Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Helyettesítő termékek a tej esetében Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Helyettesítő termékek a tej esetében Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély."— Előadás másolata:

1 Helyettesítő termékek a tej esetében Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély Csaba egyetemi docens Böröndi-Fülöp Nikoletta egyetemi tanársegéd Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély Csaba egyetemi docens Böröndi-Fülöp Nikoletta egyetemi tanársegéd

2 A kutatás célja Dolgozatom célja, hogy általánosságban vizsgáljam a helyettesítő termékek fogalomrendszerét. Egy konkrét példán, a tejen keresztül szeretném bemutatni, hogy milyen indokok miatt fordulnak a fogyasztók egy egészségre jótékony hatású élelmiszer helyett annak a helyettesítő termékei felé. CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

3 Alkalmazott módszer Szekunder források Szekunder források a témához kapcsolódó szakirodalom, internetes portálok, szakmai szervezet (MÜGYÁSZ) Primer források Primer források kérdőíves megkérdezés (n=229) éves Kaposváron élő személyek (nem reprezentatív). Szekunder források Szekunder források a témához kapcsolódó szakirodalom, internetes portálok, szakmai szervezet (MÜGYÁSZ) Primer források Primer források kérdőíves megkérdezés (n=229) éves Kaposváron élő személyek (nem reprezentatív).CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok Az adatok feldolgozása Microsoft Excel, SPSS 13.0 programokkal történt.

4 Forrás: MÜGYASZ, KSH Alkoholmentes italok fogyasztása CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

5 Helyettesítő termékek Helyettesítő termék: ha egy termék ugyanazt a funkciót tölti be, mint az eredeti termék. Kiegészítő termék Helyettesítő termék CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

6 A tej funkciói Struktúrfehérjék - növekedés, fejlődés, csontfejlődésre, csontanyagcserére való pozitív hatás, kalciumfelszívódás elősegítése (laktózzal együtt), csontritkulás és fogszuvasodás elleni hatás, vérnyomáscsökkentő hatás (kalciummal együttesen), daganatképződést gátló (antikarcinogén) hatás, idegrendszer fejlődése, szív- és érrendszeri betegségek (CVD) kockázatát csökkenti, energiaszolgáltatás, immunfunkciók erősítése, szomjoltás.CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

7 Forrás: saját adatgyűjtés A tej funkcióinak ismerete CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok fő

8 Forrás: saját adatgyűjtés Tejfogyasztási gyakoriságCélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

9 Forrás: saját adatgyűjtés A lehetségesnél kevesebb tej fogyasztásának okaiCélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

10 Az ESL technológia ismerete különböző csoportokban CsoportNem ismeri Nagyjából ismeri Teljesen tisztában a jelentésével Az összes megkérdezett körében 61%26%13% Nők54%32%14% Férfiak69%21%12% 8 általános60%20% Szakmunkás74%26%7% Érettségi67%21%11% Főiskola/egyetem37%45%20% Forrás: saját adatgyűjtésCélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

11 Alkoholmentes italok fogyasztói megítélése az egészségesség és a kedveltség alapjánCélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

12 Forrás: saját adatgyűjtés Mi alapján választ alkoholmentes italt a fogyasztó?CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok átlag

13 Következtetések I. A fogyasztók jelentős része nincs tisztában tej funkcióinak egy jelentős részével az általánosságban ismerteken túl (pl. kalcium és fehérje forrás, frissítő élelmiszer). A megkérdezett fogyasztókat nem befolyásolták azok a negatív híresztelések, amelyek a tej egészségtelen jellegéről szólnak. A megkérdezett fogyasztókat nem befolyásolták azok a negatív híresztelések, amelyek a tej egészségtelen jellegéről szólnak. A tej fogyasztási gyakoriságok tekintetében elmondható, hogy nincs lényegi különbség a férfiak és a nők fogyasztási gyakoriságai között. A felmérésből az is kiderült, hogy sem az iskolázottság, sem a kor, de még a nem sem befolyásolja jelentősen a tejfogyasztást. A tej fogyasztási gyakoriságok tekintetében elmondható, hogy nincs lényegi különbség a férfiak és a nők fogyasztási gyakoriságai között. A felmérésből az is kiderült, hogy sem az iskolázottság, sem a kor, de még a nem sem befolyásolja jelentősen a tejfogyasztást.CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

14 Következtetések II. A válaszadók 68%-a gondolta úgy, hogy a jelenleginél fogyaszthatnának többet is, de valamilyen oknál fogva még sem élnek ezzel a lehetőséggel. A legtöbben azért fogyasztanak kevesebb tejet, mert annak természetes ízét nem tartja elég finomnak, így valószínűleg az íz világukban sokkal nagyobb változatosságot mutató helyettesítő termékek felé fordulnak (pl. szénsavas üdítőitalok, teák). A legtöbben azért fogyasztanak kevesebb tejet, mert annak természetes ízét nem tartja elég finomnak, így valószínűleg az íz világukban sokkal nagyobb változatosságot mutató helyettesítő termékek felé fordulnak (pl. szénsavas üdítőitalok, teák). Az alkoholmentes italok választásánál ugyanakkor a legmeghatározóbb választási szempont az ár után az ízletesség. Az alkoholmentes italok választásánál ugyanakkor a legmeghatározóbb választási szempont az ár után az ízletesség.CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

15 Javaslatok A fogyasztók jelentős része tisztában van azzal, hogy a tej általában jótékony hatással van az emberi szervezetre, ugyanakkor célszerű lenne az összes orvosilag igazolható előnyös tulajdonságát is megismertetni a fogyasztókkal. A tej egészséges voltának reklámokban történő hangsúlyozása nem ad olyan új impulzust, ami önmagában növelhetné a fogyasztást. A tej egészséges voltának reklámokban történő hangsúlyozása nem ad olyan új impulzust, ami önmagában növelhetné a fogyasztást. A kutatásom szerint a folyadék tej elsősorban íz világában kevésbé versenyképes, ezért az új fogyasztók megnyerése érdekében ízesített tejet is lehetne piacra dobni. A kutatásom szerint a folyadék tej elsősorban íz világában kevésbé versenyképes, ezért az új fogyasztók megnyerése érdekében ízesített tejet is lehetne piacra dobni.CélkitűzésMódszertan Eredmények Következtetések Javaslatok

16 Köszönöm a figyelmüket! Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Helyettesítő termékek a tej esetében Pavelka Vivien III. évfolyam, Pénzügy számvitel szak Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Konzulens: Dr. Borbély."

Hasonló előadás


Google Hirdetések