1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Kiss János Kereskedelmi igazgató Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Innováció jelentősége a régió fejlesztésében Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Sportbalesetek Somoskői Mihály, PTE Baleset-megelőzési konferencia, szeptember 30. Budapest.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
CIB Stafétabot KKV KUTATÁS 2015
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila

Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
SZÁMVITEL.
„AZ IGÉNYTŐL A MEGVALÓSULÁSIG” HONI PLUSZ EGYESÜLÉS – GAIASOLAR KFT.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Egyéb gyakorló feladatok (I.)
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR Sajtóreggeli

Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés

3 A kutatás célcsoportjának kiválasztása: Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db Webáruház: Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre. A kutatásban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata. A kutatás időtartama: március A kutatás módszertana: Online – html alapú kérdőívvel történő – adatfelvétel A kutatásról I.

4 Mind az eNET, mind pedig az Árukereső.hu számára ez a szegmens jelenti a magyarországi online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, ezért 2013-ban a szinergikus hatások kihasználása végett piackutatási együttműködést kötött. Az első közös kutatás - vagyis a Magyarországi E-Kereskedelmi Felmérés - eredményei kiegészítésül szolgálnak az eNET éves, rendszeres webáruház kutatásához, amely a magyarországi online kiskereskedelmi piac egészét vizsgálja, így a piackutató cég adatbázisában szereplő összes működő webáruházra kiterjed. Előbbiben a marketing- és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára helyezték a hangsúlyt a partnerek, míg az utóbbinál a teljes forgalom és a gazdasági tevékenységek kutatására fókuszál az eNET. A felmérésben a megkérdezettek több mint 10%-a vett részt, amely arány online adatfelvételek esetében kiváló eredménynek számít. A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte. A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban. A kutatásról II.

5

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A vásárló felhasználók aránya a regisztráltak és a hírlevélre feliratkozók között 6 A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban. A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban.

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Átlagos látogatási értékek a webáruházak működése és forgalmi adatai szerint 7 LátogatóLátogatásokOldalletöltések száma 5 M Ft alatt M Ft M Ft felett Offline Online

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruházak átlagos konverziós mutatói működési mód és árbevétel szerint 8 Az online kereskedelemben a 3%- os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt. Az online kereskedelemben a 3%- os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt.

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruházak mobilra optimalizáltsága 9 A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás. A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Marketing eszközök hatékonysága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem hatékony, az 5 jelentése nagyon hatékony 10

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! 11 Hirdetési típusok használati gyakorisága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem használjuk, az 5 jelentése folyamatosan alkalmazzuk

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruház forgalmát mérő statisztikai elemző programok/szolgáltatások használata 12

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A közösségi oldalak használatának aránya webáruházak körében forgalom szerint 13 Az erőforrás-igényes közösségi média felületek használata (pl. Facebook, YouTube) főként a nagyobb áruházaknál jellemző, míg a mikroblogok a Twitterrel az élen nagy népszerűségnek örvendenek a kisebb áruházak körében.

©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Amennyiben most indíthatna áruházat, belefogna-e? 14

15 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR Köszönjük a figyelmet!