Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, 2015. november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Térinformatika a Soproni Vízmű Rt. - nél Bódis Gábor Varga Ákos Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Rt.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
1 A Transz-európai Közlekedési Hálózat (TEN-T) M8-8. sz. főút folyosóján a KÖZOP keretein belül megvalósulandó fejlesztések 2013-ig Hajmáskér, március.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Egészségügyi Menedzserképző Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Repülésbiztonsági Kockázat
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Projektfinanszírozás
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A konszolidáció módszertanáról
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Egészségügyi közbeszerzések
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
műszaki osztályvezető
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
beruházás-tervezési ABCD
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
Baranya Megyei Önkormányzat
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Az országos közúthálózat üzemeltetésének aktuális kérdései Szeged, november 26. Kovács Attila fejlesztési és felújítási igazgató

Magyar Közút Nonprofit Zrt. bemutatása kezelésében lévő úthálózat: km – km közúthálózat –1.409 km gyorsforgalmi úthálózat (autópálya) Alaptevékenység: az utak burkolatának ellenőrzése, javítása; a padkák rendezése; a burkolaton kívüli területek tisztítása; a forgalomra veszélyes növényzet eltávolítása; a vízelvezető rendszerek karbantartása; az úthálózathoz tartozó területek kaszálása; a vegyszeres növényvédelem; a forgalomtechnikai jelzések kihelyezése; az útburkolatjel festés; télen hó eltakarítás, síkosság-mentesítés További tevékenység: útvonalengedélyének kiadása; útügyi alágazat szakembereinek továbbképzése; az Útinform, az Országos Közúti Adatbank, és a Kiskőrösi Közúti Szakgyűjtemény működtetése.

Országos közúthálózat 77 db Közúti mérnökség 16 db Autópálya mérnökség

Kezelt autópályák hossza: km Országos közúthálózat – autópályák Borsod-Abaúj-Zemplén megyéhez került az M3, M30, M35, M31, a 354-es főút, a 403-as főút; Győr-Moson-Sopron megyéhez került az M1, M15, M19, M85; Pest megyéhez került az M0, M51, M2, M5, M6, és a 4-es út; Fejér megyéhez került az M7, M70, M8; Tolna megyéhez került az M9; Csongrád megyéhez került az M43.

Magyarország úthálózatának forgalma

Utak állapota megyénként

Nehezítő tényezők Több kátyúzást, nagyfelületű burkolat javítást repedés kiöntést és vízelvezető rendszer tisztítást kell a támogatási szerződés keretén belül elvégezni, ezért fajlagosan drágább lesz az üzemeltetés. A saját munkák növekedése miatt több lesz a közutakon a forgalomterelések miatti torlódás, ezáltal a szolgáltatási színvonal csökken. Természeti károk (havária) által okozott többletkiadás

Az úthasználók elvárásai Biztonságos közlekedés télen-nyáron Legrövidebb utazási idő Minimális torlódás és forgalomterelés Rendezett utazókörnyezet, tiszta pihenőhelyek Elvárások Jogszabályi Tulajdonosi elvárások - „gondos gazda” Megbízói (KKK, támogatási szerződés) Az úthasználói Társszervezetek részéről Belső elvárásaink (hivatástudat)

A pénzügyi források változása

MK finanszírozási koncepció Működési finanszírozás összege (MFt) Hazai (költségvetési) forrásból tervezett beruházások – eszközpótlás (MFt) Összesen (MFt) *A finanszírozás csak üzemeltetési és fenntartási feladatellátásra vonatkozik, és nem nyújt fedezetet semmilyen felújítási munkálatra!

Burkolatfenntartás I. Lokális burkolatjavítások a felújítások, melyek egyre nagyobb arányban fordulnak elő. A kátyúzási munkák elmaradása lassítja a forgalom haladási sebességét, növeli a balesetveszélyt, a gépjárművekben bekövetkező károkat és forgalmi sávok, csomóponti ágak lezárásához vezet. Sebességkorlátozó táblák kihelyezését teszi szükségessé.

Burkolatfenntartás II. A nagyfelületű burkolatjavítás: az utóbbi évek minimális lehetőségei következtében egyre növekvő hányadban már csak ez a javítási technológia lehet eredményes. A minimális beavatkozások elmaradása esetén fokozottan leromló út-, hídállapotok, ennek következményeképp balesetveszélyes helyzetek alakulnak ki, vagyonvesztést is okozva. Kényszerűségből forgalomkorlátozásokra, tartós sávlezárásokra, csomóponti ágzárásokra lesz szükség, jellemzően a legnagyobb forgalmú út szakaszokon.

A burkoltok élettartamának maximalizálása A burkolat állapotát megóvó intézkedések az útüzemeltetés során: Kátyúzás, repedéskiöntés amint lehetséges Felületi bevonatok készítése Vízelvezetés biztosítása

A burkoltok élettartamának maximalizálása A burkolat állapotát megóvó további intézkedések az útüzemeltetés során: Padka rendezés, felületi vízelvezetés biztosítása Árkok, surrantók, vízelvezető rendszerek karbantartása Rendszeres padka kaszálás Az utóbbi években az árkok fenntartását az OKKSz által megkövetelt szinthez képest mindössze 17%-ban volt lehetőség teljesíteni.

Technológiai változtatások Nagyfelületű burkolatjavítás készítése saját finisheres géplánccal

Technológiai változtatások VYKO-6 felületi bevonat készítő gép alkalmazása

LEGEKLEGEK A legöregebb járművünk: ZIL D-470 szovjet hómaró (1957) A legfiatalabb járművünk: Renault Kerax x4 (2015)

Beszerzett eszközök Gépjárművek  Mercedes Benz Actros, Axor: 190 db  Renault Kerax: 46 db  Unimog univerzális eszközhordozó: 79 db

Beszerzett eszközök Növényzetgondozás eszközei  Fendt eszközhordozó traktor: 24 db  John Deere eszközhordozó traktor: 80 db  Padkakasza adapter: 104 db  Rézsűkasza adapter: 104 db  Ágaprító: 5 db

Beszerzett eszközök Burkolat- és földműfenntartás gépei  Önjáró aszfaltmaró gép (Wirtgen): 4 db  Aszfaltterítő gép (Vögele): 2 db  Vibrációs henger (Wacker): 51 db  Önjáró ároktisztító gép (Tátra+UDS):8 db

Beszerzett eszközök Egyéb  Ütközéscsillapító, energiaelnyelő adapter: 111 db  Korlátoszlop leverő gép (RIKO): 6 db  Útellenőr autó: 90 db  Brigádszállító autó:270 db  Személygépkocsi:156 db Rakodó-kotró gépek:  JCB 3CX: 50 db  JCB 411: 4 db

Beszerzett eszközök Téli üzemeltetés eszközei  Sószóró adapterek:  7 m3-es:113 db  5 m3-es: 77 db  >4 m3-es: 17 db  Különféle hóekék: 315 db

Új technológiák  Infra kátyúzó:  Vegyszerező felépítmény:  Bitumen szóró-tároló:  Sövényvágó géplánc:

Új technológiák  Padkamaró:  Vontatott sószóró:  Traktorra szerelt hómaró: A kiöregedett ZIL hómarók kiváltására  Váltókéses hóekék:

EN-T közúti hálóz

2128 j. Szarvasgede-Alsótold ök. út

7343 j. Keszthely-Várvölgy ök. út

8136 j. Tata-Győr ök. út

4604 j. Soroksár-Örkény ök. út

5117 j. Mohács-Kölked ök. út

6235 j. Tengelic-Szedres ök. út

6616 j. Kaposfő-Lábod ök. út

2603 j. Sajókaza-Aggtelek-Szin ök. út

3805 j. Sárospatak-Alsóberecki ök. út

2104 j. Vác-Gödöllő ök. út

Köszönöm a figyelmet!