Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.. ELŐZMÉNYEK ISO 9004:2009 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.. ELŐZMÉNYEK ISO 9004:2009 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014."— Előadás másolata:

1 VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.

2 ELŐZMÉNYEK ISO 9004:2009 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014

3 ISO 9004: Alkalmazási terület 2. Rendelkező hivatkozások 3. Szakkifejezések és meghatározásuk 4. A szervezet tartós sikerének irányítása A szervezet környezete Érdekelt felek, igények és elvárások ISO/DIS 9001:2014

4 5. Stratégia és politika A stratégia és a politika kialakítása A stratégia és a politika lebontása A stratégia és a politika kommunikálása 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal A szervezet munkatársai Szállítók és partnerek Infrastruktúra Munkakörnyezet ISO/DIS 9001:2014

5 7. Folyamatirányítás Folyamattervezés és szabályozás A folyamattal kapcsolatos felelősségi kör és hatáskör 8. Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és átvizsgálás Kockázatfelmérések és kockázatkezelések, Benchmarking Önértékelés 9. Fejlesztés, innováció és tanulás ISO/DIS 9001:2014

6 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014 ANNEX SL

7 ANNEX SL ( ISO 9001 is ) 1. Alkalmazási terület 2. Rendelkező hivatkozások 3. Szakkifejezések és meghatározásuk 4. Szervezet és környezete 5. Vezetés 6. Tervezés (MIR) 7. Támogatás 8. Működtetés 9. Teljesítményértékelés 10.Fejlesztés ISO/DIS 9001:2014

8 ANNEX SL nem szabályozza Dokumentált eljárás Vezetés képviselője Megelőző tevékenység Kézikönyv ISO/DIS 9001:2014

9 ANNEX SL újdonságok Érdekelt felek Vezetői képesség Kockázatok Dokumentált információ ISO/DIS 9001:2014

10 4. A szervezet és környezete 4.1 A szervezet környezetének megértése A szervezet környezete, üzleti környezet: Belső és külső tényezők és feltételek kombinációja, amelyek hatással lehetnek egy szervezet termékeivel, szolgáltatásaival és befektetéseivel, valamint érdekelt feleivel kapcsolatos meg közelítésére. ISO/DIS 9001:2014

11 4.2 Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése Személy vagy szervezet aki/amely hatással lehet egy döntésre vagy tevékenységre, akit/amelyet befolyásol, vagy saját maga úgy érzi, hogy befolyásol egy döntés vagy tevékenység. ISO/DIS 9001:2014

12 Érdekelt felek – Kik lehetnek Igények és elvárások – Mik lehetnek ÜgyfelekSzolgáltatás minősége, határidők tartása, teljesítőképesség fokozása TulajdonosokÁtláthatóság Költségkeret biztosítása, hatékony felhasználása erőforrások hatékony felhasználása A szervezet munkatársaiJó munkakörnyezet, Biztos munkahely Megbecsülés, jutalmazás Életpálya modell biztosítása Szállítók és partnerekKölcsönös előnyök, állandóság (minőség) TársadalomEtikus viselkedés Környezetvédelem, Megfelelés a jogszabályi és egyéb szabályozó követelményeknek

13 4.3 A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározás –külső és belső tényezők –lényeges érdekelt felek követelményei –a szervezet termékei és szolgáltatásai 4.4 A minőségügyi rendszer és folyamatai ISO/DIS 9001:2014

14 5. Vezetés 5.1 Vezetői képesség és elkötelezettség 5.2 Minőségpolitika 5.3 Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök ISO/DIS 9001:2014

15 6. Tervezés 6.1. A kockázatok és lehetőségek 6.2 Minőségcélok és az elérésük megtervezése Kockázat: a bizonytalanság hatása egy várt eredményre (+/-) –Jogi kockázat –Technológiai kockázat –Emberi tényező kockázata –Külső kockázat (Ld. ISO 31000:2009) ISO/DIS 9001:2014

16 Kockázatértékelés területei: Piackutatás Üzlet Termék Pénzügy Technológia Információ Tényleges végrehajtás ISO/DIS 9001:2014

17 A kockázatok és lehetőségek meghatározásának követelménye a következő fejezetekben van jelen: 4.4. A minőségirányítási rendszer folyamatai Vevőközpontúság 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek Kiszállítás utáni tevékenységek 9.3. Vezetőségi átvizsgálás ISO/DIS 9001:2014

18 7. Támogatás 7.1 Erőforrások 7.2 Felkészültség 7.3 Tudatosság 7.4 Kommunikáció ISO/DIS 9001:2014

19 7.5 Dokumentált információ dokumentált információ: amit egy szervezetnek felügyelet alatt kell tartania és meg kell őriznie, valamint az adathordozó ami azt tartalmazza. ISO/DIS 9001:2014

20 A szervezet minőségirányítási rendszerének tartalmaznia kell: a) a szabvány által megkövetelt dokumentált információkat; és b) azokat a dokumentált információkat, amelyeket a szervezet, mint szükségeseket határoz meg a minőségirányítási rendszer eredményességéhez ISO/DIS 9001:2014

21 Kötelező dokumentált információ 4.3. A minőségirányítási rendszer alkalmazási területének meghatározása 4.4. A minőségirányítási rendszer és folyamatai 5.2. Minőségpolitika 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése Megfigyelő és mérőeszközök 7.2. Felkészültség ISO/DIS 9001:2014

22 8.1. Működéstervezés és felügyelet A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos követelmények átvizsgálása 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A kívülről biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete Azonosítás és nyomonkövethetőség Változáskezelés ISO/DIS 9001:2014

23 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő folyamat kimenetek, termékek és szolgáltatások felügyelete 9.1. Figyelemmel kísérése, érés,elemzés és értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység ISO/DIS 9001:2014

24 8. Működés 8.1, Működéstervezés és felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények meghatározása 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A kívülről biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8,6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő folyamat kimenetek, termékek és szolgáltatások felügyelete ISO/DIS 9001:2014

25 9. Teljesítményértékelés 9.1 Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és értékelés 9.2 Belső audit 9.3 Vezetőségi átvizsgálás ISO/DIS 9001:2014

26 10. Fejlesztés 10.1 Általános követelmények 10.2 Nem megfelelőség és helyesbítő tevékenység 10.3 Folyamatos fejlesztés ISO/DIS 9001:2014

27 lSO es útmutató szabványok minőségirányítási rendszer bevezetésének támogatására (1-19): vevői elégedettségről, minőségtervekről, minőségirányításról a projektekben, konfigurációkezelésről, mérési folyamatokról mérőberendezésekről, dokumentálásról, minőségirányítás pénzügyi és gazdasági előnyeiről, ISO/DIS 9001:2014

28 képzésről, statisztikai módszerekről, munkatársak bevonásáról és felkészültségéről (kompetenciájáról), minőségirányítási rendszerek tanácsadónak kiválasztásáról, irányítási rendszerek auditálásáról ISO/DIS 9001:2014

29 2014. : DIS Nemzetközi szabványtervezet (Draft International Standard) február : FDIS Végleges nemzetközi szabványtervezet (Final Draft International Standard) szeptember: Közzététel ISO/DIS 9001:2014


Letölteni ppt "VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.. ELŐZMÉNYEK ISO 9004:2009 ANNEX SL ISO/DIS 9001:2014."

Hasonló előadás


Google Hirdetések