Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest 2011. november 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest 2011. november 4."— Előadás másolata:

1 A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.

2 Intézményi jellemzők A iskola  Központi fekvés  650 tanuló (30% körzeti); HH/HHH arány: 22%  Zenei tagozat, testnevelés emelt szintű és normál osztályok B iskola  A kerület pereme; lakótelepi környezet; a Honvédelmi Minisztérium építette (1983)  multikulturális környezet, migráns hátterű gyermekek  254 tanuló (50% körzeti)  HH/HHH arány: 28% (saját nyilvántartás)

3 Intézményi problémák és erősségek A iskola Problémák Iskola-összevonás (2004)  Új vezetés  Átalakítások  Nem egységes tantestület és pedagógiai kultúra Erősségek:  A normál osztályoknak is plusz  A tagozatok vonzóak a szülők számára  A pedagógusok egy része kísérletező, nyitott B iskola Problémák  1993-tól folyamatosan változó tanulói összetétel  Csökkenő tanulói létszám Erősségek:  Vezetés folyamatossága  Családias, nyitott kapcsolatok  Egységes tantestület  A pedagógusok között jó együttműködések  A gyermek teljes személyiségének fejlesztése a cél

4 Jogszabályi változások megvalósulása A iskolaB iskola Beiskolázási körzet változása nem SNI integrációnemigen HHH integrációnem évismétlésigen Szöveges értékelésigen 5-6. évfolyam nem szakrendszerű átszervezése igen

5 5-6. évfolyam nem szakrendszerű átszervezésének indulása (2008/09) A iskola  Negatív fogadtatás a pedagógusok részéről  Döntés: a felső tagozatos tanárokat érinti Előkészítés:  Önkormányzati szervezésű továbbképzések: 4X30 óra kompetencia-alapú vagy 120 óra NSZK  Résztvevők: minden érintett szaktárgyat tanító tanár  A tanfolyam hatása : ellentmondásos, de a megvalósításhoz nem ad segítséget B iskola  Pozitív fogadtatás  Döntés: a felső tagozatos tanárokat érinti Előkészítés:  Önkormányzati szervezésű 120 órás NSZK továbbképzés  Résztvevők: 2 fő  Előny: több felsős tanárnak volt tanítói végzettsége

6 Megvalósítás A iskola  Nehéz kezdet, bizonytalanság  Matematika, magyar, történelem, természetismeret, technika, rajz, testnevelés (tagozatonként változó)  Tantárgyanként változó arányban (15-50%)  A pedagógus döntése: teljes órák vagy bizonyos feladatok  Segítség forrása: tanítók, kerületi szaktárgyi felelősök, internet, ismerősök B iskola Külön munkacsoport tapasztalatgyűjtésre és alakításra  Matematika, magyar, történelem, természetismeret, angol + városismeret, erdei iskola  Éves óraszám 25%-a  teljes órák felhasználása  Szöveges értékelés  differenciálás

7 Tapasztalatok A iskola Negatív:  Kezdeti feszültség a tanítók és tanárok között; Központi irányítás részéről tapasztalat, könyvek, koncepció hiánya;  Tananyag vs. játékidő;  Projektnap és órarend- szervezés problémája;  Nem minden gyermeknek van rá igénye;  A kerületi tantárgyi mérés csak elméleti ismereteket kér számon. Pozitív:  Tantárgyak összehangolása;  Tanítók és tanárok együttműködése. B iskola Negatív: Központi irányítás részéről tapasztalat, könyvek, koncepció hiánya; Tananyag vs. játékidő; Pozitív:  Oldja a diákok szorongását;  Kissé javítja a lemaradók teljesítményét;  A gyermekek egymást segítik;  A differenciálást hagyományos órákon is alkalmazzák;  Tanítók és tanárok együttműködése.

8 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest 2011. november 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések