Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Schiffer Csilla. A fejezet céljai Fontos:  együttműködés szülők pedagógusok szakértők  felkészítés az iskolába lépés előtt egy évvel kezdődjön 

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Schiffer Csilla. A fejezet céljai Fontos:  együttműködés szülők pedagógusok szakértők  felkészítés az iskolába lépés előtt egy évvel kezdődjön "— Előadás másolata:

1 Dr. Schiffer Csilla

2 A fejezet céljai Fontos:  együttműködés szülők pedagógusok szakértők  felkészítés az iskolába lépés előtt egy évvel kezdődjön  szülők aktív munkája  felelősségek meghatározása + tanári kezdeményezés

3 Tudásbázis-érték Az előkészítő folyamat során a következő feladatok merülnek fel az érintetteknél (SNI gyermekeknél): a.Gyermek beíratása egy iskolába b.Gyermek felkészítése az iskolára c.A tantestület felkészítése d.A szükséges eszközök beszerzése e.Együttműködés az érintett szervezetekkel

4 a.Gyermek beíratása egy iskolába: lakókörnyezethez közeli iskola szakemberek  segítenek a tanárok felkészítésében  kapocs az iskola és az otthon között elegendő idő a tanároknak a felkészüléshez b. Gyermek felkészítése az iskolára az iskolába lépés előtt legalább 6 hónappal közös játék- és tanulásélmény a leendő osztálytársakkal gyermek látogatása az óvodában és otthon

5 c. Tantestület felkészítése fel kell készülni a team-munkára  szakemberekkel  szülőkkel stratégiákat kell kidolgozni az inkluzív oktatás megvalósításához az együttműködés mértéke intézményenként eltér sokszor a szülőket is nehéz bevonni szakember  információkat szolgáltat,  segít a szükségletek azonosításában  tanácsot ad képzések segítenek a pedagógusoknak (pl. Kooperatív tanulás) az alapos felkészülés növeli az önbizalmat, pozitív hatású

6 d. Taneszközök az iskolában intézményenként más-más felszerelésre van szükség pl. lift, számítógépes hardver és szoftver  A hiányos berendezés akadálya lehet az inkluzív oktatásnak!!! e. Együttműködés az összes érintett szervezettel sok ember együttes munkájánál elengedhetetlen az összehangolás KOORDINÁTOR!! meg kell határozni a szerepeket és a felelősséget!

7 Összegzés és javaslatok kooperáció min. 6 hónap szülő teljes jogú tag, egyenértékű partner különböző nevelési igények koordinátor felelősség + szerepek együttműködési terv

8 Megvalósítás Módszerek és ezek szempontjai: a.Beiratkozás és felkészülési idő b.Tanári kar felkészülése és az iskola c.Gyermekek felkészítése d.Szülők felkészítése e.Osztálytársak és szüleik felkészítése f.Iskolai felszerelés g.Együttműködés és koordináció

9 a. Beiratkozás és felkészülési idő  alapvető szabály: a felkészítés 1 évig tartson  lehet hosszabb is, ha szükséges  Gyógypedagógiai Központnak a szerepe fontos  munkacsoport létrehozása szülők tanárok szakemberek  Gyógypedagógiai Központ felelőssége:  munkacsoport létesítése  tanácsadás a szülőknek  iskola tájékoztatása  információk átadása  kommunikációs struktúra

10 b. A tanári kar és az iskola felkészítése  tanári csoport feladata  CSAPATÉPÍTÉS  tanárok képzése és új technikák  segítség (pl. berendezés)  együttműködés tervezése  egyéni tanterv  oktatástervezés c. A gyermek felkészítése  megkérdőjelezhetetlen  pedagógusok látogassák az óvodát  szülők és gyermekek meghívása az iskolába  családlátogatás

11 d. A szülők felkészítése  félelem  ismerniük kell a jogaikat és kötelezettségeiket  részt kell venniük az iskola döntéshozatalban  segítség lehet  KÜLSŐ SZEMÉLY, aki segít: elemezni a helyzete elkíséri a találkozókra a szülőket segít előkészülni értékeli az eredményeket információkat szolgáltat kommunikációban segít

12 e. Az osztály más gyermekeinek és szüleik felkészítése  a gyermekek összeismertetése  szülői est  bemutathatják gyermeküket  a bemutatkozást az osztályfőnöknek meg kell terveznie f. Iskolai felszerelés  A taneszközöknek ki kell elégítenie a sajátos nevelési igényeket  pl. új tananyagok megvásárlása, technikai eszközök beszerzése A fogyatékkal élő gyermekek ezen megsegítése javítja minden gyermek munkakörülményeit

13 g. Együttműködés és koordináció  szerepek és felelősségek tisztázása  szükséges eszközök biztosítása  szülők kívánságainak figyelembe vétele  a munkafolyamat elegendő anyagi biztonsága fontos

14 Tevékenységek 1.Esélyegyenlőség  Cél: résztvevők lehetőségeinek megvitatása 2. Tanulói igények meghatározása  mit tudnak?  milyen információ hiányzik?  cselekvési terv 3. Közös találkozók az iskolára való felkészülésnél  Cél: tájékoztasson a résztvevőkről, azok feladatairól és a fő témákról

15 4. Megvalósítási terv  könnyen kezelhető  meghatározza a célokat és módszereket, értékelést 5. A megvalósítás értékelése  a felelősök reakcióinak értékelése  minél több az értékelés, annál jobb eredmények érhetők el 6. Értékelés  tantestület tagjai értékelik a módszerüket  javaslatok, további lépések


Letölteni ppt "Dr. Schiffer Csilla. A fejezet céljai Fontos:  együttműködés szülők pedagógusok szakértők  felkészítés az iskolába lépés előtt egy évvel kezdődjön "

Hasonló előadás


Google Hirdetések