Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Regionális Operatív Program ok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság 20 10. június 17., B udapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Regionális Operatív Program ok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság 20 10. június 17., B udapest."— Előadás másolata:

1 A Regionális Operatív Program ok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság június 17., B udapest

2 ROP – KÖZOP lehatárolás ROPKÖZOP Mellékutak felújítása, építéseFőutak korszerűsítése, építése Ker é kp á rutak é p í t é se belter ü leten, továbbá k ü lter ü leten mellékutak ment é n K ü lter ü leti ker é kp á rutak é p í t é se főutak ment é n Ö nkorm á nyzati k ö z ú th á l ó zat fejleszt é se K ö zleked é si m ó dok ö sszekapcsol á sa (vizi, k ö z ú ti, l é gi), logisztikai k ö zpontok fejleszt é se K ö z ú ti k ö z ö ss é gi k ö zleked é s fejleszt é se, k ö zleked é si sz ö vets é gek elők é sz í t é se K ö t ö ttp á ly á s k ö z ö ss é gi k ö zleked é s fejleszt é se

3 ROP Támogatható tevékenységek A)Infrastruktúrafejlesztés - Autóbusz állomások, autóbuszsávok, buszöblök, várok, buszfordulók, P+R / B+R rendszerek fejlesztése B)Eszközbeszerzés, IKT fejlesztések -Dinamikus utastájékoztatás -Forgalomirányítás C)Szolgáltatási színvonal erősítése, tervezés, együttműködés, egyedi megoldások - E-ticketing bevezetése - Közlekedési szövetségek előkészítése, tervezése - DRT (Demand Responsive Transport) bevezetése - Menetrendek összehangolása, tarifaközösségek… Részben a ROP-okon túlmutató tevékenységek

4 felhívások tapasztalatai -A projektekből jellemzően hiányzott a területi és tartalmi együttműködés, partnerség, a pályázók az egyfordulós, nyílt pályázásnak próbáltak önállóan megfelelni; -Az önkormányzatok szűk mozgástere és illetékességi területe miatt a megvalósítható tevékenységek köre is szűk maradt; -Lokális, főleg kisebb léptékű, pontszerű projektek (buszöblök, buszvárók, pályaudvarok) kerülhettek támogatásra; -A ROP-ok keretében eltérő tartalommal kerültek a felhívások meghirdetésre, hiányzott az egységesség, a központi átgondolás, iránymutatás.

5 Ezért a felhívások változtatásai… 1 -A régiós felhívások egységesítésre kerültek; -Tevékenységek A-B-C) megbontás szerinti csoportosításra kerültek, bővült a pályázható tevékenységi kör (pl.: a kötöttpályás közösségi közlekedéssel közös létesítmények: utasvárók, közös utastájékoztatás is támogathatóvá vált); -Szigorú tartalmi előírások kerültek előírásra a pályázatok tartalmára vonatkozóan (szabványok: ITSO, EH3, Transmodel, stb., fenntartható merev /beton/ burkolattípusok buszöblöknél, területi fenntartási kötelezettség, ha szolgáltató váltás történik;) -Megtörtént a pályázói kör kibővítése a hazai viszonyoknak megfelelően (MÁV, Volánok) -Emelkedett az igényelhető támogatás összege, egészen 700 M Ft-ig

6 Ezért a felhívások változtatásai… 2 Komplex pályázatok előnyben részesítése: -Ha a pályázó A + B + C tevékenységet is vállalt: pont; -Ha a pályázó ezeken belül további altevékenységeket vállalt: pont; -Ha a pályázó több települést vont be: 2 – 9 pont; -Ha a pályázó megrendelőt is bevont: + 5 pont; -Ha a pályázó nagyobb lakosságszámot ért el a fejlesztéssel: 2 – 15 pont. Megrendelő bevonásakor a szabályozási környezet változására is számítottunk, ami végül elmaradt.

7 Projektek – Példák – Dél-Alföld Dél-Alföldi Volán konzorcium a Kunság Volán vezetésével -Bács, Kunság és Körös Volán járműveinek a GPS- es nyomonkövetése, forgalomirányítása kerül kialakításra, több résztvevő, régiós lefedettség => 2011-es települési fejlesztések már tervezhetnek az érkező adatokkal, fejleszthetik a megállóhelyi utastájékoztatásuk.

8 Projektek – Példák - Szolnok Jász-Kun Volán Dinamikus Utastájékoztatás bevezetése Szolnok területén (járműfedélzeti GPS-ek + 8 megállóhelyi dinamikus tábla + internetes felület) Jász-Kun Volán A dinamikus utastájékoztatás kiterjesztése Jász-NagyKun-Szolnok megye területére, elektronikus jegyrendszer elindítása Szolnok MJV mindössze buszmegálló felújításokra pályázott. Szolnok MJV értékelés alatt álló projektje már az infrastrukturális munkák mellett 46 megállóhelyi dinamikus utastájékoztató oszlop kihelyezését tervezi… => A szolgáltatók és települési önkormányzatok párhuzamos támogatásával jelentős előrelépés érhető el a jelenlegi szabályozási környezetben is!

9 ROP források ( : 32,4 Mrd Ft) (Megítélt) forrás (Részben megítélt) É MOP 01,5 É AOP 1,93,7 DAOP3,61,8 DDOP0,23,1 KDOP01,8 NYDOP2,81,7 KMOP8,41,9 Összesen:16,915,5

10 KMOP – eltérések - projektek -Egyfordulós, nyílt pályázati rendszerben: -Buszsávok építése, kialakítása (lezárt) -P+R parkolók, csomópontok fejlesztése (lezárt) -Dunai hajózás fejlesztése (folyamatban) -Kiemelt projektekként -BKV FUTÁR forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerének a fejlesztése: 4,0 Mrd Ft -BKKKR – Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer fejlesztése: 0,9 Mrd Ft -Rákoskeresztúri autóbuszsáv 0,8 Mrd Ft

11 Támogatott projektek – Folyamatban lévő értékelések

12 Támogatott projektek –

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A Regionális Operatív Program ok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság 20 10. június 17., B udapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések