Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ."— Előadás másolata:

1 Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ

2 Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola 2 A projekt megvalósítása során a pályázat alábbi célkitűzéseit helyeztük előtérbe: az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek képességek fejlesztése  a  a kompetencia kompetencia alapú oktatás bevezetése, módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése  a  a pedagógusok módszertani módszertani kultúrájának korszerűsítése  a  a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre egyénre szabott fejlesztése  szegregációmenetes  szegregációmenetes együttnevelési együttnevelési környezet kialakítása  a  a digitális írástudás elterjesztése, az IKT IKT eszközök alkalmazása az oktatási folyamatokban

3 3 A pályázat elsődlegesen újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását írta elő:  a  a kompetencia alapú oktatás bevezetését tantárgytömbösített oktatást a szakrendszerű oktatásban műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

4 4Osztály Kompetencia terület Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus1.d szövegértés- szövegalkotás Múriné Komlós Csilla 2.d szövegértés- szövegalkotás, matematika Sóvágó Mónika, Arató Mónika 2.eIKT Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 3.dmatematika Kovács Kinga 4.e műveltségerület tantárgyi bontás nélküli oktatása („Művészetek”) Dóczi Zsuzsanna Alsó tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

5 5 Szövegértés-szövegalkotás Matematika

6 6 IKT Művészetek

7 7Osztály Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus5.d tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 5.e tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.d tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.e tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna Felső tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

8 8 Tömbösítés

9 9 Az új tanulásszervezési eljárások mellett modern pedagógiai módszertan alkalmazása. Alprojektek tervezésének szempontjai: pedagógiai koncepciónk iskolánkarculata, adottságaink iskolánk arculata, adottságaink eddigi hagyományaink rendszere Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

10 10 Modern pedagógiai módszertan „ Egészséghónap” projektet rendeztünk - bevonva az iskola egész közösségét Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

11 11 Témahetet szerveztünk névadónkról - ugyancsak összes diákunk részvételével. Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

12 12 Első osztályban integráltuk a „Tánc” modult az irodalom tantárgyba Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

13 13 Kidolgoztunk három saját innovációt, amely adaptálásraalkalmas amely adaptálásra alkalmas - akár más intézmények számára is. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

14 14 Saját innováció Az óvoda-iskola átmenet segítése a 2.d és a 4.e osztály részvételével Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

15 15 Saját innováció „Mozdulj, család, iskola!” címmel játékos, sportos programokat rendeztünk a gyerekeknek, és a szülőknek Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

16 16 Saját innováció Erdei iskolát szerveztünk a 2.e osztály számára Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

17 17 Fontos pályázati kritérium volt a nyilvánosság biztosítása Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Helyi média tájékoztatása Projektösszefoglaló 25 éves iskolánkat (és a projektet) bemutató CD Megújult honlapunk www.korosi-tatabanya.hu

18 18 A pályázat támogatta intézményünk pedagógusainak innovációra való felkészítését is. Tantestületünk minden tagja részt vett a továbbképzéseken: 15 féle képzésen 88 tanúsítványt szereztünk. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

19 19 Fontosnak tartjuk mindemellett más intézmények jó gyakorlatának átvételét. „Relaxációval a kompetencia alapú oktatásért” címmel kaptunk módszertani segítséget a budapesti Tüskevár Iskolától. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

20 20 Mindez természetesen együtt járt Pedagógiai programunk módosításával. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

21 21 Új tantárgyunk: „Művészetek” Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

22 22 Új fejlesztéseinket a bevont pedagógusok disszeminációk formájában tették közkinccsé, más intézmények számára is felhasználhatóvá. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

23 23 A megvalósításhoz szükséges szaktanácsadói tanácsadás igénybevételét is pályázati forrás biztosította. Folyamattanácsadó és mentorok segítették a sikeres implementációt:  intézményi  intézményi folyamat-tanácsadó  szövegértés-szövegalkotás  szövegértés-szövegalkotás kompetencia területi mentor  matematika  matematika kompetencia területi mentor  IKT  IKT mentor-szaktanácsadó  IPR  IPR mentor Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

24 24 Voltak problémák… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

25 25  kompetencia  kompetencia alapú oktatási programcsomagok  nagy  nagy mennyiségű irodaszer  irodai  irodai eszközök  nagy  nagy teljesítményű nyomtató  fényképezőgép  dvd-lejátszók  vezeték  vezeték nélküli mikrofon  hordozható  hordozható számítógép bevont pedagógusainknak Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Nem csak tapasztalatokban gazdagodtunk…

26 26 Igényes, esztétikus, oktató-nevelő munkánk hatékonyságát növelő taneszközök Ezek az eszközök az elkövetkező tanévekben lesznek segítségünkre, segítve a projekt öt éves fenntarthatóságát… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

27 27 Készítette: Pányiné Segesdi Nóra


Letölteni ppt "Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések