Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Debrecen Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Debrecen Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési."— Előadás másolata:

1 Debrecen Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztály

2 Debrecen Helyi közösségi közlekedés január 1. napjától a villamos és trolibusz szolgáltatást a DKV Zrt. látja el közszolgáltatási szerződés alapján. A szolgáltató pályáztatás nélkül került kiválasztásra január 01. napjától pályázati eljárás lefolytatása nélkül az autóbusszal végzett helyi személyszállítási szolgáltatást a Hajdú Volán Zrt. látta el június 30. napjáig.

3 Debrecen Helyi közösségi közlekedés évben az autóbusz szolgáltatás végzésére nyilvános pályázat kiírására került sor, melyet a CÍVISBUSZ Konzorcium nyert meg, így július 01. napjától június 30. napjáig a helyi autóbuszos személyszállítási szolgáltatást a Konzorcium látja el.

4 Debrecen Helyi közösségi közlekedés A pályázati kiírásra legfeljebb 3 éves környezetbarát motorral ellátott alacsony padlós, részben légkondicionált autóbuszokkal rendelkező pályázók jelentkezhettek, akik vállalták a pályázat évében (2008. év) alkalmazott forgalomtechnika magasabb színvonalon történő biztosítását. A szolgáltató kiválasztásánál a bírálati szempontok a következők voltak:  Egységes városi szintű, autóbuszos vonalhálózati GPS alapú, vagy azzal egyenértékű forgalomirányítási rendszer kiépítése. (év/hónap/nap)  Matricás utastájékoztatásnál magasabb színvonalú elektronikus utastájékoztató rendszer kialakítása az alábbi helyszíneken: Nagyállomás, Segner tér, Doberdó, Kossuth utca, Klinika. (év/hónap/nap )  Járműveken belüli GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztatás bevezetése. (év/hónap/nap)  Egységes gyártmányú járműállomány aránya az össz járműállományból.(%)  Járműállomány átlagéletkora a szolgáltatás kezdésének időpontjában. (hónapban)  Utastéri légkondicionáló berendezéssel ellátott járművek aránya. (%)  ISO szabványnak megfelelő környezetirányítási rendszer megléte.  A szolgáltatás gazdaságossági számításain alapuló tarifaemelés mértéke. (%)

5 Debrecen Helyi közösségi közlekedés évi járműállomány  Egységes gyártmányú járműállomány – VOLVO típusú 40 db csuklós és 85 db szóló autóbuszok.  A járművek átlag életkora 5,084 év.  Légkondicionált járművek.  Euró – 5 motorral ellátottak.  Járműveken belül GPS alapú elektronikus vezérlésű akusztikus és vizuális utastájékoztató.  100 %-ban alacsony padlós.  18 db CAF URBOS 3 típusú villamos.  Utastérben egyterű.  100 %-ban alacsony padlós.  Normál nyomtávolságú.  Légkondicionált járművek.

6 Debrecen Helyi közösségi közlekedés évi járműállomány  5 db GANZ Solaris Trollino 12  5 db GANZ Solaris Trollino 12D  11 db GANZ Škoda Trollino 12D-2  4 db IKARUS Obus 280 T9.90  2 db ZIU-9  1 db MAZ 103 T A CAF járművek mellett az 1-es villamos vonalon továbbra is közlekedik a 11 db KCSV 6-1S típusú villamos jármű is.

7 Debrecen Debrecen vonalhálózati térképe 59 autóbusz viszonylat 5 trolibusz viszonylat 2 villamos viszonylat

8 Debrecen Helyi közösségi közlekedés támogatása eFt/év 2011 eFt/év 2012 eFt/év 2013 eFt/év 2014 I. félév eFt Tényleges díjbevétel Szociálpolitikai menetdíj támogatás Bevételekkel nem fedezett indokolt költség A szolgáltatók helyi közösségi közlekedésből származó díjbevétele, szociálpolitikai menetdíj támogatása, bevételekkel nem fedezett indokolt költsége Támogatási forma 2010 eFt/év 2011 eFt/év 2012 eFt/év 2013 eFt/év 2014 eFt/év Önkormányzati Állami

9 Debrecen A Péterfia utcától a Doberdó utcai végállomásig. A burkolt és a nyitott vágányok hossza 8 kilométer. Bekerülési költség 18 db járműbeszerzéssel 20,262 milliárd Ft. A támogatás mértéke: (89,7% ebből 80%EU) Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal

10 Debrecen Debrecen város villamoshálózatának fejlesztése - 2-es vonal Az 1-es vonallal közös szakaszon a megállóhelyek átépítése (10 db), és 12 db új megállóhely építése az alacsony padlós járművek részére. Elvégzendő feladat volt a Petőfi téri végállomás átépítése is, így közvetlen átszállási kapcsolatot tudtunk biztosítani az utasok számára.

11 Debrecen Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása előtt Az egyes eszközök részesedése a napi utasforgalomban a 2-es villamos beindulása után

12 Debrecen Közösségi közlekedés előnyben részesítése forgalomszabályozási megoldásokkal Lehetőségek:  Buszsávok kialakítása  Buszzsilip kialakítása  Közösségi közlekedési jármű bejelentkezése jelzőlámpás forgalom irányítású csomópontban

13 Debrecen Intermodális Közösségi Közlekedési Logisztikai Központ 50 ezer négyzetméteres intermodális közösségi közlekedési csomópont, 100 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ -helyi autóbusz közlekedés, -helyközi autóbusz közlekedés -villamos közlekedés, -trolibusz közlekedés, -MÁV elővárosi közlekedés -300 személygépkocsi-parkoló Becsült költség 30 milliárd Ft

14 Debrecen Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Debrecen


Letölteni ppt "Debrecen Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben Dr. Gábor Zsombor osztályvezető DMJV Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések