Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalkozók és vállalkozások fejlesztésének innovatív módszertana, transzformatív üzleti megközelítés Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalkozók és vállalkozások fejlesztésének innovatív módszertana, transzformatív üzleti megközelítés Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont."— Előadás másolata:

1 A vállalkozók és vállalkozások fejlesztésének innovatív módszertana, transzformatív üzleti megközelítés Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető

2 i.e. SMART: európai uniós projekt a 35 éven aluli fiatalok vállalkozóvá válásának támogatásáért és meglévő vállalkozásaik fejlesztéséért – különösen az infokommunikációs technológia, a zöld gazdaság és a kreatív ipar területén. Célja, hogy a „hagyományos” vállalkozói ismeretek közvetítésén túl meghonosítsa hazánkban is az úgynevezett „transzformatív” üzleti megközelítést, amelynek központjában a felhasználó, az ember áll, az üzleti gondolkodás pedig hosszú távú fenntarthatóságra, kreativitásra, innovatív ötletekre épül.

3 Fő célunk regionális kompetencia-központok (SMART Pontok) felállítása: - Budapest Smart Pont (Budapest) - BKF Smart Pont (Budapest) - Dunakanyar Smart Pont (Szentendre-Vác-Esztergom) - Mobil Smart Pont (országos) - e-Smart Pont (online)

4 Jobb agyféltekés üzleti tervezés

5 Az első jobb agyféltekés üzleti tervig Vision boarding SWOT analízis Story telling canvas Business model canvas

6 1. lépés - Ki vagyok én? a vállalkozó személyiségének szerepe TruthCreativitySpiritualityHumour PlayStrengthPeaceCaring InnovationExcitementAutonomyCooperation IntegrityFlexibilitySecurityCommitment SecurityVarietySimplicityLeadership FunCollaborationLearningHonour HonestyExcellenceQualityLove RespectOrderServiceFreedom AdventureSelf expressionAccountabilitySupport ResourcefulnessIndividualityReliabilityTrust FriendshipChallengingDignityFairness Eco friendlyInfluencePrecisionChange

7 2. lépés – a célunk története Cél Vízió Misszió Értékek Pozícionálás

8 3. Lépés - vizualizáció A vállalkozó egy szabad kiterjedésű szabad felületen képek felhasználásával vizualizálja az üzleti ötletét és saját szerepét törekedve az átlátható, kifejező végeredményre, vizualizációs táblára.

9 4. Lépés –SWOT analízis A stratégiaalkotási folyamat megalapozásához szerencsés, ha strukturáljuk a rendelkezésre álló információkat. A mozaikszó angol és magyar nyelvű összetevői:  Strengths - Erősségek,  Weaknesses - Gyengeségek,  Opportunities - Lehetőségek  Threats – Veszélyek STRATÉGIA: a vállalkozás a célokat és elérésük módját megfogalmazza a vállalkozás helyzetének értékelésére és a környezet változásának előrejelzésére építve.

10 A belső tényezők a vállalkozás vezetése által kézben tartható, befolyásolható összetevők – ide tartoznak például a vállalkozás belső adottságai, „ott és akkor” meglévő tulajdonságai. A külső tényezők kontrollon kívüliek – például a külső környezet adottságai, jellemzői.

11

12 5. lépés - Prezentáció

13 6. Lépés – Business model canvas 9 terület alapján vázolja üzleti elképzelést, vagy mutatja meg működő üzleti modellt. A vászonra tekintve pillanatok alatt átlátható a működőképesség és kiszúrhatóak a hibák, gyengeségek. 4 nagy kategóriára lehet osztani: 1.infrastruktúra (kulcspartnerek, kulcstevékenységek és kulcsfontosságú erőforrások), 2.értékajánlat (value proposition), 3.vevők (beleértve a vevői kapcsolatot, az értékesítési csatornákat és a vevői szegmenseket), 4.pénzügyek (költségek és bevételi források)

14

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A vállalkozók és vállalkozások fejlesztésének innovatív módszertana, transzformatív üzleti megközelítés Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések