Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. 4. osztály megyei Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád ElőzőKövetkező Jelmagyarázat Tartalom jegyzék 1. dia Oktatófilm Utolsó dia Indításhoz.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. 4. osztály megyei Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád ElőzőKövetkező Jelmagyarázat Tartalom jegyzék 1. dia Oktatófilm Utolsó dia Indításhoz."— Előadás másolata:

1 osztály megyei Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád ElőzőKövetkező Jelmagyarázat Tartalom jegyzék 1. dia Oktatófilm Utolsó dia Indításhoz kattints ide! ZRINYI ILONA matematikaverseny

2 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Tartalomjegyzék Feladatok

3 Zrínyi_2008_megy_4o_01 Mit látunk ? Az egyik szám Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Célszerű a kincstől indulni a kijárat felé. Hurrá!! Meg van a kincs.

4 Zrínyi_2008_megy_4o_02 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Százasokra való kerekítésnél a tízes helyi értéken lévő számot kell megnézni. Ez ~ 2000

5 Zrínyi_2008_megy_4o_03 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám nagyobb százas szomszédja a A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Kisebb ezres szomszédja a – 3000 = 800.

6 Zrínyi_2008_megy_4o_04 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. Válasszuk egységnek: A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Számítsuk ki a területeket! 4 és fél és fél

7 Zrínyi_2008_megy_4o_05 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A legnagyobb háromjegyű: 999. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! A legnagyobb kétjegyű: =

8 Zrínyi_2008_megy_4o_06. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. CCVIII = 208 A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! CCIX = 209 CCIII = 203 CCV = 205 CCCII = 302

9 Zrínyi_2008_megy_4o_07. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. = 60 A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! = 189 = 43 Végezzük el a kijelölt műveleteket! A legnagyobbal kell kezdeni.

10 Zrínyi_2008_megy_3o_07. Kezdjük a legkevésbé kidolgozottal! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Zrínyi_2008_megy_4o_08.

11 Zrínyi_2008_megy_4o_09 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám – 1990 = 18 A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! 18 = 18 Igaz 2008 > 1990 Igaz < = 2008 Hamis 2008 = = 2008 Igaz

12 Zrínyi_2008_megy_4o_10. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! – 10 = 14 < 14

13 Zrínyi_2008_megy_5o_11. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám db négyszer annyi, azaz 32 Ft A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! 20 db húszszor annyi, azaz 640 Ft.

14 Zrínyi_2008_megy_4o_12. + Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám m mm + 30 dm + 2 m cm = 10 m A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Váltsuk át a mennyiségeket méterbe! 5 m 4 m 3 m 2 m 1 m m > 10 m 5 m

15 Zrínyi_2008_megy_3o_16. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám Ft-nak a fele 1004 Ft. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Legalább 1004 Ft, azt jelenti, hogy ennyit vagy ennél többet költött. A pénztárcájában 1004 Ft, vagy annál kevesebb pénz maradhatott. Zrínyi_2008_megy_4o_13

16 Zrínyi_2008_megy_3o_17. 1 tricikli nem lehet, mert ekkor a rendőrök biciklijeinek 7 kereke kell, hogy legyen. Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! 2 tricikli lehet, mert akkor a rendőrökre 4 kerék marad, ami két biciklit jelent. 3 tricikli szintén nem lehet, mert ezek kerekeinek száma 9. Egykerekűn nehéz lenn tolvajokat üldözni. Zrínyi_2008_megy_4o_14.

17 Zrínyi_2008_megy_4o_15. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Egy ilyen vonal 1 cm. 15 db vonal 15 cm.

18 Zrínyi_2008_megy_4o_16. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A kész kötelünk 180 cm hosszú. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Ez az egészből, a háromharmadból csak kétharmad. 180 cm ? cm Kétharmad rész 180 cm, egyharmad rész 90 cm. 90 cm Háromharmad:

19 Zrínyi_2008_megy_4o_17. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A feladat könnyebb változatát megtalálod a évi 3 osztály megyei feladatsorában a 23. feladatban. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Aknakereső A feladat „őse” egy windosos játék, az aknakereső.

20 Zrínyi_2008_megy_3o_19. 2.a. Mi, ne csodálkozzunk, inkább gondolkozzunk! A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Ez azt jelenti a fehérszínűekből van 10. Vörösből, feketéből 9 – 9. Tehát összesen 28 tehén van. Zrínyi_2008_megy_4o_18.

21 Zrínyi_2008_megy_4o_19. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Mennyünk vissza az időben 3 évvel! Ekkor életkoruk összege 6 évvel (3+3) kevesebb. Együtt 15 évesek. Jelölje ennek a téglalapnak a hossza a fiatalabb életkorát. Az idősebb kétszer annyi év köztük a különbség. Tehát az idősebb 5 éves volt a fiatalabb születésekor.

22 Zrínyi_2008_megy_4o_20. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám darab szemüveg van. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Ennek a harmada: 4. 5 darab szemüveget kell még beszíneznie Zsuzsinak.

23 Zrínyi_2008_megy_4o_21. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám mindegyiknek a többszöröse. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Így felülre kerül. 20 Az 1-nek mindegyik többszöröse. Így ide kerül. 1 Ezen a szinten kell megjelenni a 10-nek. A 2, 4 és 5 közül két számnak a többszöröse (2, 5), ezért ide kerül. 10 A 4-nek nem többszöröse. Ezért a 4 ide kerül

24 Zrínyi_2008_megy_3o_25. „A narancsfa alatt (van).” Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Kapitányunk nagyon mérges, így nem lehet gondolkodni. Keressünk egymásnak ellentmondó állításokat! „Nem a narancsfa alatt (van).” Folytatáshoz kattints a tovább gombra! Segítsünk neki! Ilyen esetben az egyik állítás igaz, a másik pedig hamis. Tegyük fel: „A narancsfa alatt (van).” Igaz. Ebben az esetben: „A pálmafa alatt (van)”. Hamis „A citromfa alatt (van)”. Hamis „A nem a banánfa alatt (van)”. Igaz, hiszen a narancsfa alatt van. „A narancsfa alatt (van)” Hamisnak kell lennie. Csak egy állításunk lehet igaz. Zrínyi_2008_megy_4o_22.

25 Zrínyi_2008_megy_3o_25. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Tehát a „Nem a narancsfa alatt (van)” Igaznak kell lennie. Már csak az a kérdés: hol van a kincs? Nem lehet a pálmafa alatt sem,a narancsfa alatt sem, a citromfa alatt sem. Már csak a banánfa maradt.Ott is van. „Nem a banánfa alatt (van)”. Hamis Két igaz állítás nem lehet. Hiszen, ha ott van, akkor ismét két állításunk igaz, ami nem lehet. Zrínyi_2008_megy_4o_22.

26 Zrínyi_2008_megy_4o_23. Júújjj!! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. Ha minden nap elégedett lett volna a munkájával, akkor 200 tallér üti Jankó markát. A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! Elégedetlen napon nem kapja meg a 10 tallért és még az ebédért is levon 5 tallért. Tehát egy elégedetlen nap 15 tallér csökkenéssel jár. 200 – 65 = tallér hány elégedetlen nap alatt jön össze? 135:15 = 99 elégedetlen nap, = 11 elégedett nap. De, nem így történt. Foglalkozzunk inkább Jankóval!

27 Zrínyi_2008_megy_4o_24. Most ne bulizzunk, gondolkozzunk! … 2.a. Garfield!! A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide! 6 pohár van és 5 perem.10 pohár esetén 9 perem. 30 pohár esetén 29 perem. Szemléltessük a 10 poharat egymásba téve! … 9 db Szemléltessük a 30 poharat egymásba téve.! 29 db 27 cm 67 cm ? Ez 20 perem. 40 cm 20 perem 40 cm, akkor 1perem 2 cm. 9 perem 18 cm. 18 cm 9 cm Tanulmányozzuk az ábrát! Nincs buli!

28 Zrínyi_2008_megy_4o_25. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! Mit látunk ? Az egyik szám a. akkor a másik 2 rész. 30 Mennyit érnek az egyes részek? 10 A másik szám 20. A feladatot oldd meg valóságos hajtogatásokkal! A megoldások. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád Indításhoz kattints ide!


Letölteni ppt "2008. 4. osztály megyei Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád ElőzőKövetkező Jelmagyarázat Tartalom jegyzék 1. dia Oktatófilm Utolsó dia Indításhoz."

Hasonló előadás


Google Hirdetések