Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában”című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Budaörs Kistérség Többcélú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában”című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Budaörs Kistérség Többcélú."— Előadás másolata:

1 1 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában”című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.

2 2 Budaörsi kistérség

3 3 Előzmények BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint A Budaörsi kistérség jövőképe: A Budaörsi kistérségben hosszútávon, magas szinten állandósult növekedést mutató minőségorientált, nagy jövedelemtermelő képességű gazdaság működik, a természeti környezet védelme és a térségi szinten szervezett közszolgáltatások magas színvonala biztosítja a magas életminőséget, a belső területi harmóniát. A települések lakosságának, településtípustól független, magas színvonalú életminőségét a térségi alközpontok által hálózatba szervezett és települési, illetve településközi szinten megvalósított intézményi és infrastrukturális rendszer támasztja alá. A Budaörsi kistérség stabilizálja országos szinten kiemelkedő prosperitását és növekedési ütemét, községei és városai egyaránt képesek a Budapest közelségéből adódó fokozottan urbanizálódó környezetben a lehető legideálisabb körülményeket megteremteni lakosságuk, a térségben működő vállalkozások, a térségben dolgozók és befektetők számára

4 4 BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint A jövőkép megvalósítását szolgáló fejlesztési prioritások a térség egészére: Fenntartható gazdasági növekedés feltételeinek megteremtése Közlekedési hálózatok fejlesztése, a szolgáltatások színvonalának emelése Kommunális és hálózati infrastruktúra komplex térségi fejlesztése, települési környezetminőség javítása Az intézményi közszolgáltatások térségi szintű fejlesztése

5 5 BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint Közlekedési hálózatok fejlesztése, a szolgáltatások színvonalának emelése A kistérség belső elérhetőségi feltételeinek javítása A közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának fejlesztése, a kapcsolódó közlekedési módok közötti integráció megteremtése Kistérségi kerékpárút-hálózat fejlesztése

6 6 „Az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében” 2009 című közlekedésfejlesztési tanulmány Javasolt projektek: Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő, illetve a térség haránt irányú közlekedési kapcsolatrendszerét biztosító autóbusz-hálózat létrehozása Intermodális központ létrehozása Biatorbágyon, Herceghalmon és Törökbálinton P+R parkolók kiépítése a térség vasútállomásain Autóbuszmegállók fejlesztése

7 7 „Az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében” 2009 című közlekedésfejlesztési tanulmány Javasolt projektek: Autóbuszállomás létesítése Zsámbékon Elektronikus forgalomirányítás és utas információs rendszer bevezetése A vasútállomások kerékpáros és gyalogos elérhetőségének fejlesztése Budakeszi és Budaörs budapesti kapcsolatának fejlesztése –Megvalósíthatósági vizsgálat

8 8 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt indokoltsága: a térség (Budaörsi kistérség, Zsámbéki-medence, Érd) lakossága 2021-ben meghaladja majd a főt (ami 43%-al magasabb a jelenleginél) 2021-ben a térség irányából Budapest felé ~ többlet ingázó (kb fő a csúcsidőszakokban) további utazási igény a Tóparki beruházás elkészültével ~ napi utas

9 9 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt indokoltsága: közlekedési hálózat az igényeket már ma sem képes kielégíteni Kapacitáskihasználtság Budapest felé Zsámbéki-medence - Budakeszi - Budapest >100% M1-M7 - Budapest >140%

10 10 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt célja: a regionális intermodális közlekedési rendszer létesítését mint kiemelt KÖZOP projektet megalapozó részletes megvalósíthatósági tanulmány (RMT) elkészítése a meglévő vasúti infrastruktúrára alapozva, rövid távon érzékelhetően kívánja javítani az elővárosi közlekedés helyzetét rendszer fő elemei Biatorbágyon, Törökbálinton és Herceghalmon intermodális átszálló központok létesítési feltételeinek megvizsgálása

11 11 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Mérföldkövek: az RMT elkészítőjének kiválasztása közbeszerzési pályázaton Helyzetfeltárás a jelenlegi utazási szokások, valamint társadalmi és gazdasági jellemzők feltárásával (utas- és forgalomszámlálás, kikérdezés) A projekt hatásterületének lehatárolása Forgalomelőrebecslés a térségi integrált közlekedési modell segítségével Változatelemzés Elhatárolható alprojektekre bontás Költség-haszon elemzés és egyéb vizsgálatok alprojektenként

12 12 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt várható eredményei: az RMT-ben javasolt módon és ütemezésben korszerű, az utazók, a szolgáltatók és az esélyegyenlőség igényeit figyelembe vevő átszálló csomópontok megépülése az autóbuszos ráhordás feltételeinek megteremtése P+R parkolók megépülése

13 13 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt várható eredményei: korszerű utastájékoztatási rendszerek kiépítése szükséges úthálózat-bővítés forgalomtechnikai beavatkozások az állomások könnyű megközelíthetősége érdekében

14 14 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt stratégiai illeszkedése: Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia Közlekedési Operatív Program Budapesti Agglomeráció Operatív Program S-Bahn koncepció NIF Zrt. P+R tervezési projekt NIF Zrt. TEN-T támogatásból megvalósuló vasútvonalszakasz fejlesztési projekt

15 15 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Érintett / támogató szervezetek: MÁV Zrt. MÁV-Start Zrt. Volánbusz Zrt. NIF Zrt. BKSZ NIF Zrt. Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda

16 16 BIATORBÁGY INTERMODÁLIS KÖZPONT Fedett peronok kialakítása Új aluljáró kialakításának vizsgálata a Gyöngyvirág utcán létesülő P+R parkoló (240 db) és utasperonok között Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége A buszforduló(k) között a vasútvonalat keresztező gyalogos forgalom biztosítása érdekében aluljáró vagy felszíni átjáró kiépítésének vizsgálata Autóbusz-vasút közös peron kialakításának lehetősége 1. (nem átmenő) vágány villamosítás és egyéb szükséges vasúti beavatkozások (a közös vasúti-autóbusz peronhoz szükséges) P+R előjelző rendszer a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása)

17 17 BIATORBÁGY INTERMODÁLIS KÖZPONT Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Az állomás és a P+R parkoló megközelítését biztosító utak rekonstrukciója, kiépítése szükség szerint (új összeköttetés a Gyöngyvirág utcán keresztül) Szükséges közúti csomópont-korrekciók Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

18 18 TÖRÖKBÁLINT INTERMODÁLIS KÖZPONT Új vasúti megállóhely létesítésének vizsgálata a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal és az M0 autóút keresztezésénél Nagy kapacitású P+R ás B+R parkolók valamint Kiss and Ride megállóhelyek kialakításának lehetősége Fedett peronok kialakításának lehetősége Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége Közvetlen és gyors kapcsolat biztosítása a TóPark belső buszjárat, a helyközi autóbuszok és a vasút között Autóbusz-vasút közös peron kialakításának lehetősége

19 19 TÖRÖKBÁLINT INTERMODÁLIS KÖZPONT P+R előjelző rendszer kialakításának vizsgálata a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása) Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás létrehozásának vizsgálata a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Fűtött váróhelyiségek kialakításának lehetősége Az állomás és a P+R parkoló megközelítését biztosító utak rekonstrukciója Akadálymentesítés (liftek, rámpák) Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

20 20 HERCEGHALOM INTERMODÁLIS KÖZPONT Fedett peronok kialakítása P+R előjelző rendszer a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása) Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Fűtött váróhelyiségek kialakításának vizsgálata Az állomás és a P+R parkoló (kb. 240 db) megközelítését biztosító utak rekonstrukciója, kiépítése szükség szerint Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

21 21 Budaörs Kistérség Többcélú Társulásának minden települést érintő fejlesztési projektjei Rövid távon: - közösségi közlekedés fejlesztése, az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti ráhordó-rendszer kiépítése, - kistérségi kerékpárút-hálózat kiépítése, egyes szakaszokon terveztetése kb. 100 km hosszúságban - kistérségi fesztivál évenkénti megszervezése Középtávon: - kistérségi pedagógiai szakszolgálati intézmény létrehozása, - kistérségi e-ügyintézés fejlesztése (rövid- és középtáv), - kistérségi e-egészségügyi rendszer (IKER) fejlesztése Hosszú távon: - kistérségi, ill. vízgyűjtőterületi felszíni csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítése

22 22 Köszönjük a figyelmet ! Orosz Mátyás, területfejlesztési munkatárs


Letölteni ppt "1 „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában”című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Budaörs Kistérség Többcélú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések