Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen pluszfeladatokkal jár a Mesterpedagógus besorolás? 1.1* Készítette: Szakál Ferenc Pál *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen pluszfeladatokkal jár a Mesterpedagógus besorolás? 1.1* Készítette: Szakál Ferenc Pál *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes."— Előadás másolata:

1 Milyen pluszfeladatokkal jár a Mesterpedagógus besorolás? 1.1* Készítette: Szakál Ferenc Pál *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes tartalmak lehetnek, így azok tartalmáért e változat közzétételétől kezdve nem vállalok szakmai felelősséget!

2 A ppt készítőjéről Részt vett a vonatkozó jogszabályok kidolgozásában. Egyike az első 100 tanfelügyeleti-minősítési szakértőnek. Ennek megfelelően átesett a próbaminősítési eljáráson. Részt vett a tanfelügyeleti-minősítési szakértők képzésében.

3 A válasz a 326/2013 Korm. 4.§ (5), (6) és (6a) bekezdésében van. (Figyelem! A rendelet most módosult, és pl. a 4.§ (6a) is változott!) Mindezekből kiderül, hogy Mesterpedagógus besoroláshoz hozzátartozik a pluszfeladatok ellátása is. A lehetőségek a következők:

4 A 4.§ (5) alapján Szakértői (tanfelügyelet és minősítés) vagy szaktanácsadói tevékenységet lát el. Ezekre jár a munkaidő-kedvezmény, viszont szükséges hozzájuk a továbbképzés is. Továbbképzést az OH indít, hogy mikor, kinek és hol, azt ők tudják megmondani. Jelenleg ezekhez a továbbképzésekhez próbaminősítés is tartozik, ami soron kívüli besorolást tesz lehetővé. Ez valószínűleg nem lesz mindig így, az adott képzésre jelentkezéskor kell pontosan tájékozódni.

5 A 4.§ (6) alapján A kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részében (vagyis nem jár munkaidő- kedvezmény!) heti két órában végzi az alábbiak valamelyikét: Mentorálás (pedagógusjelölt vagy gyakornok mellett) Szakmai, tartalmi-tantervi, pedagógiai- módszertani fejlesztésekben, kutatásokban való részvétel Intézményi dokumentumok szerkesztése Belső képzések szervezése és megtartása Versenyfelkészítés

6 A 4.§ (6a) alapján Intézményvezetés (ig, igh, tagint vez, integys vez...) Vezetői vagy magasabb vezetői beosztással rendelkező vagy ilyen munkakört betöltő pedagógus élhet ezzel a lehetőséggel a megbízás idejéig. Ha lejár a megbízása, és nem lesz újra vezető, az előbbiek közül valamelyiket kell választania. Ez a lehetőség csak 2016-tól él!

7 Az egyes feladatok feltétele, előnye, hátránya

8 Szakértő, szaktanácsadó Feltétele: A megfelelő 60 órás továbbképzés elvégzése, amit az OH hirdet meg, vagy sikerül bekerülni, vagy nem. Előnye: – Legnagyobb előnye, hogy folyamatos a feladat, hosszú távra lehet vele tervezni. – Előnyt jelenthet a munkaidő kedvezmény. (Részletesen lásd a rendeletben!) – A kiküldetésekre esetenként 10e Ft költségtérítés jár, amivel nem kell elszámolni. – A továbbképzést az OH ingyen adja, vagyis a hétévenként kötelező továbbképzés fele is megvan. Ráadásul ha próbaminősítés is van a vizsgán, az soron kívüli besorolást eredményez. Hátránya: – A vezetőség szempontjából általában hátrány a munkaidő- kedvezmény, de néha a pedagógusnak is. – És persze hátrány maga a feladat, bár ez is személyfüggő, nem mindenki érzi annak, és erre van a szakértői nap.

9 Mentor Feltétele: Nyilván az, hogy szükség legyen rá, tehát legyen kit mentorálni (gyakornok vagy pedagógusjelölt). Előnye: – Van ilyen szakvizsga, de nem előírás hozzá, vagyis más szakvizsgával rendelkező mesterpedagógus is végezheti. – Helyben végezhető, és az igazgatónak is hasznos, mert amúgy is kell kijelölnie mentort. (Akkor is, ha nincs mesterpedagógusa!) – Jóval kevesebb feladattal jár mint az előző (látogatások, konzultáció, félévenként jellemzés). – Gyakorló iskolában vezető pedagógusként dolgozóknak jó megoldás lehet. Hátránya: – Nem állandó feladat. A pedagógusjelölt vagy a gyakornok nem marad mindig jelölt vagy gyakornok, és nem biztos, hogy lesz helyette másik, és ha lesz akkor se biztos, hogy megfelelő szakos. – Nincs rá munkaidő-kedvezmény sem, a kötött munkaidő neveléssel- oktatással le nem kötött részét terheli. (Ez az összes ezt követőre igaz.)

10 Szakmai, tartalmi-tantervi, pedagógiai- módszertani fejlesztésekben, kutatásokban való részvétel Feltétele: Igazából megfoghatatlan, hogy ez mit is jelent pontosan, így a feltétele is. Előnye: Ha valaki szereti a zavaros dolgokat, akkor ez neki való. Sok mindenre rá lehet mondani, hogy megfelel ennek. Hátránya: Ugyanaz, mint az előnye. Nézőpont kérdése…

11 Intézményi dokumentumok szerkesztése Feltétele: Legyen mit szerkeszteni, és legyen erre megbízás. Előnye: Helyben végezhető feladat, és valakinek úgyis muszáj ezzel foglalkozni. Hátránya: – Ez aztán főleg nem állandó feladat, bár ez csak szervezés kérdése… – Ráadásul igazából vezetői hatáskör. – Ha valahol több mester is van, akkor még kevesebb ilyen feladat merül fel.

12 Belső képzések szervezése, megtartása Feltétele: Téma, hely, lehetőség és mindenekelőtt érdeklődés szükséges hozzá. Előnye: – Nincs semmilyen tartalmi vagy formai megkötés. – Nem kell hozzá különleges végzettség. – Akár valóban hasznos is lehet a nevelőtestületnek. Hátránya: – Bizonytalan a megszervezése. – Ha hosszú távra tervezünk, minden évben nagy energiát igényelhet a „frissen” tartása, mindig ki kell valami újat találni. – Könnyen lehet, hogy a nevelőtestületnek hamar elege lesz a mesterpedagógusból. – Szintén nem sok embernek adhat feladatot.

13 Versenyfelkészítés Feltétele: A rendelet szerint csak a tanév rendjében meghirdetett vagy a miniszter által meghirdetett versenyekre vonatkozik! Előnye: – Klasszikus pedagógus feladat, ami az iskolának és a tanulóknak egyaránt hasznos. – Annak lehet igazán előnyös, aki már foglalkozik ilyesmivel. Hátránya: – A fent említett feltétel. – Évről-évre biztosítani kell az érdeklődést, vagyis a pedagógusra hárul a feladat fenntartása is. (Bár ez akár előnyként is felfogható…)

14 Intézményvezetés Feltétele: Vezetői vagy magasabb vezetői megbízás vagy ilyen munkakör. Fontos, hogy ez csak 2016-tól él! Előnye: Aki a feltételnek megfelel, annak mindenképpen ez a legegyszerűbb, hiszen gyakorlatilag azt jelenti, hogy a meglevőkön túl nem kell további feladatot vállalnia. (Aki emiatt irigyelné a vezetőket, az próbálja csak ki… ) Hátránya: Csak a megbízás idejére szól, tehát minden eshetőségre felkészülve nem árt más módon is bebiztosítania magát (pl. szakértői vagy szaktanácsadói képzést is elvégezni).

15 Segítség Forgasd a jogszabályt, és használd a vagy az címet, hitelesebb forrás, mint a közösségi oldalak! Ha nem kaptál választ a hivatalos címeken, vagy mástól is akarsz kérdezni, tőlem is kérdezhetsz nyugodtan: Nem értek mindenhez, nem tudom mindenre a választ, de ha tudok, segítek. Nekem sincs meg a bölcsek köve, a véleményem eléggé megalapozott, de csak a sajátom, nem perdöntő!


Letölteni ppt "Milyen pluszfeladatokkal jár a Mesterpedagógus besorolás? 1.1* Készítette: Szakál Ferenc Pál *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések