Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben"— Előadás másolata:

1 Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztály

2 Helyi közösségi közlekedés
2005. január 1. napjától a villamos és trolibusz szolgáltatást a DKV Zrt. látja el közszolgáltatási szerződés alapján. A szolgáltató pályáztatás nélkül került kiválasztásra. 2005. január 01. napjától pályázati eljárás lefolytatása nélkül az autóbusszal végzett helyi személyszállítási szolgáltatást a Hajdú Volán Zrt. látta el június 30. napjáig.

3 Helyi közösségi közlekedés
2008. évben az autóbusz szolgáltatás végzésére nyilvános pályázat kiírására került sor, melyet a CÍVISBUSZ Konzorcium nyert meg, így július 01. napjától június 30. napjáig a helyi autóbuszos személyszállítási szolgáltatást a Konzorcium látja el.

4 Helyi közösségi közlekedés
A pályázati kiírásra legfeljebb 3 éves környezetbarát motorral ellátott alacsony padlós, részben légkondicionált autóbuszokkal rendelkező pályázók jelentkezhettek, akik vállalták a pályázat évében (2008. év) alkalmazott forgalomtechnika magasabb színvonalon történő biztosítását. A szolgáltató kiválasztásánál a bírálati szempontok a következők voltak: Egységes városi szintű, autóbuszos vonalhálózati GPS alapú, vagy azzal egyenértékű forgalomirányítási rendszer kiépítése. (év/hónap/nap) Matricás utastájékoztatásnál magasabb színvonalú elektronikus utastájékoztató rendszer kialakítása az alábbi helyszíneken: Nagyállomás, Segner tér, Doberdó, Kossuth utca, Klinika. (év/hónap/nap ) Járműveken belüli GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztatás bevezetése. (év/hónap/nap) Egységes gyártmányú járműállomány aránya az össz járműállományból.(%) Járműállomány átlagéletkora a szolgáltatás kezdésének időpontjában. (hónapban) Utastéri légkondicionáló berendezéssel ellátott járművek aránya. (%) ISO szabványnak megfelelő környezetirányítási rendszer megléte. A szolgáltatás gazdaságossági számításain alapuló tarifaemelés mértéke. (%)

5 Helyi közösségi közlekedés 2014. évi járműállomány
18 db CAF URBOS 3 típusú villamos. Utastérben egyterű. 100 %-ban alacsony padlós. Normál nyomtávolságú. Légkondicionált járművek. Egységes gyártmányú járműállomány – VOLVO típusú 40 db csuklós és 85 db szóló autóbuszok. A járművek átlag életkora 5,084 év. Légkondicionált járművek. Euró – 5 motorral ellátottak. Járműveken belül GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztató. 100 %-ban alacsony padlós.

6 Helyi közösségi közlekedés 2014. évi járműállomány
5 db GANZ Solaris Trollino 12 5 db GANZ Solaris Trollino 12D 11 db GANZ Škoda Trollino 12D-2 4 db IKARUS Obus 280 T9.90 2 db ZIU-9 1 db MAZ 103 T A CAF járművek mellett az 1-es villamos vonalon továbbra is közlekedik a 11 db KCSV 6-1S típusú villamos jármű is.

7 Debrecen vonalhálózati térképe
59 autóbusz viszonylat 5 trolibusz viszonylat 2 villamos viszonylat

8 Helyi közösségi közlekedés támogatása
Támogatási forma 2010 eFt/év 2011 2012 2013 2014 Önkormányzati Állami A szolgáltatók helyi közösségi közlekedésből származó díjbevétele, szociálpolitikai menetdíj támogatása, bevételekkel nem fedezett indokolt költsége 2010 eFt/év 2011 2012 2013 2014 I. félév eFt Tényleges díjbevétel Szociálpolitikai menetdíj támogatás Bevételekkel nem fedezett indokolt költség

9 Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal
A Péterfia utcától a Doberdó utcai végállomásig. A burkolt és a nyitott vágányok hossza 8 kilométer. Bekerülési költség 18 db járműbeszerzéssel 20,262 milliárd Ft. A támogatás mértéke: (89,7% ebből 80%EU)

10 Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal
Az 1-es vonallal közös szakaszon a megállóhelyek átépítése (10 db), és 12 db új megállóhely építése az alacsony padlós járművek részére. Elvégzendő feladat volt a Petőfi téri végállomás átépítése is, így közvetlen átszállási kapcsolatot tudtunk biztosítani az utasok számára.

11 Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása előtt
Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása után

12 Közösségi közlekedés előnyben részesítése
forgalomszabályozási megoldásokkal Lehetőségek: Buszsávok kialakítása Buszzsilip kialakítása Közösségi közlekedési jármű bejelentkezése jelzőlámpás forgalom irányítású csomópontban

13 Intermodális Közösségi Közlekedési
Logisztikai Központ 50 ezer négyzetméteres intermodális közösségi közlekedési csomópont, 100 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ helyi autóbusz közlekedés , helyközi autóbusz közlekedés villamos közlekedés, trolibusz közlekedés, MÁV elővárosi közlekedés 300 személygépkocsi-parkoló Becsült költség 30 milliárd Ft

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Debrecen


Letölteni ppt "Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések