Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005."— Előadás másolata:

1 Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005

2 Mivel fogunk foglalkozni? Mi az oka az üzletvitel elektronizálásának? Mit jelent az elektronikus üzletvitel (EÜ) fogalom? Az EÜ főbb alkalmazási területei vállalati szinten. Az EÜ főbb célkitűzései. Az e-kereskedelmi rendszer. Az e-Business főbb megjelenési formái. A B2C megvalósításával kapcsolatos modell- alkotási kérdések. A B2B megvalósításával kapcsolatos modell- alkotási kérdések. A B2C és a B2B megvalósításával kapcsolatos technikai kérdések. Néhány gyakorlati példa, tapasztalat.

3 Mi az oka az üzletvitel elektronizálásának? A VÁLLALATOK RÉSZÉRŐL: -Megfelelési igény, hogy ne maradjon le….. -Minden eszközt megragadnak a vevőkörük szélesítése érdekében….. A VEVŐK RÉSZÉRŐL: -„rácsodálkozik a körülötte lévő világra”….. -„kénytelen haladni a korral és beletanul az új technológiákba”….. Korunk kihívásai Az IT fejlődése ugrásszerű, rohamos ÚJ KÖRNYEZETET GENERÁLNAK A MAGUK KÖRNYEZETÉBEN….. „A dzsungel törvénye”…..

4 Mit jelent az elektronikus üzletvitel (EÜ) fogalom?  Minden olyan üzletviteli tevékenység, ami elektronikus (e) úton történik, jellemzően a korszerű információs technológiákat (IT) – pl. internetet – felhasználva.  Ez a megközelítés nem csupán a kereskedelmi folyamatok elektronizálását jelenti !!!!!  Az EÜ a teljeskörű üzletviteli tevékenységgel kapcsolatos feladatok elektronizálását lefedheti. (pl. elektronikus beszerzés, partnerekkel való kapcsolattartás, vagy a két vagy több fél közötti távmunka biztosítása)

5 Az EÜ főbb alkalmazási területei vállalati szinten. Az ellátással….. A termeléssel….. Az elosztással….. és az ezekkel kapcsolatos logisztikai (RST) folyamatokkal összefüggésben keletkező információ és értékáramlás minél hatékonyabb megvalósítása….. Fő feladat: a műszaki-gazdasági tervezéshez és döntéselőkészítéshez szükséges adatok …..beszerzése (adatrögzítő HW,SW) …..tárolása (adattároló HW,SW) …..feldolgozása (algoritmusok – SW) …..felhasználása. !!! ADAT  INFORMÁCIÓ !!!

6 Az EÜ főbb célkitűzései. Adatgyűjtés megkönnyítése (információs források „biztosítása”); Információáramlási sebesség fokozása; Információk aktualizálása; Információk differenciálása (szintenként); Az információ hozzáférés és elérés bármikor megtörténhessen, és az elérés gyorsasága minél magasabb fokú legyen; LOGISZTIKAI PROBLÉMA….. ANYAGÁRAM  INFORMÁCIÓÁRAM (RST) Az anyag és információ áramlási folyamatok (pl. a pénzügyi-banki stb.) közötti szinkronitás megteremtése nagy nehézségekbe ütközik…..;

7 Az e-kereskedelmi rendszer.

8 Az e-Business főbb megjelenési formái. A vállalatok közötti elektronikus üzletvitel (Business-To-Business, avagy B2B): amely az e-Business alkalmazások legjelentősebb csoportját képezi; szűkebb ügyfélkör szűkebb fajtájú, de nagy mennyiségű áruválaszték szórt, de viszonylag állandónak tekinthető rögzített fel- és leadóhelyek hosszútávú együttműködés a vállalatok között A vállalatoktól az általános fogyasztók fele történő üzletvitel (Business-To-Customer, avagy B2C): ilyenek az Internetes áruházak; nagy és változó számú vevőkör több fajta termék, jelentősen kisebb mennyiségekben változó és szórtan elhelyezkedő fel- és leadóhelyek rövidtávú együttműködés a felek között A vállalatok és az állami szervezetek közötti elektronikus kapcsolat (Business-To- Administration, avagy B2A). elszámolások, könyvelés, adóbevallás, stb. Tovább is lehet sorolni a csoportosítási módokat (pl. Customer-To-Customer (C2C), Customer-To-Administration (C2A)), de a fenti csoportokban hozza a legnagyobb változást az elektronikus üzletvitel.

9 Az e-Business főbb megjelenési formái.

10 A B2C megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések I. Egyszerűsített: Részle- tesebb:

11 Pénzintézet Logisztikai szolgáltató Informatikai vállalat KereskedőVevő (Knoll) e - logistics KereskedőVevő -Átfogó termékazonosítás; -Raktározás; -Készletgazdálkodás; -Járattervezés; -Útvonal kiválasztása; -Járműkövetés;CONTROLLINGCONTROLLING „Integrált üzleti szolgáltatás a megfelelő a megfelelőrendelkezésreállással” EBBM-modell: A B2C megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések II.

12 Stratégiai Taktikai Operatív IPARI VÁLLALAT Ellátási logisztikai rendszer Elosztási logisztikai rendszer Alapanyag raktár Készáru raktár Ipari vállalatok Kereskedelmi vállalatok Közlekedési, fuvarozó vállalatok Az ipari vállalatok logisztikai rendszerének kapcsolati modellje: A B2B megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések I.

13 A közlekedési vállalatok logisztikai rendszerének logisztikai rendszerének kapcsolati modellje: Ipari- és kereskedelmi vállalatoksaját célú ellátási – elosztási rendszere Ipari- és kereskedelmi vállalatok elosztási rendszere Ipari- és kereskedelmi vállalatok ellátási rendszere KÖZLEKEDÉSI VÁLLALATOK ALAPFOLYA- MATOK IRÁNYÍTÁSA A B2B megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések II.

14 A kereskedelmi vállalatok logisztikai rendszerének kapcsolati modellje: Közlekedési vállalatok KERESKE- DELMI VÁLLALAT BESZERZÉS ÉRTÉKESÍTÉS Ipari- és kereskedelmi vállalatok elosztási rendszere Ipari- és kereskedelmi vállalatok ellátási rendszere ALAPFOLYA- MATOK IRÁNYÍTÁSA A B2B megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések III.

15 Az integrált logisztikai rendszer információs hálózati modellje Termelő vállalat Kereskedel mi vállalat Fuvarozó vállalat Szállítmány ozó vállalat Felhasználó vállalat BankVámBiztosító Hálózati szintű logisztikai irányítás információs kapcsolatai Vállalati szintű logisztikai irányítás információs kapcsolatai Vállalati szintű irányítás Ellátá s TermelésElosztá s Rakodás, belső anyagmozgatás Alapanyag raktárirányítás GyártásirányításKészáru raktárirányítás Rakodás, szállítás irányítás Logisztikai alap- folyamatok Vállalati szintű információs kapcsolat Hálózati szintű információs kapcsolat A B2B megvalósításával kapcsolatos modellalkotási kérdések IV.

16 A B2C és a B2B megvalósításával kapcsolatos technikai kérdések I. A termék és rakományazonosító rendszerek kérdésköre; (optikai EAN, mágneses MICR, rádiófrekvenciás MDS) A lokális (helyi) számítógépes rendszerek kialakítása; A térben kiterjedt számítógépes rendszerek kialakítása; Az adatátvitel kérdésköre;

17 A B2C és a B2B megvalósításával kapcsolatos technikai kérdések II. Az EDI szerepe az irányításban: Az integrált információs rendszer kiépítésében érdekelt szervezetek ne önálló adatkommunikációs megoldásokat alkalmazzanak ENSZ ajánlások ISO szabványok Bizonylat nélküli információs rendszerek A számítógéptől számítógépig történő elektronikus adattovábbítás szabványa Az integrációt legjobban szolgáló szabvány az UN/EDIFACT rendszer Az EDI- alkalmazás megvalósításának feltételei: -Egyezményi feltételek; -Hardver feltételek, -Szoftver feltételek;

18 Néhány gyakorlati példa, tapasztalat I.

19 Néhány gyakorlati példa, tapasztalat II. A rendszerfejlesztéssel és bevezetéssel kapcsolatos ütemterv

20 Néhány gyakorlati példa, tapasztalat III.

21 Köszönöm a megtisztelő figyelmet !!! Kiss Norbert


Letölteni ppt "Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések