Üdvözlöm a tanfolyam hallgatóit. Örülök, hogy minket Választottak! A minőség kötelez!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Az üzleti terv.
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
DPR kommunikáció alapelvei
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 2. előadás
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Piacbefolyásolás és Kommunikációs Politika
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Beszerzések hatékonyság növelése
Célpiaci marketing.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Fülemüle étterem és koktélbár
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Üdvözlöm a tanfolyam hallgatóit. Örülök, hogy minket Választottak! A minőség kötelez!

Piacbefolyásolás és Kommunikációs Politika Készítette: Oláh László Fisítve:2014 Minden jog fenntartva. Az előadás anyagát a szerző engedélye nélkül bármilyen formátumban vagy eszközzel reprodukálni, tárolni és közölni tilos!

Marketing mix 4P Termékpolitika(PRODUCT) Árpolitika (PRICE)Árpolitika (PRICE) Disztribúció (PLACE) Piacbefolyásolás (PROMOTION)

Marketing mix DICK Molnár koktél 4 cl Calvadoső 2 cl Swedish Punch 2 cl grapefruitlé Az italt keverő pohárban kell megkeverni Mr.Mixer Wilmann András recepturája

Promóciós mix

A REKLÁM Megszületett a reklám törvény. Az évi LVIII. Törvény, ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki. A szállóige szerint: a lét dadog, csak a törvény a tiszta beszéd, úgy tűnik most a törvény is dadog. A törvény hatálya kiterjed, reklámozóként,reklámszolgáltatóként vagy reklám közzétevőként végzett tevékenységre.

Min múlik a reklám hatékonysága A célpiacunk, kik a vásárlóink és hol találhatók? A mondanivalónk, mit szeretnénk mondani, és meg fogják e érteni? Milyen reklámeszközt (médiát) alkalmazzunk? A célcsoportot figyelembe véve!

KibocsátóKódolás Üzenet Reklámeszköz Dekódolás Befogadó Zaj VisszacsatolásVálasz A reklám működési folyamat ábrája

…a legnagyobb baj mindeközben az, hogy ritka a kitűnő, a kevéske a jó, a sok-sok tűrhető és gyönge és a rengeteg silány hirdetés, a reklámkampány árát nem a hirdettetők fizetik. Hanem mi valamennyien: a vevők! Ki fizeti a révészt !

„1920-körül mondta egy angol pénzügyminiszter, hogy reklám nélkül eddig még csak a pénzverdében sikerült pénzt csinálni” „Mottó”

Eladásösztönzés (Sales Promotion) közvetlenül ösztönzik a fogyasztót vásárlásra, külön értéket kínálnak fel a vevőnek, mely indító lökést ad a vásárláshoz

Az eladásösztönzés irányulhat fogyasztókra kereskedőkre

FOGYASZTÓKAT ÖSZTÖNZŐ Nyereményakciók Vásárlói pályázatok Kuponok Ajándékok Árengedmények Fogyasztói minták KERESKEDŐKET ÖSZTÖNZŐ Kapcsolattartás Betanítás Termékbemutatók Eladók ösztönzése Árvisszatérítések Eladásösztönzés módjai

Eladás légköre Viszonyulás: -a tevékenységhez -önmagához -az áruhoz -a vállalathoz -a vevőhöz Szaktudás: -áruismeret -reklámtechnika -kereskedelmi számtan -üzemgazdaságtan Magatartás: - értékesítési módszerek -beszélgetés a vevővel -empátia -megjelenés -nyelvismeret

A vállalkozás arculata A kínálati piac egyik legnagyobb kihívása az, hogy minként alakítsuk ki önnáló arculatunkat, miként határozzuk meg azt a piaci szegmenst, amely hosszú távú piaci sikert ígér. A kereskedelem vendéglátás területén nagyon fontos az önnáló magyar arculat, mert az igazi harc a nagy külföldi hálózatokkal szemben csak ily módon vehető fel. Az egységes arculattervezés a cégképet befelé és kifelé sikeresen alakító és meghatározó, tudatosan összehangolt intézkedések összességét jelentik.

Az egyedi vállalati egyedi arculat alapja és tartópillérei

Egységes arculat elemei Tartalmi Arculat elemek Formai Arculat elemek Személyi Arculat elemek Objektív Arculat elemek -ügyfélkezelés -hangvétel -stílus -embléma -elnevezés -névkártya -levélpapír -portál -színvilág -fellépés -szimpátia -megjelenés -öltözködés -tárgyalókézség -nyelvismeret -tradíció -profi -méret -tőke-erő -termékminőség -technológiai szint -dolgozók száma

Belső PR eszközei Belépők fogadása Információ áramlás biztosítása Hírlevelek cégismertetők Faliújság Ötlet napok Belső képzés, oktatás Vállalati ünnepségek, rendezvények

„ A vásárló” A munkánk során a legfontosabb személy. Nincs ránk utalva, mi függünk tőle. Nem tevékenységünket zavaró tényező, hanem annak célja. Megtisztel bennünket jelenlétével, nem mi teszünk szívességet neki. Igényeivel hozzánk fordul, a mi dolgunk ezt kielégíteni. Megérdemli a részünkről adható legfigyelmesebb, legudvariasabb kiszolgálást.

A vásárló döntési lépései Probléma felismerés Információ gyűjtés Alternatívák értékelése Vásárlási döntés Vásárlás utáni magatartás

Az üzleti terv felépítése 1. Bevezető az üzleti tervhez -A vállalkozás alapadatai -A tulajdonosok adatai -A vállalkozás működési köre - A Pénzigény jelzése - A terv bizalmas kezelésére vonatkozó igény 2. Összefoglaló ( a teljes üzleti terv 3-4 oldalas összefoglalása )

3.Iparágelemzés -Trendek és kilátások -A versenytársak elemzése -A célpiac behatárolása ( szegmentálás ) 4.A vállalkozás bemutatása -Termék(ek) -Szolgáltatás(ok) -A vállalkozás mérete -A vállalkozás szakmai háttere

5.Termelési terv -Termelési folyamat ( alvállalkozók ) -Telephely, gépek és berendezések, technológiai színvonal -Beszállítók megnevezése, jellemzése 6.Marketing terv -Az ár -Forgalmazás -Eladásösztönzés ( reklám, propaganda) -Termékforgalmazási előrejelzés

7.Szervezeti terv -Tulajdonforma -Vezetők hatásköre, szakmai hátterük -Munka és felelősség megosztás a vállalkozáson belül 8.Kockázatbecslés -Erősségek, gyengeségek értékelése -Felkészülés a váratlan eseményekre

9. Pénzügyi Terv -Előző évek jövedelem tervei, mérlegei - Pénzforgalmi becslések - Fedezeti pont elemzés - Meglévő és szükséges pénzforrások 10.Függelék ( támogató anyagok ) -Referencia levelek -Bérleti szerződések, szállítói ajánlatok -Piac kutatási anyagok

Marketing terv készítése A marketingmenedzsment feladatának egyik legfontosabb a marketing terv. A marketing terv vázolja fel azt, hogy hogyan fogjuk a terméket vagy szolgáltatásokat forgalmazni, hogyan alakítjuk ki az árakat és hogyan alkalmazzuk a marketingkommunikációs eszközöket. Az üzleti terv marketing fejezetének meg kell győznie az olvasót, hogy a cégnek van egy, a versenytársakétól eltérő terméke vagy szolgáltatása, amely támogatásra érdemes.

Vezetői összegzés Marketing helyzetkép Tömören tájékoztat a javasolt tervről Bemutatja a piacot, a termékeket, a versenyt az értékesítést és a makrokörnyezetet jellemző fontosabb tényeket Részegységek Részegységek célja

Lehetőségek és prob- lémák elemzése Áttekinteni a terv által vizsgálandó lehetősége- ket, veszélyeket, gyenge- ségeket, valamint a ter- méket illető kérdéseket Célkitűzések Kijelölni a tervezett érté- kesítés mennyiségét, a piacrészesedést és a nyereség tervcéljait Marketing stratégiaIsmerteti a terv megva- lósitásának marketing eszközeit

Cselekvési programok A következő kérdések- re ad választ: ki mikor mit tegyen, és mennyibe fog kerülni Várható nyereség illetve veszteség Összefoglalja a terv várható pénzügyi hatásait Ellenőrzés Tájékoztat a terv ellen- őrzésének hogyanjáról

Marketing menedzsment

A marketing menedzsment folyamata A marketing lehetőségek elemzése A célok, célpiacok kijelölése A marketing stratégiák kialakítása A marketing programok megtervezése A marketingműveletek megszervezése, végrehajtása és ellenőrzése

SWOT analízis Strengths /S/ ERŐSSÉGEK /E/ Azok a belső melyekben a vállalatnak versenyelőnye lehet a piacon Weaknesses /W/ GYENGESÉGEK /GY/ Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot tényezők, hátrányba hozzák a piacon Opportunities /O/ LEHETŐSÉGEK /L/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvező piaci pozíció elérését teszik lehetővé a vállalat számára Threats /T/ VESZÉLYEK /V/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvezőtlenek a vállalat számára

SWOT analízis CBA ERŐSSÉGEK /E/ Ismertség, nagy vidéki hálózat Frnechaise rendszer (laza) Piac ismeret, személyes eladás Erős tárgyalási pozíció, több lábon GYENGESÉGEK /GY/ Központi árpolitika nem hatékony Közepes választék, tökeszegén Viszonylag magas ár Megközelíthetőség, parkolás LEHETŐSÉGEK /L/ Hazai terjeszkedési lehetőség Nagyláncok kooperációja Regionális specifikáció Logisztika fejlesztés E- kereskedelem VESZÉLYEK /V/ Piaci telítettség Árfolyam változás Vásárlási szokások változása

Marketing a vendéglátásban A vendég által keresett étel, ital, szolgáltatás a legjobb Időben és helyen, elfogadható áron, hatékony eladás ösztönzéssel a megfelelő vendégnek kínáljuk. Ennek fejében az elérendő célunk, hogy az értékesítés révén a lehető legnagyobb nyereséget érjük el, vállalkozásunk ismert legyen és kedvező kép alakuljon ki rólunk. Példaként álljon itt, hogyan alkalmazza a marketing alap- fogalmakat egy színvonalas vendéglátó üzlet vezetője.

Környezetünk Éttermünk a város szívében található, sok külföldi turista sétál errefelé, hiszen a város egyik legjelentősebb emlékműve mellett vagyunk. Megközelítés szempontjából is jó a helyzetünk, metróállomás, nagy parkolóház van a közelünkben. A környéken sok az üzlet, de akad irodaház is bőven. Ez a mi telephelyünk.

Hogyan állunk Pénzügyi helyzetünk jó, nincsenek adósságaink, sőt akár fejleszthetünk is. Kialakult törzsvendégkörrel rendelkezünk, ők elégedettek velünk, így rendszeres havi bevételünk biztosított. Az elvonások miatt azonban egyre több a befizetnivalónk. Gondot okoz a megfelelő szakképzett, megbízható munkatársak megtalálása. Ez a mi vállalkozásunk helyzeti vizsgálata.

A konkurencia A vállalkozásunk hatókörében több kiváló színvonalú étterem működik, melyek komoly fejtörést okoznak számunkra. Meg kell ismernünk és elemeznünk kell a versenyhelyzetet. Meg kell ismernünk kínálatukat, árszínvonalukat, erősségeiket és gyengeségeiket, hogy jobbak legyünk, mint ők. Ez a konkurenciavizsgálat.

Vendégkörünk Vendégeink igényei szerteágazóak, az egyik a kimondottan drága ételeket és italokat keresi, a másik viszont a választás előtt hosszasan tanulmányozza étlapunkat, itallapunkat. Keresi a számára még megfizethető terméket. Vannak, akik a divatot követik, többen csak gyorsan szeretnének jót enni. Viselkedésük is különböző. Sokan azt várják el, hogy mi ajánljunk különlegességeinkből, jó részük azonban egyáltalán nem befolyásolható. Ez a fogyasztói magatartás.

Ételek, italok, szolgáltatások Különleges, igen jó minőségű ételeket kell készítenünk, melyekkel új vendégeink is elégedettek lesznek, s visszatérnek üzletünkbe. Szolgáltatásaink körét is bővítjük, zenekart szerződtetünk. Reméljük, mindenki táncra kerekedik. A nyári esték így válnak majd igazán hangulatossá. Ez a termékpolitikánk.

Milyen igényeknek érdemes megfelelnünk Mindenkinek nem tudunk megfelelni, hiszen a vendégek pénztárcájuk, foglalkozásuk, szokásaik alapján eltérő típusú és különböző kategóriájú vendéglátóhelyeket keresnek. Döntenünk kell!! „Inkább kevesebb vendégnek többet, mint többnek kevesebbet!” - hangzik a jelmondat, amelyet mi is követünk. Meg kell tehát határoznunk azt a vendégkört, akiket éttermünkbe várunk. Választékunkat, szolgáltatásaink körét, árainkat hozzájuk kell igazítanunk, nekik szeretnénk igazán megfelelni az általunk nyújtot kiváló minőséggel. Ez a mi piacszegmentációnk.

Mennyiért Jól átgondoltuk árainkat, amelyek ugyan kissé magasabbak versenytársainknál, összhangban állnak azonban az általunk nyújtott minőséggel és színvonallal. Tudjuk, hogy az árak jelentősen befolyásolják, mintegy „szűrik” a vendégkört. Árainkat minden kedves vendégünk megtalálja a bejárati ajtó mellé kifüggesztett étlapon, így igazán nem ér senkit meglepetés. Ez a mi árpolitikánk.

Akik közvetítenek Biztosnak kell lennünk a folyamatos keresletben, ezért a hétköznapi ebédekre csoportokat szervezünk. Már több utazási irodával megkötöttük a szerződést, de a szállodák portásai is segítenek, rendszeresen küldik hozzánk vendégeiket. Ezek a mi értékesítési csatornáink.

Amivel vonzóbbá tesszük Éttermünkben már évek óta különleges ajánlatokkal kedveskedünk a gyerekeknek. Amíg szüleikkel az ebédre várakoznak, papírt és színes ceruzát kapnak. Rajzaikat palacsintával, üdítővel jutalmazzuk. Minden vasárnap egységáron kínáljuk a családok számára ínycsiklandó büféasztalunkról az ebédet. Mindenki annyit ehet, amennyit csak akar. Ez csak töredéke értékesítés-ösztönzésünknek, hiszen annak fontos része üzletünk kialakítása is. Elkészült a légkondicionálás, az asztalokat és székeket az intim hangulat érdekében boxosan rendeztük el. A falakra textiltapéta került, a rejtett világítás melegséget sugall. Van italkocsink, a salátákat salátakocsiról kínáljuk.

Reklám „A jó bornak is kell cégér” - szól a régi mondás, amely ránk természetesen szintén vonatkozik. Megjelentünk már több katalógusban, van honlapunk az interneten, sőt néhány útikönyvben is ajánlanak bennünket. Legfontosabb reklámeszközünknek azonban többnyelvű étlapunkat tekinthetjük. Olyan, mint egy újság, ezért a vendég magával is viheti. Reméljük, szól néhány jó szót rólunk, és megmutatja barátainak, munkatársainak. Ez a mi reklámunk.

. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Gondolom mára ennyi elég, remélem sikerült mindenkinek valami kevés újat mondanom.