Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22."— Előadás másolata:

1 XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok szeptember 22.

2 Digitális kihívások Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok, szeptember 22.

3 Mai témák 1.A digitalizáció hatása a biztosításközvetítésre 2.Innovációban az élen 3.Változások az alkuszi kiszolgálásban

4 4 Nehéz megjósolni a jövőt, de nem nehéz felkészülni rá Allianz 1 Mivel foglalkozik ma a legtöbb biztosító? És vannak magasabb röptű kihívások is, melyek a szektor hosszú távú jövőjét befolyásolják demográfiai változás feltörekvő piacok erősödése változó vásárlói viselkedés nehéz új üzletet szerezni alacsony befektetési / kamatkörnyezet

5 5 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek? Allianz Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet

6 6 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek? Allianz Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet

7 7 Változó társadalmunk a folyamatban lévő és új szociális, társadalmi trendek megrengetik a hagyományos üzleti modelleket a biztosítási szektorban is és a vásárlók alkuereje hatalmasat fog nőni Új vásárlói elvárások: - Egyszerűség - Transzparencia - gyorsaság Információ itt és most okostelefon, tablet Új vásárlói szokások: - közvetlenül a gyártótól vesz - felborul a közvetítők hagyományos szerepe

8 8 Változó társadalmunk Allianz Forrás: PwC Insurance 2020: The digital prize – Taking customer connection to a new level

9 9 75%-a B2B vevőknek úgy érzi, hogy a közösségi médiumok befolyásolják a jövőbeni vásárlásait 70%-a B2B beszerzési folyamatoknak már digitálisan történik 55% úgy gondolja, hogy az értékesítési szervezetük sokkal hatékonyabb lenne, ha erősebb volna a közösségi jelenlétük. A közösségi média a B2B üzletben már bizonyított Forrás: Sirius Decision & TSMA 2014 Group Broker Distribution Team © Copyright Allianz

10 10 A legjobb B2B közösségi hálók… B2B VÁLLALAT VAGYOK, és SZEREZTEM ÜGYFELET EZEKEN A CSATORNÁKON Forrás: Hubspot Study 2014

11 11 A közösségi média előnyei Új csatorna az ügyfélkapcsolatokban Meg tudjuk magunkat különböztetni, versenyelőny Gyors válaszreakció a változásokra Kapcsolatok kiépítése a felhasználókkal Eltűnnek a földrajzi határok Nő a bizalom az interakciókkal kapcsolatban Előnyök Forrás: Capgemini, “Trends in Insurance Channels”, The way we see it, pp. 9

12 12 A közösségek vásárlóereje sharing economy reneszánsza

13 13 Innováció a biztosítóknál Allianz Az IBM Institute for Business Value intézete készített egy tanulmányt arról, hogy a globális ipari vállalatok vezetői hogyan látják a biztosítási piac jövőjét. A tanulmány szerint ezen vezetők úgy gondolják, hogy a biztosítási piac eléggé le van maradva az innovációk területén. A tanulmány szerint a biztosítók innovációnak tekintik termékeik és folyamataik optimalizálását is, holott szerintük az innováció ereje nem egyszerűen abból ered, hogy egy speciális technológiát alkalmazunk bizonyos problémák megoldására, sokkal inkább abból, ha hajlandóak vagyunk valami mást kipróbálni, mint a többiek.

14 14 A közösségek vásárlóereje. Hol a biztosítás??? Allianz 1.az emberek egyre inkább a közösségi hálón élnek, egyre több személyes információt osztanak meg. 2.hálózatokat építenek megbízható barátokból, családtagokból és ismerősökből. 3.ezek az új online közösségek vásárlóerőt képviselnek majd a biztosítási piacon is, új értékesítési csatornák jönnek létre, információ vezérelt online közvetítőkkel Minden iparág kihasználja a közösségekben rejlő lehetőségeket Miért kivétel ez alól a biztosítás? Hiszen ez az egyik legalapvetőbb formája annak, hogy társadalmi csoportok megosszák egymással a kockázataikat. A biztosítás végül is nem egy szociális háló, ami kockázatokat oszt meg? Minden iparág kihasználja a közösségekben rejlő lehetőségeket Miért kivétel ez alól a biztosítás? Hiszen ez az egyik legalapvetőbb formája annak, hogy társadalmi csoportok megosszák egymással a kockázataikat. A biztosítás végül is nem egy szociális háló, ami kockázatokat oszt meg?

15 15 Már a spájzban vannak!!! Allianz

16 16 Már a spájzban vannak!!! Allianz Már itt vannak az úttörők, akik az első szereplői annak a piacnak, amit egy napon közösségi vagy person to person biztosításnak hívunk. Az ötlet pofonegyszerű, lemásolni azt, amit a biztosítók idegenekkel művelnek a barátainkkal.

17 17 Allianz Forrás: Core Innovation Capital: The Future of Insurance Slicing Up the Gecko How tech start-ups can disrupt a $5 trillion industry

18 18 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek? Allianz Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet

19 19 BIG DATA YouTube Google+  Enhance agent SEO, segment customer circles & do hangouts  “+1”, share and comment content of members  Increase digital audio conversations = Grow loyalty  Distinguish between public and targeted posts OKOSTELEFON ÉS TABLET INTERNET of THINGS LinkedIn  Profit from news and live events business professional care about  Connect with customers & prospects and engage in business talk  Grow business network = Get personal more insight & introductions  Join and contribute in groups, regularly share high-quality content NANOTECHNOLÓGIÁS szenzorok BIOTECHNOLÓGIA TELEMATIKA REAL TIME, NEM STRUKTÚRÁLT ADAT Technológia ±300m users ±1bn users ±300m users

20 20 Telematika Allianz “If you could come up with anything involved in driving that cut accidents by 30 per cent, 40 per cent, 50 per cent, that would be wonderful. But we would not be holding a party at our insurance company.” Warren Buffett

21 21 Hot topic Allianz

22 22 Allianz a fejlődésért Allianz

23 Innovációban az élen 2

24 DIGITAL agro Innovatív megoldások a mezőgazdasági biztosításokban

25 Genetika+ Kiegészítő egészségbiztosítási fedezet

26 26 Géndiagnosztika az Allianznál – újdonság a piacon  A modern technológia segítségével ma már lehetőség van arra, hogy „olvassunk” a genetikai információkat tartalmazó DNS szerkezetéből. Egy személyre szabott DNS teszttel megtudhatjuk, hogy a saját génjeink alapján milyen ételek, italok vagy vitaminok fogyasztásával tehetünk a legtöbbet egészségünk megőrzése érdekében, vagy melyik sportág felel meg legjobban szervezetünk felépítésének, és milyen kockázatoknak vagyunk leginkább kitéve.  Ez a technológia ma már Magyarországon is elérhető kizárólag az Allianznál, az Életprogramok termékhez köthető legújabb kiegészítő biztosításként Genetika+ néven.

27 Üzletmenet folytonosság

28 28 BCP – Üzletmenet folytonossági terv a zavarmentes működésért BCP – megoldás katasztrófa esetén Az informatikai rendszerek teljes vagy részleges kiesése komoly anyagi veszteséget okozhat. A BCP, vagyis az Üzletmenet folytonossági terv szolgáltatás megoldást kínál, hogy egy esetlegesen bekövetkező katasztrófa se okozzon problémát a vállalat működésében!

29 29 Változások az alkuszi kiszolgálásban

30 30

31 31 új szereplők az alkuszi kiszolgálásban ÉRTÉKESÍTÉSI OSZTÁLY Tanácsadó Ipari referensFlotta referens ADMIN szakmai asszisztens Változások az alkuszi kiszolgálásban

32 32 Biztosítási alkuszok kérdőíves kutatása GFK Az Allianz megbízásából elégedettségi és igényfelmérést végeztek vállalati és kompozit alkuszok körében, hogy az elégedettségük mértékét, és a fejlesztés lehetőségeit feltárjuk. A 30 perces online kérdőívet több mint 300-an töltötté ki 2015 szeptemberében.

33 33 Eddigi munkafolyamat Változások az alkuszi kiszolgálásban Ajánlatkérések Alkuszok Ajánlatok elkészítése Információ begyűjtése Előkészítés kockázatvállalásra MID OFFICE Visszakérdezés Vállalás UW Ajánlat kiadása pontosítások MID OFFICE

34 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések