Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2007. február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2007. február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia."— Előadás másolata:

1 Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia

2 Miről is beszélünk? „Az Országgyűlés határozatával megerősített Egészség Évtizedének Johan Béla Nemzeti Programja a kedvezőtlen népegészségügyi helyzet javítása érdekében fogalmazza meg a következő évtized feladatait. A három évvel hosszabb születéskor várható élettartam elérésének mindkét elfogadott útja, azaz az egyes állampolgárok egészségének védelme, valamint a főbb betegségek, sérülések, halálokok gyakoriságának csökkentése egyaránt tevékenységeink részét képezik.”

3 E kettő kell nekem… Egészséges életmód program – azaz hosszabb távon kialakuló és tartósan megmaradó viselkedés(i minta) változás – Attitűdváltás! Az elkerülhető halálozások, megbetegedések – azaz felismerés és prevenció, az érintett aktív részvételével megvalósuló szűrések (életmódváltás más mint fönt!) – Mozgósítás!

4 A dupla kihívás Egyszerre akarok attitűdváltást és mozgósítást… DE: Attitűdváltás: hosszú távú szisztematikus kommunikációs folyamat, többirányú (tudás, érzelmi elemek, egyéni elfogultság) megközelítést igényel Mozgósítás: rövidebb távú intenzív kommunikációs folyamat, konkrét céllal

5 Informálás és/vagy mozgosítás? Az üzenetátvitel lépcsői 1. Megismerés 2. Megértés 3. Elfogadás 4. Azonosulás (cselekvés) idő

6 Informálás csapdái Üzenetek kiválasztása – Fiatalok, a dohányzás és a valódi okok Üzenetek megfogalmazása – Kardiovaszkuláris? Mi az?; USA AIDS kampány Információ torzulása – „Cukrosok láb nélkül, vakon”, „Szájon át szedhető inzulin” Alapinformációk hiánya – Viszér vs. érszűkület

7 A mozgósítás csapdái Mindenkinek a megfelelő üzenet – Célcsoport szegmentáció a Liliom programban Hiányzó infrastruktúra – Tanult tehetetlenség jelensége Elérhetőség – Tiszta Szívvel a bevásárlóközpontokban Erőforrás korlátok elfogadása –PorGrow (Policy Options for Responding to the Growing Challenge From Obesity) projekt

8 Reklám és/vagy pr? A kommunikációs program: Célja, téma – Stratégiai megfontolások Hossza – Rövid és hosszabb hatású eszközök Költségvetése – Nagyságrendi megfontolások További eszközök megléte – pl.: nagyrendezvények, roadshow

9 Reklám és/vagy pr? Integrált kommunikáció! Médiaeszközök aránya, jelenléte – Éljen 140/90 Hgmm alatt! program Változatos célcsoportok – „TCR Médiamix” a Liliom kampányban – Sajtókapcsolatok az Egészség Hídja programban Hírérték! – Megoldások az üzenet ismétlésére Támogató személyiségek integrálása – Sztárok, szakértők

10 Országos és/vagy lokális? Földrajzi szegmentáció – Veszélyzónák, lokális alprogramok Célcsoportok – Célcsoport kora, lakhelye, státusza Téma szegmentáció – Helyi adatok, szakértők, támogatók Erőforrások – Humánerőforrás, anyagi lehetőségek

11 Országos és/vagy lokális? Országos megvalósítás – Ismertség növelés a Vese Világnap kapcsán – Imidzs építés az Egészség Hídja programban Helyi és regionális médiumok használata – Az alulértékelt kis testvér – Reklám: megfelelő szelekció esetén költséghatékony megvalósítás – Egészségvonat program – Pr: jó kapcsolati háló és kivitelezés esetén nagy hatékonyság - Liliom program regionális médiakampány

12 Egyedül és/vagy partnerek? A kommunikáció egységessége – Sok potenciális információforrás kézbentartása Téma és cél – Kampánystratégia Third party endorsement – Akarok-e támogatót

13 Partnerkapcsolati buktatók Koherens kommunikáció – Szakértői megszólalások az onkológiai programban Támogatás – Civilszervezeti pályázat az Éljen 140/90 Hgmm! alatt programban Third party endorsement – Sztárok a lelki egészség alpogramban? „Etikett”

14 Központi forrás és/vagy szponzorok? Pénz – Anyagi források Támogatás – Van-e potenciális támogató Együttműködési forma – A támogatás „ára”

15 Központi forrás és/vagy szponzorok? Médiatámogatók – Járulékos költségek! Természetbeni támogatás – Mérőeszköz támogatás a CV programban – Nyeremények a Liliom programban Gyógyszeripari támogatás – Egyértelmű játékszabályok, transzparens viszonyok

16 Összefoglalásul… Nincs egységes recept! – Stratégiai, taktikai megfontolások – Célcsoport szegmentáció Egyedül nem megy… – Szakmai és civil partnerszervezetek, támogató személyiségek – Valódi bevonásuk a kommunikációba és a végrehajtásba Integrált eszközhasználat! – Pr és reklám együtt, „POS” eszközök – Terepmunka!

17 Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/


Letölteni ppt "Budapest, 2007. február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések