Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója."— Előadás másolata:

1 A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója

2 Tanulási stílus és teljesítményigény felmérése 1.AG + 1.BG osztály 1.AG - 22 diák 1.BG - 23 diák

3 Teljesítményigény Sikerkeresők / Kudarckerülők SO: S  képesség, erőfeszítés Mivel magyarázzák a diákok K  erőfeszítés hiánya a sikert és a kudarcot? KK: S  szerencse K  képességek hiánya 1.AG 1.BG

4 Tehetséges diákok azonosítása osztály + gimnázium osztály - 7 diák gimnázium - 5 diák Stanford–Binet intelligenciaskála 4 terület: 1. verbális gondolkodás - szókincs, abszurditások 2. absztrakt/vizuális gondolkodás - mintakirakás, másolás 3. számolás - menyiségek, számsorok, egyenlőség-összeálítás 4. rövid távú emlékezet - mondatemlékezet, számemlékezet

5 Sajátos nevelési igényű diákok részkepességzavar - 8 diák integrált oktatás személyre szabott tanterv Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí SNI diákok osztály COMDI - Pályaorientációs tesztek - online tesztelés Érdeklődési kör, szakmai orientáció, személyiségtípus - jellemző tulajdonságok, tudásszint, képességek

6 Zaklatás felmérése osztály 64 diák 32 lány + 32 fiú Igen - 42% Nem - 58 %

7 Hogyan történt a zaklatás? A zaklató a másikat...

8 Ha bántanak vagy látod, hogy valakit bántanak, kinek mondod el?

9 Az iskolában jól érzem magam.

10 Az iskolában biztonságban érzem magam.

11 Felmérés „Tanár diákszemmel” osztály 52 diák 24 lány + 28 fiú

12 A velémenyed szerint milyen a jó tanár? Jelöld meg a három legfontosabb tulajdonságot.

13 Más... egy kicsit engedékeny szigorú, de humoros tudjon osztályozni

14 Tanít téged olyan tanár, aki rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal?

15 Mennyire fontos számodra, hogy jó kapcsolat legyen a tanár és a diák között?

16 A jó kapcsolat nagyon fontos, mert… Akkor a tanár ismeri a diákot és jól kommunikálnak. Bármikor lehet hozzá fordulni személyes problémával. Hogy tudjam gyakran megbeszélni a tanárral, hogy máskor feleljek, ha nem tudom olyan jól. Akkor tud segíteni tanulásban, ha valami nem megy. Ha jó a kapcsolat, a gyerek jobban tiszteli a tanárt, és fontos a gyerek véleménye is. Ha nincs jó kapcsolat, akkor rossz és frusztrált közérzetben tanulunk és nem tudunk rendesen odafigyelni. A diák automatikusan jobban figyel, többet tanul.

17 Prevenciós program „Életviteli készségek” első osztályos kisdiákok csoportos foglalkozások rajzolás, ismerkedés 4 talalkozás - minden találkozás perc napköziben zajlott készségek tanulása és fejlesztése - együttműködés, kommunikáció, beilleszkedés, konfliktuskezelés énkép fejlesztése

18 „Családi életre való nevelés” 1.AG,1.BG, 2. osztály G 5 talalkozás Önismeret, önértékelés, az egészséges személyiség Kötődés, barátság, szerelem Az igazi férfi/ az igazi nő Házasság, családtervezés, felelősségteljes szülő, családi szerepek Konfliktusok a családban

19 Közösségépítés 3.A osztály, 6. osztály, 1. AG + 1.BG szociális készségek fejlesztése verbális, nonverbális kommunikáció együttműködés konfliktuskezelési készségek empátia

20 Egyéni konzultációk a szülők részére - 31 a diákok részere beilleszkedési, magatartási problémák - konfliktusok és egyéb társas problémák - pályaválasztási kérdések - tanulási nehézségek - koncentráció fejlesztése

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója."

Hasonló előadás


Google Hirdetések