Papíralapú számlabizonylatok feldolgozása és tárolása – adatszolgáltatási paradoxon Vékony János kiemelt ügyfélkapcsolati vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Madárszámlálás Karcza Zsolt – MME Budai-Kiss Tamás - Iqsys.
Advertisements

Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Közérthetően az elektronikus számlázásról dr. Pócza András Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Infokommunikációs Államtitkárság.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Hiteles elektronikus dokumentumok tárolása/archiválása – avagy a papír alapú bér-irattárolás elektronikus megfelelője. Vincze Zoltán Presales Montana Zrt.
Kaposvár megyei jogú város önkormányzata gazdálkodási rendszerének évi ellenőrzése Warvasovszky Tihamér – alelnök Dr. Sepsey Tamás -főigazgató-helyettes.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A papír nélküli, digitális világ már hamarosan elérhető Zsámboki Gábor kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A banki kapcsolatok ÚJ dimenziója. Mi a Zöld bankszámla? A Zöld Bankszámla egy teljesen zárt, felhő alapú informatikai és dokumentum kezelő rendszer,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Montana szerepe a nyílt és minősített elektronikus iratkezelésben MonDoc System avagy a rendszerető rendszerező Konkoly Péter Fejlesztési igazgató.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
1 RÁTAI BALÁZS A konverziós rendelet értelmezése Budapest, május 9.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági informatika - bevezető
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
KÖFOP – HIVATALOS KÜLDEMÉNYKÖVETŐ
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban

Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Előadó: Dr. Csányi István,
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Elektronikus számlázás
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Merre tovább a középiskola után?
Hiteles Elektronikus Archívum
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Adatszolgáltatás a számlákról
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A MATARKA és az EPA közötti együttműködés
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Szállodai alaptevékenységek bizonylatai
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Papíralapú számlabizonylatok feldolgozása és tárolása – adatszolgáltatási paradoxon Vékony János kiemelt ügyfélkapcsolati vezető

Bizonylatkezelési attitűd magyar viszonyok között Törvényi háttér (Vonatkozó lényeges szabályozók) évi LXXVI törvény (ÁFA törvény) évi C törvény (Számviteli törvény) évi XXXV. Törvény (Elektronikus aláírásról) 20/2004 PM rendelet (elektronikus számláról) 13/2005 IHM rendelet (papíralapú dokumentumok elektronikus úton történő másolat készítéséről) Gyakorlat (Alkalmazott eljárás a mindennapokban) évi LXXVI törvényAlkalmazásra kerül évi C törvényAlkalmazásra kerül évi XXXV. TörvényRészben kerül alkalmazásra 20/2004 PM rendeletElenyésző, eseti alkalmazás 13/2005 IHM rendelet Nem alkalmazzák

Lehetőség (szabályozott, engedélyezett, rendelkezésre áll) évi LXXVI törvény (ÁFA törvény) 13. §(1) bek pontok (számla, egyszerűsített számláról) Papír alapú / elektronikus úton kibocsátott számlabizonylatnak és adattartalmának meghatározása évi C törvény (Számviteli törvény)167. § 5., 169.§ 5-6. pontok (bizonylatok megőrzéséről) Papír alapú számlabizonylat megőrzésének szabályozása évi XXXV. Törvény (Elektronikus aláírásról) Hitelesítési szolgáltatók által biztosított szolgáltatásokról (elektronikus aláírás, időbélyeg) 20/2004 PM rendelet (elektronikus számláról) 1.-2.§ (Elektronikus számlabizonylat előállítása adóigazgatási azonosításra) Kibocsátó – befogadó interakciójától függő elektronikus adatcseréről (EDI) 13/2005 IHM rendelet 4.§ (papíralapú dokumentumok elektronikus úton történő másolatának készítéséről) Hiteles másolatkészítésről Paradoxon: rendezett törvényi háttér, felkészült szolgáltatók, költséghatékony megoldások, ellenérdekelt alkalmazók Bizonylatkezelési attitűd magyar viszonyok között

Paradoxon kialakulásának okai Kialakulás okai Alkalmazók részéről a törvényes lehetőségek ismeretének hiánya Eltérő szándékok a törvényhozók, felügyeleti szervek és alkalmazók bizonylatkezelési „rugalmasságában” Hiteles archiválásban, bizonylatkezelésben (megőrzés módja, bizonyító erejű adatszolgáltatás) a törvényhozók és alkalmazók összhangjának hiánya Bizonyos területekre koncentrált alkalmazásbeli ellenérdekeltség Belső viszonyok ismeretében a fizikai irattárolásról a hiteles elektronikus archiválásra történő áttérés szakmai kivitelezhetőségének még el nem végzett tanulmányozása El nem végzett költséghatékonysági számítások (szakértők bevonásával) Meglévő bizonylat előállítási gyakorlat módosítására, átalakítására vonatkozó határozatlanság Pillanatnyi érdektelenség Jelenlegi helyzet Rendezett törvényi háttérrel, felkészült szolgáltatók költséghatékony megoldásai mellett, ellenérdekelt alkalmazók alkotják a „bizonytalan” piacot

Paradoxon a költségelemzés tükrében Hagyományos, papíralapú bizonylatkezelés Papíralapú bizonylat előállítása (tömb, nyomtatás, munkaerő, technológia, anyag költség) Szállító – megrendelő közötti bizonylatmozgatás (postai kézbesítés) Papíralapú bizonylat rögzítése belső pénzügyi folyamatokba (hagyományos, IT- vel támogatott módon, iktatás, ügyintézés, digitalizálás, operatív irattári tárolás APEH ellenőrzési szakaszok közötti időben, stb.) Iratkezelés (megőrzés, nyilvántartás, adatszolgáltatás, selejtezés, megsemmisítés) Összesített tervezhető költségek: 85 – 320 Forint / bizonylat (a bizonylat teljes életciklusa - keletkezés + 8 év alatt)

Paradoxon a költségelemzés tükrében Hiteles, elektronikus bizonylatkezelés Vállalatirányítás, ügyvitel-szervezési, irodaautomatizálási IT megoldás (adatgenerálás) Elektronikus, vagy papíralapú bizonylat előállítása Papíralapú bizonylat hiteles archiválása (digitalizálás, elektronikus archiválás, visszakereshetőség biztosítása, elektronikus aláírás, időbélyeg alkalmazás) Hiteles elektronikus archívum tárolása, adatszolgáltatás (bizonylat keletkeztetőnél, befogadónál, archiválási szolgáltatónál) Papíralapú bizonylatok megsemmisítése Összesített tervezhető költségek: 25 – 45 Forint / bizonylat (a bizonylat teljes életciklusa alatt)

Állami Nyomda szerepe a paradoxon feloldásában Archiválási szolgáltató szerepkörének felvállalása a szolgáltatások komplex, illetve modulrendszerű biztosításával Papíralapú, illetve elektronikus bizonylat-előállítás, és kezelés egyidejű biztosítása, egymástól jól különválaszthatóan, de egymásra épülten Partnereivel együttműködésben, a bizonylatkezeléshez köthető szolgáltatások tekintetében, az elvárt és szükséges szintű megoldás biztosítása Esetleges közreműködés felvállalásával, koordinációs tevékenység a törvényhozók és alkalmazók közötti paradoxon feloldásában

Állami Nyomda szolgáltatásai a paradoxon kezelésében Szaktanácsadás Papíralapú bizonylatok előállítása, fizikai kezelése Papíralapú bizonylatok elektronikus, szkennelésen alapuló, hiteles feldolgozása Szolgáltatásintegráció a partnereivel való szoros együttműködésben

Szaktanácsadás Dokumentumkezelés, bizonylatkezelés átvilágítása Összegzés, alternatív megoldási javaslatok felállítása Megvalósíthatósági tanulmány elkészítése Megrendelő – Állami Nyomda közötti harmonikus és biztonságos együttműködés feltételeinek megteremtése mindkét félnél Költséghatékony változtatás, új metodika bevezetésének menedzselése Referencia: ELLA Bank, AVIVA Életbiztosító

Papíralapú bizonylatok előállítása, fizikai kezelése Bizonylati nyomtatványok gyártása, értékesítése Nagymennyiségű bizonylatok (számlalevelek) gyártása, ügyfél-kapcsolattartási tevékenységhez rendelten (adatfogadás, megszemélyesítés, borítékolás, postai kézbesítésre átadás) Napi 1 Millió megszemélyesítési, 500 ezer db borítékolási kapacitással Referencia: Cetelem Bank, OTP Garancia Biztosító, AEGON Magyarország Biztosító Komplex fizikai iratkezelés (dokumentum átvétel - nyilvántartás, iratrendezés, bértárolás, strukturált adatszolgáltatás, selejtezés, megsemmisítés) Több iratkilométer tárolókapacitás, biztonságos adatkommunikáció, szaktudás Referencia: ELLA Bank, SOLE-MIZÓ, Groupama Biztosító

Papíralapú bizonylatok hiteles feldolgozása Bizonylatok nagytömegű utólagos, napi folyamatos, helyi, központi szkennelésen alapuló digitalizálása, elektronikus archiválása, visszakereshetővé tétele (képi állomány és adatbázis létrehozása) Referencia: MOL Rt., AEGON Magyarország Biztosító, Magyar Postabiztosító Papíralapú bizonylatok hiteles archiválása a 13/2005 IHM rendeletben előírtaknak megfelelően (elektronikus 1.sz. pld. és/vagy elektronikus hiteles másolat előállítása ) Nagymennyiségű hiteles elektronikus bizonylatok archiválása Hiteles elektronikus archívum tárolása, kezelése hitelesítési szolgáltatóval együttműködésben Hiteles elektronikus archívumból elektronikus adatszolgáltatás (off-line, on-line biztonságos kommunikációs csatornákon keresztül) évi LXXXIV tv., évi C. tv., előírásainak betartásával szerződéses szolgáltatóként elektronikus számla kiállítása, készítése

Szolgáltatásintegráció a partnerekkel együttműködésben Hitelesítési szolgáltatóval együttműködésben Nagymennyiségű hiteles elektronikus bizonylatok archiválása elektronikus aláírás, időbélyeg biztosításával Hiteles elektronikus archívum tárolása, kezelése Informatikai szolgáltatókkal együttműködésben Kiegészítő informatikai megoldások, szoftverek biztosítása Megrendelők igényeihez alkalmazkodó elektronikus archiválási eljárás kialakítása Dokumentum menedzsment rendszerek bevezetése Technikai eszközök és berendezések biztosításában Részvétel bizonylat-előállításhoz, feldolgozáshoz, kezeléshez kapcsolódó legcélszerűbb eszközök beszerzésében és üzemeltetés menedzselésében

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Vékony János kiemelt ügyfélkapcsolati vezető