Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető."— Előadás másolata:

1 Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető

2 Közoktatás-értékelési programok A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések Kétszintű érettségi vizsgarendszer Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4))

3 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Tanulói háttérkérdőív Iskolai háttérkérdőív Korábbi eredmények Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve)

4 A megújulás szalmai alapjai

5 10. évfolyam Szövegértés 6. évfolyam 8. évfolyam Új, egységes képességskálák A CORE mérés segítségével A hídfeladatok segítségével!

6 Egységes skála mindhárom évfolyamra Mindhárom évfolyam Core- tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb tanuló írja meg

7 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Tanulói háttérkérdőív Iskolai háttérkérdőív Korábbi eredmények Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Egységes skálán BTM adatok Osztályzatok- eredmények

8 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Iskolai háttérkérdőív Korábbi eredmények Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Tanulói háttérkérdőív Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása

9 A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás + -

10 Országos jellemzők…

11 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Tanulói háttérkérdőív Iskolai háttérkérdőív Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Korábbi eredmények Az iskola fejlesztő hatása

12 A tanulók egyéni fejlődése

13 Egy tanulságos példa Tanulók az országban Az átlagos fejlődés görbéje Az osztálytársak A tanuló

14 Telephelyi szinten

15 A telephely tanulóinak fejlődése Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

16 Átlagosan és osztályonként

17 Országos szinten 6-ról 8-ra

18 Országos szinten 8-ról 10-re

19 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények (átlag) Létszám és tanulói rétegadatok (SNI, BTM, HHH) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, eloszlások (osztályonkénti eredmények) Korábbi eredmények Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb, ismert tényezők hatását kiküszöbölve) Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív

20 A tanuló eredményét befolyásoló tényezők A tanuló eredménye A szülők iskolai végzettsége A pedagógusok munkája Kulturális háttér Szociális helyzet Motiváció, önbizalom, attitűdök Alapvető képességek, IQ, tehetség Egyéb környezeti hatások Az iskolai környezet Nem

21 Az iskolától független eredményt befolyásoló tényezők, amelyek ismertek A évi eredmény Nem A szülők iskolai végzettsége A család anyagi helyzete (vagyontárgyak száma) A kulturális háttér (könyvek száma) Az iskola típusa és a településtípus A vele egy osztályban és telephelyen tanulók szüleinek végzettsége A vele egy osztályban és telephelyen tanulók 2008-as eredménye A tanuló becsült évi eredménye A tanuló tényleges évi eredménye A két érték különbsége a modellben figyelembe vett tényezőktől független része az eredménynek

22 A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

23 Hozzáadott pedagógiai érték ek

24 Hozzáadott pedagógiai érték Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

25 Egy iskola…10. évfolyam…matematika

26 12:13 11:16

27 Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait! Érdemes!


Letölteni ppt "Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya főosztályvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések