Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Ami a Tiéd.
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke
ÖRÖK ÉRTÉKEK Életünk döntések sorozata: Mózes példája; Zsid.11,24-26; „Hit által tiltakozott Mózes, amikor felnőtt, hogy a fáraó leánya fiának mondják.
„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”
Jánosi Beatrix szeptember 08.
KULTÚRPOLITIKA ÉS MŰVELŐDÉSÜGY A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTTI MAGYARORSZÁGON „A tanulatlan, és demokráciára éretlen tömegek veszélyesek a társadalomra”
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A Budapesti Népoktatási Kör. A Budapesti Népoktatási Kör megalakulásának előzményei, szerveződésének körülményei és átalakulásai.
Lenkey János ÁLTALÁNOS ISKOLA, LENKEY JÁNOSRÓL
Az osztályfőnöki szerep története
Arisztotelész életútja.
Ahogy én tolmácsolnám nektek…
Meg kellene érteni már végre, vagy újra? Sokan vágynak vissza a nem is oly régmúltba. Visszasírják sokan a régi biztonságot, Pedig nem rajongták, akkor.
Kiskunfélegyháza az első világháborúban
Készítette: Németh Sándor
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Winston Churchill Készítette: Bosits Dorina 8.o.  Született: 1874 London  Meghalt: 1965 London  2-szer lett miniszterelnök  Felesége:  Felesége:
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Megújulás Szigete. Lelki szemeiddel képzeld el, amint feltűnik a messzeségben egy apró hajó, és fokozatosan közelít feléd. Amint egyre közelebb ér, két.
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
Az értékrend szerepe egy szilágysági falu magyar lakosainak migrációs stratégiáiban Készítette: Keresztury Ágnes Miskolci Egyetem Kulturális és Vizuális.
Polgár Péter XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia
1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
De ingben, gatyában is szeretem a hazám. Nem járok zsinóros mentében,
Folyamodjatok az Úrhoz,
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Klauzál Gábor Élete és munkássága!
Kenyered és Borod táplál engem, Te gyógyítod Szívem, hogyha fáj.
Uram, megtorlás Istene, megtorlás Istene, jelenj meg ragyogva!
Dávid imádsága..
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
II. Rákóczi Ferenc.
Oly jó tudni azt: kezedben az életem
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Az Élet Igéje május „… Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel!” (2Kor 5,20)
Az Élet Igéje augusztus.
Foucauld atya imája.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
TANÉVNYITÓ ISTENTISZTELET Jöjj, égi szent láng, Szentlélek Isten, Hű támasz minden ínségben, Kit trónusáról jó Atyánk És Jézus Krisztus küld.
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap. Add, hogy egész nap jókedvű és tiszta legyek: a Világosság.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Személyes életvitel.
Theologia pastoralis Assisi Szent Ferenc mondása:
Gróf Klebelsberg Kuno (Magyarpécska, Arad vármegye, november 13. – Budapest, október 12.) magyar jogász, országgyűlési képviselő, művelődéspolitikus,
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Irinyi és Kossuth barátsága
FOUCAULD ATYA IMÁJA.
EURÓPA AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚ UTÁN
Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban
A magyar reneszánsz költője Készítette: Mócsánné Nagy Ágnes
KRISZTUS FELTÁMADT - - VALÓBAN FELTÁMADT!.
I-064.
Meg kellene érteni már…..
Oly jó tudni azt: kezedben az életem
Óvodai és iskolai szociális segítés
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
A teremtő és gondviselő Atya
Ami a Tiéd.
Előadás másolata:

Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk

-Mélyszegénység -Csonka-család, mostoha apa -Rossz szociális környezet -Beilleszkedési gondok /magányos tanyasi gyerek a vásott falusi fickók között/ Szegény asszony egyetlen fia

„ Mert, hogy én „valami” leszek, az mindig a fejemben volt” - A negyedik elemi után nem járhat iskolába. - SZORGALOM ÉS TUDÁSVÁGY - Beiratkozás az olvasókörbe /KÖNYVTÁR/ - Pályaválasztási gondok /mezőgazdasági munkás, pályamunkás, katona az I. világháborúban, hadifogoly, politikai nézetei miatt bebörtönzött/ - ÓRIÁSI MŰVELTSÉG ÉS NÉPE IRÁNT ÉRZETT FELELŐSSÉG

Szerelmes ifjú és családos ember

Népi író A tehetség utat tör - Tudományos alaposságú szociografikus munkák - Népben-nemzetben való gondolkodás

Magyarország Péter bácsija -Tehetségét népe javára fordítja -Országos hírű bölcsesség -Józan gondolkodás -Személyes figyelmesség Szárszó

Politikus - Aki tévedett is - Aki népben gondolkozott - Aki csalódott a kommunistákban - A Parasztpárt elnöke, FEJLESZTÉSI MINISZTER, HADÜGYMINISZTER, országgyűlési képviselő

Aki részt vállat a forradalomban „

A gazdálkodó ember

Könyvei Könyveit 17 Nyelvre fordították le.

Mit tanít nekünk Veres Péter? - Hazaszeretetet - Nemzetünk és közösségeink iránti felelősség érzetet - Népi kultúránk, lakóhelyünk, őseink életének ismeretét - Tudás vágyat - Az olvasás szeretetét - Emberi helytállást - Szorgalommal a semmiből is lelet „valakivé” lenni

„Azt tegyük hát, amit a lelkünk kíván és a szívünk megbír: álljunk örhelyünkön összeszorított fogakkal.” Munkájának, bennünk, folytatása következik...