Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egészségturizmus KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egészségturizmus KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium."— Előadás másolata:

1 Egészségturizmus KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium

2 Az egészségturizmus jelentősége  Kevésbé érvényesül a szezonalitás negatív hatása;  A tartózkodási idő az átlagosnál jóval hosszabb;  A fajlagos költés átlagosan 30-35%-al magasabb, mint a turizmus más területein;  Oldja a területi koncentrációt.

3 A gyógyturizmus alkotóelemei  Tipikusan gyógytényezőrekre épülő szolgáltatások;  Jellemző a minimálisan meghatározott tartózkodási idő;  Jellemzően konkrét betegségek gyógyítása érdekében, általában orvosi előírásra;  Fő hangsúly a gyógyászaton;  Turisztikai szolgáltatások kiegészítő jelleggel bírnak.

4 A wellness turizmus alkotóelemei  Az egészség széles értelemben vett megőrzése;  Átfogóan értelmezett egészség összhangjának megteremtése;  Preventio;  Jellemző a programokon való önkéntes részvétel, kevésbé egy-egy konkrét betegség gyógyítása.

5 A fürdő, mint az egészségturizmus bázisa „Egy fürdő konkurenciája nem kizárólag egy másik fürdő lehet, hanem a szabadidő színvonalas eltöltését nyújtó, valamint bármilyen más változatosságot és élményt biztosító termék. Ez természetesen nemcsak a létesítmények minőségének és higiéniai körülményeinek javítását követeli meg, hanem a környezet és a hangulat fokozott komplexitását, a termék teljes egységének kialakítását. A fürdőknek, mint rekreációs centrumoknak, valamint a körülöttük lévő természeti és épített környezetnek együttesen kell megfelelniük ennek a kihívásnak.” (Bánki-Lasztovica-Kovács-Ruszinkó, 2004)

6 Az egészségturizmus célcsoportjai SzolgáltatásFitnessÉlményfürdőWellnessGyógyfürdő Korosztály év1.aktív fiatalok2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók év 4.családos középkorúak5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)

7 Top-Spa Trendek  „Otthon édes otthon”;  „Eco spa”;  „Vissza a gyökerekhez”;  „Tudatos vendégek”;  „Szocializáció vs. virtualizáció”;  „Detox-spa”;  „Spa termékek”.

8 „Vizek Éve Hírek I.” Gumikacsákkal népszerűsítette a Vizek Évét a Magyar Turizmus Zrt. A Magyar Turizmus Zrt. nagysikerű hétvégi gerillaakciója során hat nagy bevásárlóközpontban gumikacsák lepték el a szökőkutakat a 2008-ra meghirdetett Vizek Éve kampány keretében, február 15–16-án. A Vizek Éve honlapját hirdető ezer darab gumikacsát gyermekek és felnőttek egyaránt szívesen „halászták ki” a vízből. A szökőkutak közelében esőkabátos, fürdőruhás hosstess lányok osztogatták azt a kampányévre készült Vizek Éve falinaptárt.

9 „Vizek Éve Hírek II.” Márciusban irány a Dél-Alföld a Vizek évében A sikeres januári nyugat-dunántúli, és a februárban zajló észak-alföldi vízhez kötődő akciók után márciusban a Dél-alföldi régió várja mindazokat, akik élvezni szeretnék a Vizek Évében nyújtott kedvezményeket. A Békés-, Csongrád és Bács-Kiskun megyei szálláshelyek – a panzióktól a négycsillagos szállodákig – vállalták, hogy szállásdíjkedvezményt nyújtanak a hónap folyamán.

10 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Egészségturizmus KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések