Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. www.bercsenyi-szombathely.hu tel./fax: 94/312-495.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. www.bercsenyi-szombathely.hu tel./fax: 94/312-495."— Előadás másolata:

1 Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. tel./fax: 94/

2 „A sérült embereknek joguk van a teljes és méltó élethez, olyan körülmények között, amelyek biztosítják méltóságukat, erősítik önbizalmukat, és megkönnyítik aktív részvételüket a közösségben.”

3 Így kezdődött… Akadálymentesítés: december „Információs technológia az általános iskolában” „A XXI. század iskolája” programcsomag

4 A program alapozása Alapító okirat (módosítása, kiegészítése)
Pedagógiai Program kibővítése Továbbképzések, önképzések Tanulók, szülők felkészítése

5 Fejlesztés pályázatokból, támogatásokból
millió Ft (~ €) Ft Ft Ft   Ft Ft Ft Ft Ft Ft Összesen: Ft Az iskolai Mozdulj Alapítványának számlájára érkezett támogatások, pályázatok összege: Ft Beszerzésre kerültek: készség- és mozgásfejlesztő eszközök, játékok, speciális bútorok, számítógépek, olvasógép, laptopok.

6 Tárgyi feltételek Akadálymentesítés
Kialakításra és berendezésre került 1 (majd még 3) fejlesztő és 1(+1) mozgásfejlesztő terem

7 Személyi feltételek alakulása I.
Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola pedagógusai A Bercsényi Miklós Általános Iskola nevelői 2 tanító fejlesztő pedagógus - 3 tanító fejlesztő pedagógus - egy felsős pedagógus fejlesztő szakra jár - 10 nevelő 65 órás gyógypedagógiai továbbképzésen vesz részt - egy gyógypedagógiai asszisztens - egy gyógytestnevelő - egy logopédus - egy szomatopedagógus - három tanító fejlesztő pedagógus - négy fejlesztő pedagógus - négy gyógypedagógiai asszisztens egy szociálpedagógus egy gyógytestnevelő - egy nevelő mentálhigiéné szakon tanul - egy gyógypedagógia szakon tanul - két szomatopedagógus - egy konduktor - egy pszichológus - egy látásfejlesztő szakember (tiflopedagógus) egy zeneterapeuta

8 Személyi feltételek alakulása II.
Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola pedagógusai Bercsényi Miklós Általános Iskola nevelői - öt fejlesztő pedagógus - öt gyógypedagógiai asszisztens - egy szociálpedagógus - egy gyógytestnevelő - egy nevelő mentálhigiéné szakon tanul - egy gyógypedagógia szakon tanul - négy szomatopedagógus - egy konduktor - egy látásfejlesztő szakember (tiflopedagógus) - egy logopédus - egy pszichoterapeuta - egy zeneterapeuta öt gyógypedagógiai asszisztens egy mentálhigiénés szakember egy gyógypedagógus - öt szomatopedagógus - két konduktor - egy látás- és egy hallásfejlesztő szakember - három logopédus - hat fejlesztő pedagógus - nyolc gyógypedagógiai asszisztens - egy mentálhigiénés szakember egy pszichopedagógus egy szomatopedagógus - három konduktor egy látás- és egy hallásfejlesztő szakember három logopédus egy zeneterapeuta három gyógytornász egy fizikoterapeuta egy gyógyúszás-oktató

9 Tanulók és az órák száma
Mozgás - és érzékszervi sérült tanulók Sajátos nevelési igényű (SNI) és tanulási nehézséggel (TN) küzdő tanulók óraszám 1+ 1 vendégtanuló    14 3+1 vendégtanuló 4+1 vendégtanuló 17 10+1 vendégtanuló + 1 érzékszervi fogyatékkal élő 34 13+1 vendégtanuló 41 óra 39 óra utazó pedagógusi 30 SNI + 48 TN 74 óra +3 érzékszervi fogyatékkal élő tanuló 59 óra 52 óra utazó pedagógusi 29 SNI + 51 TN 106 óra 2010- 2011 18 testi + 3 érzékszervi fogyatékkal élő 76 óra  72 óra utazó pedagógusi 31 SNI + 56 TN  98 óra 

10 Személyiségre orientált inkluzív, befogadó iskolai oktatás
Sajátos nevelési igényű (SNI) általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-8. évfolyam) tanulási nehézség, tanulási zavarral bíró, ép értelmű mozgáskorlátozott, beszédfogyatékos, illetve a nyelvi fejlődési zavar következtében sajátos nevelési igényű ép értelmű érzékszervi fogyatékos – látás- és hallássérült tanulók

11 Az integráció megjelenési formái
Differenciált tanulás – gyógypedagógiai asszisztens segítségével Kéttanáros modell Egyéni értelmi fejlesztés Gyógytorna, mozgás-, látás-, hallás- és beszédfejlesztés Speciális fejlesztések (zeneterápia, mentálhigiénés, pszichopedagógiai és szociálpedagógiai foglalkozások)

12 Rendezvényeink a pedagógusoknak
Integrált oktatást folytató iskolák regionális találkozója Továbbképzések Intézménylátogatások Nevelési értekezletek Városi szintű szakmai nyílt napok Regionális konferenciák Comenius programok

13 Rendezvényeink a szülőknek
Esélyegyenlőség éve keretében Tájékoztató jellegű előadássorozat a sérült gyermekek szüleinek orvos, pszichológus, védőnő bevonásával Nyílt nap mozgássérült gyerekeknek és szüleiknek „Szülők iskolája” programsorozat Szülősegítő program keretében „A kivételesek vannak többen”- azaz a másság jellemzői, kezelhetősége Percepció – és készségfejlesztő technikák, játékok kicsiknek A tanulási képesség összetevői, fejlesztése Hogyan játsszunk gyermekünkkel? Mentálhigiénés foglalkozás Szülő-gyermek kapcsolat Barátom a gyermekem Mozgásterápia – kineziológia Stresszoldó torna A tanulási nehézséggel küzdő gyermek fejlesztése számítógépes programok segítségével

14 Rendezvényeink a tanulóknak
Ability Park felkeresése Fotókiállítás „Esélyegyenlőség” címmel városi szintű rajz- és fotópályázat, az alkotásokból kiállítás rendezése Alsós tanulóinknak integrált szabadidős sportnap Az országos „Mindenki színháza” program keretében színházlátogatás Diáknap az esélyegyenlőség jegyében Alsó tagozatos városi esélyegyenlőségi délután

15 Kapcsolataink Budapesti Mozgásjavító Általános Iskola, Módszertani Intézmény és Diákotthon Az Aranyhíd Nevelési és Oktatási Integrációs Központ Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola Mozgássérültek Vas megyei Egyesülete Mozgásjavító Országos Szakértői Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ Micimackó Óvoda Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szombathelyi Tagintézménye Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei Szakértői Bizottsága Látásvizsgáló Országos Szakértői Bizottság és Gyengénlátók Általános Iskolája, Budapest Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézet Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanárképző Főiskolai Kar Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Hallássérültek Általános Iskolája (Sopron és Budapest)

16 Prezentációink Látogatás a Mozgásjavító Általános Iskola, Módszertani Intézmény és Diákotthonban Megyei védőnői konferencia Pályaválasztási vásár Városkörnyéki védőnői találkozó Városi védőnői találkozó Integrált oktatást folytató iskolák regionális találkozója Comenius program valamennyi (I-IV) találkozója „Az integráció öt éve” – konferencia Nyugat-magyarországi Egyetem: „Nincs akadály”

17 Eredményeink publikálása
Szakdolgozatok: 6 Publikációk szakmai folyóiratban: 5 Tanulókról készült elemzések, értékelések: 19 Jó gyakorlat: 6

18 Megjelenésünk a médiában
Vas Népe Savaria Fórum Vasi Maraton Szombathelyi7 Fejlesztő Pedagógia Szombathelyi Városi Televízió MTV Regionális Stúdiója Nyugat Rádió – Szombathely Zalai Hírlap

19 Terveink Referencia intézménnyé válás Pihenőszoba kialakítása
Tapasztalatcserék, intézménylátogatások Külföldi kapcsolatok Mérések, összehasonlítások

20 A munkát segítő tárgyi feltételek, eszközök

21 Manuális emelőgép Olvasógép

22 Speciális bútorok: asztalok, székek, kiegészítők

23 Speciális bútorok, tornaeszközök, kiegészítők

24 A fejlesztő szobákban egyszemélyes, vagy kis létszámú csoportokban folyik a munka

25 Beilleszkedés

26 Versenyeken való helytállás:
Szépíró verseny Rajzverseny Futball Darts Úszás Boccia Asztalitenisz

27 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u. 1. www.bercsenyi-szombathely.hu tel./fax: 94/312-495."

Hasonló előadás


Google Hirdetések