Szűcs 3 VAS MEGYE (HK) A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl

MEGYEI KOORDINÁTOROK (TIE HÁLÓZAT) Megyénként 3 fő Megyei koordinátor – összesen 54 fő – közülük régiós koordinációs feladatokkal is: Helyi pedagógusokat képzik Bekapcsolódnak a monitoringba Koordinálják megyei szinten, a fenntartási időszakban a hálózatok közötti kapcsolattartást. A nem állami fenntartású intézmények nyertes pályázó iskolák és diákok bevonása a megyei rendezvényekbe Állami fenntartású iskolák közül 288-ban egészségfejlesztési programelemek megvalósítását támogatják (I. Ütem) és a megyei hétpróba rendezvényeket szervezik (II. Ütem)

PEDAGÓGUSOK (TIE HÁLÓZAT) az iskolai egészségfejlesztési programelemek megvalósításáról (jelenléti ívek!), A helyi egészségfejlesztési programelemek megvalósítói (288 iskolában, átlagosan 2-3 pedagógus – összesen 825 ) I.Ütem: diák (induló attitűd mérés, program elemek elején és végén tudás-szint mérés, záró attitűd mérés) megyénként átlagosan 1700 diák II.Ütem – megyei hétpróbák – összesen min diák (egy megye szempontjából átlagosan 1450 diák) Adatokat szolgáltatnak az IT-Platform használatával, az egyéni haladásról (ismeret, attitűd változás), iskolai rendezvényekről, megyei hétpróbáról

ZALA MEGYE TIE KIEMELT PROJEKT ÁLLAMI ISKOLÁI Tankerületi Koordinátor TankerületTelepülés Iskola Tomity Mária Nagykanizsai Galambok 1 Gelse 1 Nagykanizsa 2 Szűcs Erika Letenyei Tóthszerdahely 1 Muraszemenye 1 Korosa Titanilla Lenti 2 Lovászi 1 Tóth Gábor Keszthelyi Keszthely 1 Zalaapáti 1 Gyenesdiás 1 Országhné Tóth Ágnes Zalaegerszegi Zalaegerszeg 2 1 Tófej 1 Németh BélaZalaszentgróti Türje INTÉZMÉNY A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl

KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYE TIE EGY FORDULÓS PROJEKT NEM ÁLLAMI ISKOLÁI 1 INTÉZMÉNY A dokumentumtárban megyénként megtalálható. Megye név – szakmai hálózatok fájl Helység neve Kapcsolattartó neveKapcsolattartó beosztása KocsBeke Ferencigazgató

VÉDŐNŐK (TIE HÁLÓZAT) az iskolák megvalósított egészségfejlesztési programelemeire épülő egészségfejlesztési tervének elkészítését és a fenntartási időszakban a hálózatok közötti kapcsolattartást. Az iskolai védőnők megyei és térségi hálózata – kb. 100 fő. Támogatják: a helyi iskolai egészségfejlesztési programelemek szakmai megvalósítását és a megyei szintű hétpróba rendezvényeket, a monitoring munkáját, egyéni diák-adatokkal a nyomon követést, kutatást, Lebonyolítják a motoros-szenzoros méréseket. (Kutatás Alprojekt)

SZAKMAI KAPCSOLATI HÁLÓZAT OEFIOTH NÉPEGÉSZSÉGÜGYI SZAKIGAZGATÁSI SZERV SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT EGÉSZSÉG FEJLESZTÉSI IRODÁK HELYI KOMMUNIKÁTOROK ISKOLAI VÉDŐNŐK MEGYEI KOORDINÁTOROK TIE ÁLLAMI INTÉZMÉNYEK (NYERTES PÁLYÁZÓK) MEGYEI VÉDŐNŐK RÉGIÓS KOORDINÁTOROK KLIK PEDAGÓGUSOK NEM ÁLLAMI INTÉZMÉNYEK (NYERTES PÁLYÁZÓK)

Megyei koordinátorok feladatlista (I. Ütem)  EPSZA füzeteknek csak az általános megismerése szükséges (ismertető diasorok); át kell adni az iskolai koordinátoroknak  IT-Platform jogosultsági kódjainak továbbadása (iskolai koordinátor, diák )  az ismeretváltozást mérő felnőtt kérdőív felvétele az iskolai koordinátoroktól ( van külön on- line és nyomtatható verzió is a dokumentumtárban)  Iskolán belüli tevékenység idő-ütemezésének segítése  Iskolai koordinátorok adatfeltöltésének segítése  Indikátorok teljesülésének támogatása  Helyi szakmai hálózat koordinálása (SZTH, védőnők, stb.)  IT-Platform – eseménynapló vezetése  adminisztráció

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! A dokumentumtárban megyénként megtalálható minden részletes adat a hálózatokról. Megye név – szakmai hálózatok fájl